2012. december 27., csütörtök

2012 JÁTÉKAI


Ez az évem nem igazán a játékokról szólt.
Május után növelt óraszámban dolgoztam egy ideig, ami eleve elvett a lehetőségekből, aztán rengeteg időt felemésztett a régi játékok újraélélése/bepótlása (Tomb Raiderek, Half-life-ok, Skyrim), az iPad játékok (számtalan) és a paywall (szamárság) megismerése, nem beszélve arról, hogy nyolc évadnyi 24 mennyi szabadidőt képes lefedni.

Ezért rendhagyó módon inkább a szokásos kedvencek helyett egy kihagytam, de szívesen bepótolnám valamikor listát állítottam össze elsőre. Nem mintha olyan nagyon nagyon kihagyhatatlanok lennének ezek a játékok...



Gungnir
Gyakorlatilag egyszerű figyelmetlenség okán, de lemaradtam a - Nyugaton egyébként csak amerikai - megjelenéséről ennek a Final Fantasy Tactics klónnak. Pedig jó lenne kicsit pötyögni PSP-n...

Mark of the Ninja
XBoxra nem veszek letöltős játékokat. Párszor megtettem már a múltban és mindig megbántam, mert gold nélkül mindenképp lemaradok néhány dologról, másrészt tavasszal nagyjából lezártam ezt a generációt magamban és a PS360 már szinte csak porfogó. A PC-s verzió pedig egyelőre csak Steamen elérhető, de oda meg nem voltam hajlandó regisztrálni, egyelőre.

Mass Effect 3
Bosszantott, hogy az Assassin's Creedhez hasonlóan a Mass Effectnél is azt vettem észre, hogy a kiváló első részek után inkább az eredeti koncepciótól várható iránnyal szakítanak és az eladhatóbb, egyszerűsített irányba mennek. Ennek ellenére a történet befejezése nagyon érdekel(t), de a PS3-as demo technikailag kiábrándított, a PC-sbe meg nem tettek kontrolleres irányítást. Maradna a 360-as verzió, de az meg ráér egy jól leárazott időpontban, minden extrával felszerelve. Majd egyszer.

The Darkness II
Az elsőt nem játszottam végig, de tetszett. A másodiknak meg kifejezetten előnyére vált a grafika megváltoztatása. Sokkal közelebb van a képregényhez (mondjuk inkább Witchblade-et olvastam én is korábban, nem Darkness-t, de akkor is:)

Kingdoms of Amalur: Reckoning
Ezzel talán nem vesztettem sokat. De érdemes lenne megnézni, hogy mit hoztak össze McFarlane-ék.

Lumines Electronic Symphony
Ha lenne Vitám, akkor ez a játék meg is lenne hozzá. Persze csak normális áron. 5000Ft alatt.

Twisted Metal
A demo bejött, de tudván, hogy nem fogok online játszani, inkább letettem róla.

Sine Mora
Ha lenne Vitám... De nincs. Ha regisztrálnék Steamre... De még nem jött el az ideje, meg tényleg inkább handheldre kellene. Bevallom: a legvonzóbb az egészben az, hogy magyar.

Sniper Elite V2
Ez a játék nagyon csalogató. Valami ilyesmivel szerettem volna játszani a nagy téli leállásban. (Ehelyett elutazom)

Diablo III
Úgy járt, mint a Batman: Arkham City. Nem tetszik az üzleti modell, ezért nem játszom vele. Meh...

Sonic 4 Epizódok
Az első rész meg is van. Abban meg valahol nem sikerült továbbjutni... Nem adják ki egyben?

Double Dragon Neon
A PS3 lement BD lejátszóba. Egy ideje nem veszek rá semmit. Pedig az eredeti árkád játékba annyi pénzt belevertem, hogy ezt ingyen kellene kapnom...

FTL
Csak mert eddig még kizárólag jót olvastam róla. Mondjuk azt a sok jót is inkább nem-játékos oldalakon.

DoA5
Mert a második rész óta nem DoA-ztam és mert el van rontva a Tekken Tag 2 életerő csíkjának hossza...

XCOM: Enemy Unknown
Vonz. Pedig nem is olvastam róla.

Giana Sisters: Twisted Dreams
Mert én ezzel játszottam gyerekként Mario helyett. (Na és mert jó értékelésket kapott.)

Sports Champions 2
Az első nagyon jó volt. Ez kimaradt, mert mostanában túl fáradt voltam a Move-hoz. Majd ha már lesz napfény.

Far Cry 3
Ez pedig még nagyon közeli. Úgy is mondhatnám, hogy szerelmes vagyok a színeibe... :D

They Bleed Pixels
Erről meg ma hallottam először. Miért nem írkálnak ilyen játékokról is a játékoldalak? Két AC3 képgörgeteg közé simán becsúszhatna egy ilyen.

Végigtekintve a listán a győztes kiléte nem is lehet kérdéses! Nem más, mint a

*** SNIPER ELITE V2! ***

Már kezdhetném is. De jó harminc óra múlva repülőre ülök, hogy külföldön (és sokkal jobb klímában) töltsem az újévet.

Ha nagyon szeretnék, belemehetnék egy leginkább tetszett listába, de nem lenne hosszú. Sőt, már most tudom, hogy a győztes nem más, mint a

*** LEGEND OF GRIMROCK ***

Nem volt ugyan több, mint a régi kedvenc EoB, de minden percét imádtam, kezdve az ajtók szörnyek előtti becsukogatásával vagy a remek feladványokkal. Jó lenne pár új kaszt és faj a játékhoz és már újra is kezdeném.

Az év csalódásairól röviden annyit, hogy rájöttem: a Skyrim meg sem közelíti a Falloutot (nem számít a sztoriban, hogy mit csinálok), Ian Livingstone viszatérése a Blood of the Zombies-zal pedig letaglózóan hatott rám. 2012-ben nem ezt várom egy gamebooktól. Az Eternal például sokkal komolyabb mű.

37 megjegyzés:

  1. Az Eternal-t megnézem majd, érdekes lehet.

    nálam, amire nem került sor (még):
    - mark of the ninja
    - pid
    - giana
    - ftl
    - fez (majd ha jön pcre)
    - deadlight
    - costume quest
    - xcom
    - snapshot
    - miasmata
    - dark souls
    - baldur's gate enhanced edition

    És amire igen:
    - Grandia 2 (az első rész jobban tetszett)
    - Legend of Grimrock (ez jólesett)
    - Amalur (kellemes kirándulás szép környezetben)
    - Golden Sun (ez se idei, de nagyon jó volt)
    - Torchlight 2 (hekken szless, és bumm)
    - Borderlands 2 (ugyanabból több, nagyobb, stb. recept. működik)
    - Dishonored (egy jó kezdet)
    - De sokat játszottam
    (és ráadásul egy csomó tökjó fantazi-regényt is sikerült találnom) :)

    Hová utaztál?

    VálaszTörlés
  2. Tenerifén vagyok. Sajnos elég másnaposan, lemaradva a szállodai reggeliről. A bérelt kocsival elugrottunaz első mekiig, de csak délben nyit (itt az még bő fél óra) és természetesen a boltok is zárva vannak...:)
    Ha a jövőben ide utazna vki, előre tervezzen meg mindent, mert még egy instagram képfeltöltés is kínszenvedés a helyi neten, a netes térkép böngészés totál szívás.

    VálaszTörlés
  3. Ja és hát boldog új êvet mindenkinek.

    VálaszTörlés
  4. OFF: Tegnap megnéztem egyhuzamban 11 részt a Psycho-pass-ból. Nem tudom eldönteni, hogy ennyire jó, vagy csak anime-hiányom volt... :)

    VálaszTörlés
  5. Már ajánlotta más is, bár most hirtelen ötlettől vezérelve épp a Bleach (nem filler) végét pótolgatom.

    VálaszTörlés
  6. Általában véve nem rajongok a shounen sorozatokért, kipróbáltam a One Piece-t, tizenpár rész után abbahagytam, nem jön be. A bleach jó?

    VálaszTörlés
  7. One Piece-t nem néztem soha, mert idegesítettek az eszelős arcok.
    Nekem a Bleach tetszik, persze szigorúan a fillerek nélkül.
    De tény, hogy ugyanaz, mint a többi.
    Srác elindul és egyre és egyre erősebb ellenfelekkel harcolva egyre és egyre erősebb lesz. :)

    VálaszTörlés
  8. Amiben hibátlan a Bleach...
    Egyszerűen újra és újra képes felülmúlni magát ezekkel az új erőszintekkel. Az ember csak "hűbazmegezni" tud.
    Sokkal jobban csinálják, mint a Dragonballban.

    VálaszTörlés
  9. Majd lehet, hogy belekezdek valamikor a Bleach-nézésbe. Most néztem a psycho-pass köv részét. A grafika/animáció továbbra is csodálatos, a történet is rendben van, de mégis úgy érzem, hogy hiányzik az a plussz, az a meglepetés, ami igazán nagyszerűvé tehetné...

    VálaszTörlés
  10. És 2013-ra milyen játékokat vársz még?

    VálaszTörlés
  11. Háááát....
    Amivel tudom, hogy teszek egy próbát, az a Last of Us és az Aliens, na meg az Injustice.
    De ezek mellett be kellene pótolni a Starcraft 2-t, ami folytatódik, meg akarom venni a Sports Champions 2-t is...
    Meg persze lesz Dead Spae is, bár még abból is be kellene fejezni a második részt...
    Van két kickstarteres indie, amit támogattam (tiny barbarian, legend of dungeon), most meg épp Far Cry 3-azom, de még nagyon az eleje és nagyon nem érzem.
    Aztán jön még egy dungeon crawler indie, a Coldfire Keep.
    Ja és a Quantic Dream játék.

    De nem igazán gondoltam bele.:)
    Egy jó repülős/tengeralattjárós játékot élveznék vagy valami rock n roll racinget...:D

    VálaszTörlés
  12. Megnéztem a Psycho Pass első részét.
    Ha elmagyarázzák hihetően, hogy működik, akkor rákaphatok. :)
    Amúgy gyönyörű, látszik kik csinálják...

    VálaszTörlés
  13. Psycho-pass 12 rész után : eddig nem igazán volt szó arról, hogy hogyan működik, de nem kizárható, hogy ekőkerül a téma. Már a grafika miatt is végig fogom nézni. :)

    A Takeshi Kovacs trilógia után az író (Morgan) elkezdett egy fantazi sorozatot, amiben homoszexuális a főszereplő... Még nem mertem elolvasni, azt mondják róla, ha az ember átlapozza az esetenként több oldalas szexjeleneteket, akkor egész jó könyv :DD

    VálaszTörlés
  14. Játékokhoz még: épp ma jutott eszembe, hogy újra kellene játszani a xenoblade-t, de most minden mellékküldetést megcsinálni, meg minden kapcsolatot kiépíteni a kizunagrammon, ilyesmi. Talán őszre végeznék vele :D

    VálaszTörlés
  15. több oldalas homoszexuális jelenetek? legalább leszbikusok lennének...
    blehh...:) kimarad.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hallani... De ha nem is több oldalas, mindenképpen nagyon részletes, ha az író előző műveiből indulok ki. Egyelőre nekem is kimarad. :D (talán, majd ha megunom a nőket... = nem mostanában) :)))

      Törlés
  16. A Far Cry 3 elvitte a mai napomat. :)

    Jut eszembe, idén nagy játék vár rám: a korruptálódott 360-as mentésem után PS3-on fogom lenyomni elölről a Deadly Premonitiont...
    Ajajj, pedig már majdnem a végén voltam, tudtam ki a gyilkos..

    VálaszTörlés
  17. Nekem meg Walking Dead nézés volt a napi program. :)
    Most kezdem a harmadik évadot, aztán jöhet a Misfits negyedik sorozat.

    (könyvben a King of thorns vége felé járok, nagyon bejön az egész, az író stílusa, a mesélés szerkezete, mintha nekem találták volna ki. :D)

    VálaszTörlés
  18. Azt is ki kellene probalnom, de a Valos halal most nagyon jo szolgalatot tesz estenkent, elalvas elott.
    Na es kaptam is egy rahedli konyvet ev vegen.
    Pedig mar kesz voltam raindulni a Game of thronesra is, mert a franc var ket evad kozt.

    Amit mostanaban potolgattam, az a nagyon hires Zahn fele Star Wars trilogia, de eleg gyenge.
    A forditas gaz, a tortenet meg inkabb ujraelese egy-egy filmes jelenetnek.
    Persze regi trilogia rajongokent lehet elvezni, de az egyik elso uj dolog, ezek az Erot taszito gyikok olyan hulyesegnek tunnek...:(
    Mar csak egy konyv van hatra, de lehet, hogy felbehagyom.

    VálaszTörlés
  19. Nem lehet a Game of Thrones sorozatot a Song of Ice and Fire regényekkel egy lapon említeni. Ha szórakoztat a sorozat, ne kezdd el a könyveket, ha a sorozat nem annyira nagy szám szerinted, akkor dobd, és olvass helyette. (Nekem az egyik legnagyobb kedvencem könyvben(csak angolul), őszintén szólva fogalmam sincs, hogy egyáltalán miért néztem meg eddig mind a két évadot a sorozatból, az egész történet logikája már nagyon korán felborult...:(

    A Zahn-féle Thrawn trilógia szerintem is gyenge, azok szokták dicsérni, akik még jó régen, gyerekkorukban olvasták. Meg van ötödik és hatodik rész is a Múlt kísértete, és a Jövő látomása a címük, ha jól emlékszem. Ez utolsó kettőt én kihagytam. :)

    VálaszTörlés
  20. Megvolt az elso szexjelenet a Valos halalban.
    Ipaden olvasva 6 oldalt tett ki, durvan reszletesen.:)
    Amivel alapvetoen nincs is bajom, de az iro fantasy regenye ettol meg felelmetesebb lett.:))))

    A konyv amugy baromi jo.
    Tisztara, mint egy szarnyas fejvadasz, ami nek unalmas.
    Mondjuk konyvben az sem volt rossz.

    VálaszTörlés
  21. Oh, folytatodott meg par oldalon at a szex.
    :D
    Es ezek a zsenialis otletek...

    VálaszTörlés
  22. Valahol, talán az író blogján volt régebben, hogy sokan nagyon felháborodtak a fantasy könyvén. Volt aki az első szexjelenethez érve kukába vágta a könyvet, de még megeresztett egy email-t Morgan felé, hogy forduljon fel. Meg volt olyan is asszem, aki dühében elégette.. :D

    VálaszTörlés
  23. voltam a blogján/oldalán és a prometheus-szal, pitch blackkel kapcsolatos bejegyzései nagyon tetszenek és baromi jól ír blogban is. mondjuk rém ciki lenne, ha nem így tenné.:D

    viszont azt is láttam, hogy valami műve nyert bizonyos GAYLACTICA különdíjat vagy mit... ehh... hát ilyen is van.:D

    VálaszTörlés
  24. OKÉ. AZ. MEGYEK GÉPÉRT. :D
    Majd a megjelenés előtt, persze. :D

    VálaszTörlés
  25. Csak ne MMO legyen!!!

    0:24-nél a bal alsó sarokban az beszélgetés nagyon nem olyan, mintha játékszereplők mondanák...:(

    Single playert akaroook..

    VálaszTörlés
  26. Igazad van, sajnos.
    Az ott online multi chat ablak.
    De hatha csak van benne ilyen is....

    VálaszTörlés
  27. Mondjuk, simán lehet, hogy csak multi lehetőség a single mellé. Egy kis szörnyvadászat a haverokkal, vagy pvp mód. Így már nem csak system seller, hanem Monster Hunter killer is lehet. :)

    Akkor is fantasztikus, amit látok, Gear-rel repülni, gearrel motorként menni (verseny?), gearrel szörnyet kaszabolni (vagy multiban egymást), ááá...:D

    VálaszTörlés
  28. Most nézem, itt doll-nak (dooru) fogják hívni a geareket..:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dollal belső nézetből lövi a szörnyet...

      Törlés
    2. Jobban megnézve: a belső nézetes résznél nincs játékosnak szánt adat a képen, lehet, hogy egy átvezető jelenetből van.

      Törlés
  29. Ez pont a napokban volt előttem, de átsiklottam fölötte.
    Na ilyenekkel kellene megpakolni az OUYA-t.:)
    Baromi jól néz ki.

    VálaszTörlés
  30. áhh... megint megvolt egy nehéz munkahét. persze csak hétfőtől csütörtökig, de a csütörtök az este 9-ig tartott.
    ilyenkor már teljesen kész vagy alvásügyileg, ezért a ma reggeli autó szervizeltetés után csak aludtam.
    de most mi legyen..?
    psycho pass vagy far cry 3..:D

    VálaszTörlés