2012. december 2., vasárnap

INDiEPENDENCE DAY

Csokorba szedtem azokat az indie játékprojekteket, amelyek kifejezetten érdekelnek, függetlenül attól, hogy a játék OUYA-ra megjelenik-e. Mondhatni az összes cím elsősorban PC-re készül, de egyre többnél látható az OUYA átiratra is a hajlandóság. De minek is az, ha ott van az asztalon a számítógép? Ha más miatt nem is kell: az OUYA tenyérnyi mérete miatt könnyedén hordozható, tévére csapható bárhol, amiből manapság több van a családokban, mint PC-ből. Mellesleg "öléggé" olcsó...
A listából ki fog derülni, hogy sokkal inkább vonzódom a pixel/sprite grafika és a klasszikus offline játékmenet iránt ezeknél a projekteknél, mint a poligonokból szépen összerakott, 3D-s, esetenként online multi játékokért.
Külön öröm látni, hogy tényleg olyan játékfajták jelennek meg az indie projektekben, amelyek mára teljesen kihaltnak tűnnek konzolon, s ilyen szempontból ugyanazt a sokszínűséget hozzák vissza, amit kölyökként megszokott az ember a C64-es időkben, s mostanában mobil eszközök online üzleteiben élhet újra, de mégsem ugyanúgy. Hiába, csak kellenek a gombok.
Ami a Kickstartert nézegetve mindenesetre szöget ütött a fejembe, az az árazás. Vagyis inkább "árazás", mert nem tudni, hogy mennyibe fognak kerülni a játékok azok számára, akik nem támogatták őket. A legtöbb esetben 10$ az összeg, amivel megtámogatva a fejlesztést már meg is kaphatja a játékot a kicker. Néhány cím viszont láthatóan indulni szeretne az iOS felhozatalban is és oda esetenként ez soknak tűnik. Vagy megfordítva: 10$-nál többe fognak kerülni ezek hivatalosan? Van olyan, amelyik megéri, van amelyik nem. De jöjjön az a pár játék, ami elsőre megtetszett, mindenféle fontossági sorrend nélkül:


VÖLGARR THE VIKING
várható megjelenés: 2013 február
platform: Windows PC, minden egyéb esélyes, az OUYA különösen (támogató fejlesztők)



Igazi Ghosts'n Goblins / Rastan klón, persze több szempontból is fejlesztve. Már nem vész el egyetlen hibától a teljes páncélzat és a dupla ugrás, speciális támadás (lándzsa, ami falba állítva platformként is használható), gurulás friss ízt ad az egésznek.
Kifejezetten tetszik a karakter neve (Vulgár!), a viking téma,  amihez mindig is passzolt a szólókkal teli heavy metal.

TINY BARBARIAN DX
várható megjelenés: 2013 január (első rész)
platform: Windows, a támogatástól függően esetleg más is.



Völgarrhoz hasonló, klasszikus haladós-darabolós platformjáték, de humorosabb (low-def izomzat...:) kivitelben. Már az előzetesek alapján jól látszik, hogy nem kevés ihletet kapott a Golden Axe-tól lehet benne ugyanolyan zsákos manókat püfölni (csak most pénzt potyogtatnak és el is lehet találni őket) és meg lehet lovagolni különféle szörnyeket is. A Castlevania felé is kikacsint annyiból, hogy itt is lesz falból kiüthető sült pulyka. Már-már majdnem rányomtam a támogatás gombra, de mivel még majdnem 3 hét van hátra, úgy döntöttem, hogy kipróbálom az eredeti TB-t és megvárom a stretch goal listát.

RAINFALL: THE SOUJURN
várható megjelenés: 2013 október
platform: Win, OSX, Linux (az android porthoz kitűzött támogatási cél túl magas)



Az információk alapján gyönyörű sprite jrpg utánzat, kimagaslóan jó zenével (érdemes meghallgatni ezeket a kickstarteren). Ellenben a harcrendszerről annyit tudni, hogy (sajnos?) real-time és helyezkedésre építkező lesz, de mondhatni, hogy semmit sem mutattak róla. Pedig ez lehet a achillesze az egész projektnek, ezért sem mertem pénzt dobni rá (illetve azért, mert már eleve túl van teljesítve a cél). Akkor tudok dönteni róla, ha láthatóvá válik az, hogy milyen a játék (nem csak az, hogy néz ki).

LEGEND OF DUNGEON
várható megjelenés: 2013 január
platform: Win, OSX, Linux és a jövőben bármi más szóba jöhet.



Ennek a játéknak már játszható demója is van (szóval ez is inkább kickfinisher lehet). A játékosnak és a szörnynek egy síkban kell lenni ahhoz, hogy a támadás találjon, ami roppant idegesítő első próbálkozásra, de hozzá lehet szokni. (Ha minden igaz, 3-4 játékossal az igazi, mert akkor fel lehet támasztani a társakat. A grafika, amin sokat dob a fény és árnyék használat telitalálat. Remélem jó lesz.

PIER SOLAR HD
várható megjelenés: 2013 december
platform: Win, Mac, Linux, Dreamcast, X360, android&OUYA, ???Wii U???



Hogy nem írt erről senki sem két éve, amikor megjelent?!?! Egy Megadrive játék 2010 végén már magában is hír kellett volna legyen, de ez még kifejezetten jó értékelésekkel is bír. Mivel a játék létezik SD-ben (na ez mondjuk annyira nem tűnik hátránynak, max. a színpaletta lesz szegényes) kipróbálom a napokban. 2013 vége még nagyon messze van...

SIR, YOU'RE BEING HUNTED
várható megjelenés: 2013 július
platform: Win, OSX, Linux



Erről nincs nagyon mit beszélni. Mindössze a játék atmoszférája (vadászpuskás robotok dőlöngélnek a ködös angol tájon, klasszikus zenére) tette érdekessé számomra ezt a játékot. Várom mi sül ki belőle.

BARKLEY 2
várható megjelenés: 2013 december
platform: Win, és talán mások is...



Elég megnézni a videót: épületes baromság, amiben Charles Barkley kosárlabdázó harcol valami kiborgvilágban. (Mondjuk erre csak az előző rész videójából sikerült rájönni..:) Azt írják, hogy mindez Game Makerben készült...

THE LAST DOOR
várható megjelenés: 2013 február
platform: Flash (képes browser)


Lovecraft és Poe inspirálta epizódikus horror pixelemény. Nagy nevek tőlük, nagy elvárások tőlem. A kínálati hiányba mindenképp beletaláltak.

TESLAGRAD
várható megjelenés: hamarosan
platform: Win



Na ezt nem a Kickstarterről, hanem az IndieGamesen sikerült találni. Kellemes ötlet a mágnesek pólusának variálása. Ha lehet röpködni is majd rendesen ezzel és ügyesen végig lesz csinálva, akkor megnyertek maguknak. Küllemre mindenesetre kiváló, csak hiányzik a zene.

16 megjegyzés:

  1. Nem vagyok nagy point & click játékos, de ezzel lehet, hogy teszek egy próbát: Primordia

    A Tiny Barbarian-t nem ismertem, de tetszik, majd figyelni fogom.

    VálaszTörlés
  2. Uhh... ez több, mint izgató---:D
    Láttam már valamikor erről képet, azt hiszem, de mostanáig eszembe sem jutott.
    December 5? Remélem normális helyen (GoG) is fel lesz rakva.

    VálaszTörlés
  3. Már elő lehet rendelni a GOG-n. A cég weboldaláról le lehet szedni a kipróbálható demót.

    VálaszTörlés
  4. A saját oldalukon is árulják, elő lehet rendelni, de a gyönyörű 27%-os magyar áfát is ráteszik.
    Dollárban így kijön 8.99$ (10% előrendelői kedvezmény)+hazai áfa 2.43$ = 11.42$

    Felmentem a GoG-ra, ott 20% az előrendelői kedvezmény, szóval alapból 7.99$-ról indulunk...
    és ennyi is marad.

    Meg is rendeltem. :D

    VálaszTörlés
  5. Na egyszerre írtunk. Nem szedtem le a demót, hirtelen felindulásból vásároltam. :D

    VálaszTörlés
  6. Nekem most ért le, majd este megnézem. :)

    VálaszTörlés
  7. most szedem én is. :)
    mondjuk tartok tőle, hogy nem ad mentett állást, amit a teljes játékban is be lehet majd tölteni, de mindegy..

    VálaszTörlés
  8. Játszottam kicsit a Primordiával. Egész humoros és mivel amúgy is oda vagyok ezekért az emberen túli robotvilág témákért, úgy tűnik, hogy bőven megérte azt az 1800 Ft-ot...
    :D
    Kösz, hogy mutattad.
    Most már végigmegyek a demón, annak ellenére, hogy nem látok save file-t a mappájában...

    VálaszTörlés
  9. Vagy mégsem. A fejlesztő oldalán a fórumban kiderült, hogy nem lehet továbbvinni a mentést. Ezért inkább most már megvárom azt a másfél napot....:)

    VálaszTörlés
  10. Eddig tetszik, hangulatos és humoros. Az orrlyukig eljutottál? Majd még megnézem a cég többi kiadását is.

    VálaszTörlés
  11. Elmentem az első helyszínig, ami a földből kiálló robotfej volt. Ott kikapcsoltam. :)
    Ott mondjuk komolyan meglepődtem, hogy a távcsőhöz jegyzetelnem kellett a koordinátákat. A data pouch megjegyezhette volna...:)
    Viszont a kis robot nagyon vicces. Holnaputan este már nyomom is. A csütörtököt meg talán ki is hagyom.:)
    Egyedül a felbontás alacsony nagyon. Maradhatna pixeles, mert úgy szeretem, csak kicsit lehetne élesebb a háttér.

    VálaszTörlés
  12. Na eljutottam vegre odaig, hogy rendbe tettem az amazon accountomat es tamogattam a Tiny Barbariant.:)

    VálaszTörlés
  13. Játékos témához: A Theory of Fun for Game Design . "Kötelező" olvasmány. :)

    (Meg a kiegészítője is, A Theory of Fun: 10 years later)

    VálaszTörlés
  14. Ez tenyleg jo volt.
    Ami vicces,hogy epp most olvasgatok gamebook temakorben es az elobb volt pont egy utalas a theory of funra...:)))))))

    VálaszTörlés
  15. Itt nézhető a folytatása. :)

    Ebben is elhangzik, amit te is mondtál, hogy a [nyomj egy gombot, movie, qte, movie] mechanikájú játékoknak más nevet kellene találni, nem játék. :D

    VálaszTörlés