2015. január 2., péntek

PLAYER 2014


Az eltelt egy évre több dolog is rányomta bélyegét.

Az edzés és életmódváltás miatt sokkal kevesebb, játékra fordítható szabadidőm maradt.
A generáció eleje nincs tele jó játékokkal, sokszor fordultam régebbi címek felé.
A valóságtól elrugaszkodott játékárak miatt szintén gyakran mondtam azt, hogy oké, majd később, máskor, olcsóbban. Ez rendesen elintézte a naprakészségemet, de azért volt a kezemben kontroller, egér, handheld, mobil cucc idén is bőven.



Batman: Arkham Asylum (PS3)
Úgy döntöttem, hogy újrajátszom az Arkham játékokat, mielőtt kijön a nextgen rész (mindennel egybecsomagolt, teljes kiadása). Szóval időm van még bőven. Az Asylumot már hardon kezdtem újra, nem volt igazán így sem nehéz. Ami furcsa volt így újrajátszva, hogy még mindig nem, sőt egyre kevésbé érzem azt, hogy ez jobb lenne a City-nél. Hangulatos persze, de nagyon szűkös és ilyen időtávlatból már nagyon hiányzik az, hogy Batmanként az agyamat is kelljen használni valamire. Nem, nem a Riddler feladványokra gondolok, hanem valami olyasmire, ami minden játékból hiányzik. Amikor nekem kell két dolgot egymás mellé tennem és abból rájönnöm valamire. Ok, ilyesmi aligha lesz a következő évtizedekben. :) A challenge-eket sajnos nem volt türelmem játszani, megette az egészet az, hogy a sztori befejezése után rögtön át is váltottam a Shadow of Mordorra.

The Binding of Isaac: Rebirth (PS4, PS Vita)
Micsoda meglepetés volt ez a játék. Szerencsére az eredetivel sosem játszottam és a kinézete alapján sem érdekelt soha. Így pedig az összes újítással, dlc-vel egybecsomagolt verziót próbálhattam ki először. Az év egyik meghatározó élménye volt, mert még sosem találkoztam olyan játékkal, amit akárhányszor kezdek újra, mindig más egy kicsit vagy éppen nagyon. Mert már az első pályán eldől, hogy miféle szuperfegyvert kap az ember, az pedig messze meghatározza azt, hogy miképp kell játszani. Kedvenc.

Borderlands (PS3)
A pótlási hullám másik kiválasztottja, de sajnos hirtelen félbe is hagytam, az accountváltás (save fájlok elvesztése) óta pedig eszembe sem jutott újra játszani vele. A Destiny feladása után kezdtem el játszani a Borderlandsszel, ami érdekes élmény volt, hisz' a két játék nagyon hasonló. Az online, ez off. Abban kurva jó a célzás és a bossfightok, ebben nem. Abban hatszázszor kell ismételni valamit, hogy legyen egy jobb fegyverem, ebben minden sarkon van egy kis karácsonyi ünnepség. Tetszik is, még nem temetem.

Destiny (PS4)
Iszonyatosan bele voltam merülve, ez az első Halo játékom. De sajnos nekem ez az rpg baromság nem fér össze azzal, hogy nincsenek új helyszínek és ellenfelek, a drop utáni droidkodás helyett meg inkább végigjátszom egy másik játékot. Pedig nagyon szép, nagyon élvezetes, nagyon jó volt a barátokkal játszani (és nézni a töltőképernyőt, akár). Sajnos valószínűtlen, hogy újra megveszem. Ezen az account lecserélése sem segít.

Doki-Doki Universe (PS3, PS4, PS Vita)
A PS Plusszal kaptam és hatalmas meglepetésként éltem meg. Mint játék, egy hulladék. De a pszichológiai tesztek annyira, de annyira betalálnak, segítenek megismerni magunkat, hogy nem tudtam lerakni.

Entwined (PS4)
Ezt csak a szép színei és olcsó ára miatt vettem meg. Amúgy katasztrófa szar. :D

Final Fantasy IX (PS)
Megpróbáltam, de egymilliószor aludtam el rajta. Ez a játék egy dologról szól: harc közben megpróbálod kilopni Zidane-nal az ellenfelekből a jó tárgyat, hogy később ne kelljen sokkal többet tápolni. Emiatt csak finoman ütögeted az ellefelet, mert ha gyengébb, könnyebb tőle lopni. Ehhez egy gyenge karaktert használsz. Egy másikkal gyógyítasz, Zidane lopkodni próbál. Ha sikerült. levered gyorsan a maradék HP-ját. Ha bejön Quina a képbe a kék mágiájával, akkor vele is eljátszod ugyanezt a képességek megszerzéséhez. Rohadt idegesítő, mint a megnyerés zene, amihez sikerült ráköltenem egy hülye dalocskát. Már nem is tudom, hol hagytam abba..

Hyperdimension Neptunia: Re;Birth 1 (PS Vita)
A legérdekesebb az egészben, hogy ez egy remake, ami a 3. rész harcrendszerét, egyéb mechanikáit használja. Ami miatt talán épp a negyedik rész lesz a legjobb. Kellemes élmény volt az év végén, visszahozta a kedvemet a jrpg-hez. Ami mondjuk a legtöbbször semmire sem jó, csak pötyögésre, de van, hogy csak ennyire van energiám.

inFAMOUS: Second Son (PS4)
Ezt a játékot csak az tartotta a gépben, hogy szép volt és mindig időben váltattak képességet velem a készítők. De amúgy lenne mit tanulniuk a bossfightokról.

Legend of Grimrock II (PC)
Kiváló feladványok, igazán hardcore exploráció, imádtam a víz alatt kóborolni, nekimenni az új dungeonöknek. Be kellene fejezni valamikor.

The Legend of Korra (PS4)
A Platinum ezzel beírta a nevét a nem megbízható játékfejlesztők könyvébe.

Mad Bullets (iOS)
Talán az egyetlen mobilos játék, amivel sokat játszottam idén. Bármikor elővehető és elő is venném, ha nem kapkodnék olyan hülyén egyik játéktól a másikig. :D

Metal Gear Solid (PS)
Ezt az év eleji költözködés során játszottam újra, PS Vitán. A mai napig kellemes játék.

Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty HD (PS3)
A legjobb Metal Gear Solid. Szinte mindenki a Snake Eatert szereti leginkább, pedig játékként ez az, ahol hagynak rendesen garázdálkodni. Rámenni külöféle kihívásokra.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater HD (PS3)
A legmaradandóbb pillanat az volt, amikor a PS3-at az LCD-ről átraktam a plazmára, pont amikor a mocsárban lopakodtam. Elképesztően szép ez a HD kiadás. Mint játék elmegy. De inkább erőlködés volt a másodikhoz képest. Ja igen. A második legemlékezetesebb dolog, hogy a rohadt riadóknál elmenekültem, elbújtam és olyan sokáig kellett egy helyben lapulva unatkoznom, hogy annál már a kilépés és újratöltés is gyorsabb volt. Át is álltam arra. :/

Metal Gear Solid V: Ground Zeroes (PS4)
Ezt hamarosan újra elő fogom venni. A Metal Gear megtanult szexelni. Iszonyatosan kézre áll, élvezet benne minden megtett méter.

Middle-Earth: Shadow of Mordor (PS4)
Az idei platinám. Nem ez a legjobb játék, meg tele van felszedhető madárszarral, ugyebár. De úgy ültem neki, mint egy Tenchunak és végigbatmankedtem az egészet. Szó szerint, mert az Asylum had módjának kivégzése után rögtön átültem ez elé és csak úgy ontottam a 100 killes kombókat, amiknek a végén mindig az orkok fogytak el.

NBA 2K15
Az év másik nagy meglepetése olyan szempontból, hogy sosem játszottam sportjátékokkal, kosárral meg aztán főleg nem. Ghz adta a kezünkbe a kontrollert és gyakorló kosarasként magyarázta a szabályokat. Ami meglepett, hogy ez a játék legalább annyi, ha nem több interakciót biztosít, mint egy agyonhype-olt akciójáték. Előbb fogom ezt elővenni, mint a Bayonettát, az biztos. 

Paper Sorcerer (PC)
Ez az én főzős játékom. Két konyhai kavargatás közt rengetegszer harcoltam ebben a játékban. Valamikor neki kellene ülni megint újra, mert sajnos sikerült egyszerre játszanom mással és félbehagynom ezt is.

Persona 4 Golden (PS Vita)
Ez már tavaly is szerepelt. Az első negyven órát gyorsan raktam bele, a második negyvenhez kellett fél év. Imádnivaló art és nem rossz történések, aranyos lányok. De a dungeon és harc világváge szar. Nem hiszem, hogy rá fogok ugrani a folytatásra, ha legalább a harcot nem teszik taktikussá.

Rollers of the Realm (PS4)
Imádom a flippert és az rpg-t. Ez a játék meg lebutítja mindkettőt, hogy elférjenek egymás mellett. Üres pályák, unalmas gurulgatások és unfair golyóveszétsek.

Shining Resonance (PS3)
Ez van a gépben. Felemás játék. Vannak benne jó öteletek és szépecske is. De ugyanazokat a helyszíneket kell bejárni sokszor, a harc pedig tipikusan túl nehéz, ha nem tápolsz, ha pedig egyszer tápoltál, onnan kezdve túl könnyű. Amúgy kedves kis játék, de a legfőbb erénye, hogy sok mondatot írtam ki belőle japánul, tanulás szempontjából.

Silent Hill: Book of Memories (PS Vita)
Amikor az otthon töltött ünnepek alatt nem fértem a tévéhez, akkor ezt nyomtam Vitán és milyen jól tettem. Hangulatos, élvezetes dungeon crawler, a legnagyobb hibája a pályák végi puzzle baromság, amiben mindig ugyanazt kell csinálni, sorba rakni tárgyakat.

Silent Hills P.T. (PS4)
Ez az, ami fölött nem tudok napirendre térni. A lényeg, hogy ne legyen ilyen a játék. Ne kelljen hatezerszer körbefutkározni azért, hogy egy-egy részlet hozzáadódjon a történethez. Vascsövet és zseblámpát akarok és bejárni a kórházat, mint régen. Minőségileg csúcskategória, amúgy.:)

Ys: Memories of Celceta (PS Vita)
Ezt sem fogom már végigjátszani, mivel dobtam az accountomat. Végig azt éreztem játék közben, hogy ebből inkább egy rendes beat 'em upot kellett volna csinálni rpg helyett. Sokszor el is tévedtem a végtelen térképen és repetitívvé is vált, pedig a bossok nagyon jók.

Az idei év kedvencei kétség kívül az Isaac, Grimrock 2, Mad Bullets és Mordor voltak.
Az év csalódása: a Platinum Games a Korra miatt.
Ami sajnos kimaradt: Alien Isolation, Evil Within, a kicsit régebbi Arkham Origins.
Az év platformja: még mindig a PS Vita.

---

Filmekből is nagyon jó volt idén a felhozatal.
Nagyon szerettem a Hert (A nő), a Majmok bolygója folytatást, egész badass volt az Edge of Tomorrow, jó volt az Interstellar, különleges élmény volt a Scarlett Johannson féle A felszín alatt. A Galaxis őrzőit majdnem végigtapsoltam, az idei nyertes viszont még így is a Holtodiglan.

Sorozatból jó volt a Banshee, mellette tarolt a True Detective. Rajzfilmből a pótolt Avatar és a Legend of Korra. Japánoktól csak kettőt néztem, a Kill la Killt (Satsuki Kiryuuin neve és feneke egy életre a retinámba égett, amúgy nagyon fura volt az egész) és a kiváló Attack on Titant.

Az év zenei meglepetése: beleszerettem a Soundcloudba. Rengeteg kiváló remixet találtam ott.

29 megjegyzés:

  1. Három idei játékkal játszottam: Dark Souls 2, Alien Isolation, Dragon Age Inquisition. Mindhárom hellyel közel hozta az elvárásaimat, utóbbi kettő túl is szárnyalta azt. Vár még pár cím pótlásra, Shadow of Mordor, The Evil Within, Lords of Fallen, de különösebben nem várok tőlük semmit. Az Evil Within-t 22 fontért rendeltem meg Angliából, Limited Editiont. Ez is igazolja, hogy mennyire nem éri meg első nap 18 ezerért venni bármit is, pláne ha a játék még kész sincs.
    Filmek közül amit kitudnék emelni az a Wood Job, The Snow White Murder Case, Predestination, Gone Girl
    Sorozatokban idén viszonylag penge voltam, a szokásosnál jóval többet néztem, a legjobbak: True Detective, The Leftovers, Rectify.
    Legnagyobb csalódás: videojáték ipar

    Összességében, geek szempontokból sokkal jobb volt ez az év, mint a tavalyi.

    VálaszTörlés
  2. Igen, nem szabad már egyből vásárolni. Én is majdnem átálltam pc-re (meg is tettem volna, de végül nem tudtam volna jó áron eladni a PS4-et), úgyhogy kivárok pár hónapot és lemennek az árak. Vagy ha nem mennek le, akkor játszom másik gépen addig mással. Olyan játékot meg nem fogok megvenni dobozosan, amit utólag szétpeccselnek, hogy működjön.

    Sajnos 4 filmedből 3 ismeretlen, de legalább utánuk nézhetek. :)

    VálaszTörlés
  3. Amúgy megint úgy néz ki, hogy az év nagy részét PS3-as pótlással és PS Vitás játékokkal fogom tölteni, pont emiatt a késleltetett vásárlás miatt.
    Nem mellesleg most láttam meg a Numblast című játék videóját, ami mellett valahogy sikerült elmennem 2009-ben és nagyon tetszik. :) Pont az ilyenekért vagyok oda, de még nem veszem meg, mert előbb kivégzek valamit az épp futók közül.

    VálaszTörlés
  4. Azért ez jó sok játék így felsorolva. :D Majd kíváncsi leszek, hogy mit mondasz a Grimrockra, miután végigjátszottad.

    Az egyetlen játék, amit végigvittem az évben, és nem a Cookie Clicker kategória 2014-es nyertese: Legend of Grimrock 2.
    Leginkább megszegett újévi fogadalom: Japántanulás. Egy árva szót nem tanultam, de legalább egy csomót felejtettem.

    Könyvek:
    Tales of the Ketty Jay sorozat - Igazi jó kis kalandregények, imádtam.
    The Ocean at the End of the Lane - Mindenkinek ajánlom, nagyon tetszett.
    Vaják könyvek - Szórakoztatóak, könnyedek, de megtalálni bennük a mondanivalót is.
    Diaszpóra - utólag senkinek sem ajánlom.
    Stormlight Archive sorozat - eddig nagyon bejön, ötletes fantazi, szerethető szereplőkkel.
    Old man's war sorozat - az első könyv után jó, nagyon olvastatja magát.
    The Heroes - az ötödik regény ebben a világban, az egyik legjobb háborús könyv.
    Starship Troopers - nem gyerekeknek való. Sok olyan ideológiai eszmefuttatás van benne amikkel egy fiatal (tapasztalatok és/vagy ismeretek hiányában) még nem tud vitatkozni.

    Filmek közül kiemelhető a Her, nagyon tetszett, és a Guardians of the Galaxy is egészen szórakoztató volt.
    Rajzfilmeket már írtam, a képregények közül sikerült végre elolvasnom a Batman Hush-t, nem rossz. És most elkezdtem a Letter 44-t, eddig tetszik. :)

    Reméljük, hogy az idei év jobb lesz. :D

    VálaszTörlés
  5. Nekem nincs más platformom a PS4-en kívül, és nem is akarok. 26 évesen is már valahogy tök öregnek érzem magam, vagy csak nem érdekel a minden platformom mindent pótoljak elv, még úgy is hogy különösebben nem szenvedek szabadidőből hiányt. Előző generáción meg minden olyan játék megvolt, ami érdekelt. Valószínűleg január-február, de inkább csak a január pótlásokkal fog telni azzal a 3-4 játékkal, legközelebb csak a Bloodborne fog érdekelni, addig meg nyugodtan elcsomagolhatom a PS4-et, minek porosodjon. És ezt úgy, hogy egy hónapja sincs hogy megvettem. Kicsit az a érzésem, hogy lesz az a 3-4 nagy cím idén, majd ezek közti űrt a szokásos indie és HD remastered kiadásokkal fogják pótolni.

    Ez még lemaradt, FF9 szerintem tipikus példája annak, hogy ezt akkor kellett volna játszanod amikor megjelent. Én akkor toltam és überklasszikus játéknak tartom, imádom. Grafika szerintem ma is teljesen vállalható, szóval adott a kérdés: ezek a játékok valóban gyenge eresztések lennének, vagy annyit változtak az igények (főleg az előző generációban) hogy az ember már sutának, bénának találja őket?
    Nálam is ugyanez a helyzet a PS2-es Jrpg-kel, pár óra után kiakasztanak...

    VálaszTörlés
  6. Az FF9-et, és úgy általában a JRPG-ket teljes joggal érheti a fenti kritika. Nem igazán sikerült érdekes, és egyben kihívásokkal teli harcrendszert alkotni.

    VálaszTörlés
  7. Kell bele a taktikazas, anelkul futoszalagos utok, gyogyitok az egesz.

    VálaszTörlés
  8. Nem eloszor jatszottam az FF9-cel. Nem is csak potolgatok, hanem ujra eloveszek jatekokat, pld. a Metal Gearekkel is ez volt. Meg ez lesz most a Silent Hillekkel is.:)

    VálaszTörlés
  9. Elertem azt a kort es gyujtemenyt, aminel az ember mar ujra elobesz dolgokat. Filmekbol kedvenceket evente szoktam, jatekbol es konyvbol ritkabban. De mostanaban elofordul.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én manapság már nem tudnám ezt megcsinálni. Minden játékomat eladtam, nem gyűjtök, addig nem is veszek újabb játékot míg az előzőt el nem adtam. Nem akarok felhalmozni, hogy utána a generáció végén fillérekért adogassam el őket, úgy hogy évek óta nem voltak a gépben. Nem tartok meg játékot csak azért mert megérdemli.
      Egy Chrono Cross meg emulátorral egy gagyi laptopon is tökéletesen fut. :)

      Törlés
    2. Én simán. Mindig azzal játszom, amivel épp kedvem van. Mondjuk ennek a hátulütője, hogy sok minden félbe is marad. De inkább előveszek egy Silent Hillt, mint mondjuk végignyomjak egy új Killzone-t. Mondjuk a PS2 gyűjteményemmel nem tudom, hogy mi lesz. Amiből van HD, azt már HD-ben nyomnám, plusz a gépeim még jók, van is egy kis sdtv-m, de a kontrollereket meg kéne tisztítani (belül) és a franc tudja, nagyon hozzászoktam a kurva nagy plazmához.. :/

      Törlés
  10. (off) És elkészült a folytatása a Nonplayer című képregénynek, amiről már mindenki lemondott. Idén jelenik meg, kb év közepe felé. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. nem ismerem, google képkereső alapján jöhet. :)

      Törlés
    2. Egy egyszerzős képregény, aminek kb három éve jelent meg az első száma, az Image comics adta ki, Nate Simpson első próbálkozása. Az első szám sikeres lett, rögtön újra is kellett nyomni, még Hollywood is lecsapott rá. Aztán nem nagyon akart jönni a folytatás. A srác kulcscsonttörést szenvedett, pár hónapig nem tudott dolgozni, aztán persze elfogyott a pénz is. Visszament dolgozni a játékiparba, ami mellett meg nem volt ideje a képregényt folytatni. A nemrég befuccsolt kickstarteres Human Resources játéknak lett az art directora. Aztán most írta nemrég, hogy kész a második rész a Nonplayerből. Meglátjuk, hová jut vele. :)

      Itt a kickstarter :
      https://www.kickstarter.com/projects/659943965/human-resources-an-apocalyptic-rts-game

      Törlés
    3. Olvasom a Letter 44-t, és arra gondoltam, hogy milyen jól működne ez tv-sorozatban. Aztán rákerestem, és már készül is a pilot. :D

      Törlés
  11. áh, lőttem egy placeholder fejléc képet. már nincs erőm rendes betűtípust keresni. :D de 2014-nek annyira vége van már.

    VálaszTörlés
  12. http://kepfeltoltes.hu/150103/nini_www.kepfeltoltes.hu_.png

    :D

    VálaszTörlés
  13. Off: ennél a blogspotnál, ha indítok egy blogot, akkor hogy a francba tudom átállítani, hogy ne a google valódi nevem legyen a bejegyezte résznél, hanem a nick nevem (Red13)?

    VálaszTörlés
  14. Belépsz a blogger.com-on, jobb felső sarokban lesz az ikonod és neved. Rákattintasz a "blogger profilra", azon belül "profil szerkesztésére" és onnan megtalálod, mint "megjelenítendő név".

    VálaszTörlés
  15. https://www.youtube.com/watch?v=Hjm9SybNdg0&feature=em-subs_digest
    Angry Joe TOP10
    Hát... Igen. A Divinity-t jól kihagytam, pedig nagyon nézegettem idén. :(
    A Banner Saga-val majd Vitán játszom, ha kijön, az Alien Isolationt nyomni kellene szintén, a Dragon Age viszont nem érdekel. Konkrétan kihagyhatom 2015-öt és játszhatok ezzel a 10 játékkal is idén. Kivéve a Hearthstone-t, mert ahhoz nekem nem lenne türelmem, próbáltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nagyon érdekel az Alien Isolation szerintem érdemes várni majd egy Goty vagy hasonló kiadásra, amiben a történet dlc-ék meg patchek is benne lesznek már ha jön. Én x360-on végigtoltam, de amíg nem lesz egy ilyen kiadás nem vagyok hajlandó újra venni a PS4-es változatot!
      Ha Dragon Age nem érdeke akkor ez van, de szerintem utóbbi évek egyik legjobb játéka. :) Ugyanez igaz a Alien Isolation-re is szerintem...

      Törlés
  16. Nem maradtál le semmiről. Ezek, ha 2014-ben jó játékok voltak, akkor jók lesznek idén is. :) Végül meddig jutottál a Grimrockban?

    VálaszTörlés
  17. Az Alient még két napig megvehetném nagyon "olcsón" az usa store-ról 30dollárért, de inkább megvárom most már, míg lemegy lemezesen az ára.
    A Dragon Age meg nincs kizárva, csak az Originst vagy mittoménmelyiket próbáltam és az nagyon unalmas volt számomra, meg kikészültem a kopasz elfektől. :D
    Erre tegnap megint láttam egy bőrfejű elfet, az Angry Joe videóban.:D

    Áh, amíg bontatlan játékaim vannak, addig nem kell kapkodnom. Emellett most egyre jobban vonz a Silent Hillek (első három rész) újrajátszása is.
    Közben mit csinálok?
    Ha már megvettem a Shining Resonane-t, akkor végignyomom és kiszótárazom. Pedig helyenként már szégyellem magamat, annyira gáz történések vannak benne. :D
    Emellett hármasban nyomjuk a Trine 2-t PS4-en esténként, abban még benne van úgy 4-5 alkalom.
    Amit biztos befejezek még az a Silent Hill Book of Memories Vitán.
    Aztán rá kéne venni magam a Grimrock 2 befejezésére és újra nekiülni az Evil Withinnek, ha már egyszer megvettem.

    Konkrétan nem tudom, hogy milyen új megjelenés lesz, amit kár lenne kihagyni. Vagy olyan, amiről akár játéktesztet írhatnék. Nézegetem a megjelenési listákat, de számomra mostanában semmi. Max a Neptunia második része Vitán, de azért arra is kár lenne ráugrani full áron. :D

    VálaszTörlés
  18. Ezt a listát meg lehet nézni:

    http://www.rockpapershotgun.com/2015/01/01/best-pc-games-of-2015/

    VálaszTörlés
  19. Jó kis lista. Kár, hogy szinte mindenhol TBA a megjelenési dátum.:(

    VálaszTörlés
  20. Ez igaz. De nem baj, lesz addig mivel játszani. :D

    Képregény updaté:
    Letter 44 - érdekes, kíváncsi leszek a TV sorozatra, ha lesz
    Saga - jó a világ és a szereplők, fordulatos a sztori (ez ugyan nem sokat mond, de tényleg érdemes lehet belenézni)
    Nikopol trilogy - Ez nagyon tetszett. :D

    VálaszTörlés
  21. Ma hajnali tetris bemutató.

    https://www.youtube.com/watch?v=ViwDUiCzPVU

    VálaszTörlés
  22. Az FF7 run is király volt. :D

    http://kepfeltoltes.hu/150111/ff7_www.kepfeltoltes.hu_.png

    (A háttérben ülők épp próbálják énekelni a dalszöveget) :D

    VálaszTörlés
  23. Új xenoX trailer

    https://www.youtube.com/watch?v=AvpNXhzscjQ

    (Ajánlott 60 fps-sel nézni, ha nem chrome-ot használsz, az SVPtube progival lehet)

    VálaszTörlés