2012. december 17., hétfő

PIXELNAPLÓ 01 - KELETI COWBOY

A terv az volt, hogy ma végre játszani is fogok...
De nem, nem megy, valahogy nem akarózik. Főleg nem úgy, hogy annyi minden mást is lehet csinálni, mondjuk sprite rajzoló programmal próbálkozni. Teljes egészében kezdő vagyok a témában, gyakorlatilag ez lehet a negyedik sprite, amit életemben rajzolni kezdtem, nem számítva persze azokat a pár pixelből álló izéket, amiket még C64-en csináltunk.
Azt hiszem végre egy egész normális szoftvert (GraphicsGale) sikerült találni - a neten mindenki a photoshoppal meg painttel jön -, pár óra alatt nagyjából sikerült is az alapokat megismerni.
Sokkal több időt vesz el az, hogy a rajz egy paintes skicc után olyan formát nyerjen, ami már-már tetszik is. Gondolok itt elsősorban az arányokra. A magyar agy - mint az enyém - más formákat és méreteket hoz létre elsőre, mint amilyeneket látni szeretnék. Ellenben hihetetlen jó szórakozás egyszerűsítgetni és variálgatni a vonalakat, pixeleket. Nyilván rengeteget kell még csinálni, a tutorialok olvasgatása után még nem lesz az ember grafikus. Még ha tudom is, milyen sorrendben kell végezni a rajzolást (illett volna színezés előtt a vonalakat egy pixelnyire simítani a görbéket kijavítgatni), egyszerűen még csapongok, mindent egyszerre szeretnék kipróbálni.
Arról nem is beszélve, hogy csak sprite-okkal próbálkozom, háttér építőkocka tile-okkal nem. Az valami teljesen más dimenziónak tűnik...
Mindenesetre most végre elterveztem, hogy ezt a figurát be is fogom fejezni és megpróbálok valami mozgásanimációt is adni hozzá. (Valószínűleg úgy 50x nagyobb kihívás lesz, mint először készre munkálni..)

Miért pont egy élőhalott cowboy?
Valamelyik nap beugrott egy játékötlet. A vadnyugathoz ugyan semmi köze, de az egyik szereplője lehetne akár valami ilyesmi figura is. Először szörnyszájat akartam neki, de olyan lett volna, mint Venom, a kis (128x128) felbontás miatt pedig a fogsor igencsak elveszett részletté vált volna.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése