2015. január 13., kedd

NORMAL HILL

Oké, ezen túl vagyok. Jöhet a hard mód.

Amire szeretnék emlékezni a folytatások újrajátszása után is:
- A történet nem tisztult ki igazán, még most is csak utánolvasásokból tudom - bár a játékban elmondottakból is sejthető -, hogy Alessa megosztott lelke öltött csecsemő formát és úgy talált rá Harry és a felesége. De most akkor mit varázsolgattak ezek az elmebeteg Dhaliaék? Az világos, hogy miben hittek, de honnan volt varázserejük? Ja és vajon mi lett Cybillel? Mindig azt hittem, hogy összejött Harryvel, de az SH3 alapján nem valószínű. Egyelőre nem nézek utána. :)
- A játékban a harcot azért rendesen akadályozza a gombkiosztás, de meg lehet szokni, csak legalább két óra kell hozzá. A főképernyős intro után pedig vannak rögzített gameplay részletek, amik bemutatnak trükköket. Bár a kés még így sem jó semmire és mire megtanulná használni az ember, addigra ott lesz a vascső. Ami nem fog elveszni, eltörni, stb.
- A késelős gyerekek (grey child) csak az amerikai verzióban szerepelnek, a többiben lecserélték őket "mumblerekre".
- A szárnyas sikoltók (air screamers) ellen nem tudom mi a legjobb taktika a cikkcakkban futáson kívül. Próbáltam beállni árkádok, stb. alá, hogy kénytelenek legyenek leszállni és elém cammogni, de volt, hogy így is inkább repkedtek és megsebeztek.
- Samael kb. Tekken főboss szinten gyökér. Azt tudom, hogy mikor fogja szórni a villámot, de nem lehetett előre látni hova és ezért kikerülni is csak véletlenszerűen sikerült. Inkább szerencse és gyógyító cuccok kellettek hozzá, semmint ügyesség. Ja meg persze lőszer a puskába és shotiba. De az 5 continue-mból 4-et nála lőttem el...
- Van pár ijesztő rész, ami kihasználatlan marad. (technikai korlátok?) Például az egyik szoba kipakolása után, kifelé menet ijesztő dörömbölést hallani az ablak felől. De nem történik semmi. Akkor lenne igazán hatásos, ha máskor meg berontana az ablakon valami.
- Nem tudom, hogy igaz-e, de mintha a pihent Harry-n többet gyógyítanának a gyógyitalok és elsősegély csomagok, mint a lihegőn. Emellett az ampulla szerepe sem világos. Elvileg staminát is visszatölt, de az meg hol van? Azt olvastam, hogy new fear (új játék) esetén bekapcsolható egy ezt mutató csík. Megnézem.
Az utolsó terület (Nowhere) kiakasztó volt a térkép nélküli, szobáról szobára járós, kulcskeresős felépítéstől. A puzzle-ök egy részénél meg csak csodálkoztam, hogy a PS1-es időkben ezeket hogy is sikerült megoldani...:)
- Adnak-e a játékhoz a megnyitott láncfűrész és egyéb cuccok vagy könnyíti azt? Feltételezésem: hogy kelleni fog ez is meg a katana is ahhoz, hogy hardon boldoguljon az ember.
- A plazmán egész jól skálázta fel a képet a PS3, de most kipróbálva a kis crt-n, a színek sokkal jobbak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése