2014. december 22., hétfő

SHINING RESONANCE - ART

Elég volt néhány trailert megnéznem a Shining Resonance-ról, rögtön megfogott a karakterdizájn szépsége. El is terveztem, hogy majd egyszer játszom vele, akkor is, ha Nyugaton nem jelenik meg. Aztán láttam, hogy a karakterek végre nyílt terepen futnak, vannak benne rendes sárkányok (ami elég ritka egy japán fantasy rpg-nél) és eldöntöttem, hogy oké, a halottnak nyilvánított jrpg-nek adok még egy esélyt, legrosszabb esetben - ha rossz a játék - majd azt mondom, hogy ennyit még áldoztam egyik régi, kedvenc zsánerem vizsgálatára.


Sok órás szerepjáték lévén, ritkán van időm ilyesmivel játszani, a munkahelyem a két ünnep közt nem igényel munkát, oda terveztem be és még mázlim is volt: egy munkatárssal sikerült idehozatni Japánból, még karácsony előtt. A PS3-amat már egy jó hónapja hazavittem a családi házba, ezért kipróbálni sem tudtam még, ma azonban kinyitottam a dobozt. A régi, jól megszokott, Európában viszont ismeretlen minőségű belső fogadott most is.

Először is a több, mint 40 oldalas, színes füzetecske, ami a szokásos, hogyan kell elmenteni a játékot dolgok mellett részletesen leírja azt is, hogy ki kicsoda és hogyan működik a harc. Ma már feleslegesnek tartják az ilyesmit, nekem azt az időt juttatja eszembe, amikor gyerekkorom végén, a saját tévé hiánya és tanulási kötelezettség miatt nem vehettem csak úgy elő bármikor a Megadrive-ot. Ilyenkor a képernyő helyett a Sonic2  leírását nézegettem, sóvárogva vagy újraolvastam a kedvenc játéktesztjeimet a CoV-ban vagy 576-ban. Most kapóra jön, mert gép híján csak így tudok a játékról megtudni dolgokat (szándékosan nem véve tudomást az internetről) és talán nem is árt, ha előre szótárazok néhány kulcsfogalmat.


A füzetben konkrétan farkasszemet nézhetek az összes, Tony Taka által gyönyörűen megrajzolt, egy szelídebb japán fantasy korszakot idéző karatkerrel. Ez a sorozat egyébként jó régi már és ugyanez a fickó rajzolt hozzá nagyon sokszor. Teljesen személyes dolog, de ez az art sokkal közelebb áll hozzám, mint mondjuk a közismert Tetsuya Nomura féle japán 'sérórockerek'. A másik ilyen kedvencem Tatsuya Yoshikawa a Breath of Fire illusztrátora és van még valaki, Katsuya Terada, aki a Wizardry: Tale of the Forsaken Landhez rajzolt felejthetetlen figurákat.


A füzetben lapult egy kis kártya egy kóddal, ami szintén tipikus a japán játékoknál. Régen egy beikszelgethető/kitölthető kérdőívet raktak bele, amit vissza lehetett küldeni a Segának (vagy egyéb kiadónak), most egy weblap címe van benne, amin kikérdezik az ember véleményét a játékról és még valami sorsoláson is részt vehet. Ettől mi külföldiek elesünk, de nem is hiszem, hogy a február végéig végezni tudok majd a játékkal.

Egy kicsit hitetlenkedve fogom a kezemben a játék dobozát amiatt, hogy sosem játszottam a sorozat egyetlen részével sem, miközben a régi nagy kedvencek vagy átalakultak, vagy eltűntek. Ez meg a semmiből jött, még annyit sem tudtam róla korábban, mint a Fire Emblemről. Pár nap múlva okosabb leszek.

(Elolvasva pár japán reviewt, nem ez lesz az év játéka.:) Mondjuk arra nem is számítottam, csak rettenetesen rossz ne legyen.)

4 megjegyzés:

  1. 70 órát beleölve az új Dragon Age-be őszintén nem hiányoznak a Jrpg-ék, cseppet sem. A sok buta, együgyű, nyálas karakterek hülyeségeit hallgassam a barátságról és a világ megmentéséről? Úgy hogy a csapat átlagéletkora nem éri el a 18-cat? Áhh kizárt, és nem mondom azt hogy nem várom a Persona 5-öt, vagy majd az új esetleges PS4-re is érkező Tales of játékot, de már közel sem remeg a kezem értük. Egy Bloodborne-ért vagy a Witcher 3-ért annál inkább.
    Ez a játék nekem nagyon az Atelier sorozatra hajaz, ami nem sok jót sejtet...
    Az itteni kiadások tényleg pofátlanok. 18 ezer egy játék, és a lemezen kívül van benne egy darab szürke lap, rajta link a manuálhoz...

    VálaszTörlés
  2. Na én nem várom a Persona 5-öt. Sok kellemes percet szerzett a 4, de katasztrófa szar volt benne a harc és a dungeönök. Kínszenvedés volt végigjátszani, pedig az érem másik oldala, az esztétikája, története, humora nagyon kedves volt számomra.

    A Shiningtól most utánaolvasgatva már semmit sem várok, max nyelvgyakorláshoz lesz jó, annyira rég játszottam már japán nyelvű játékkal, hogy legalább ennyi haszna lesz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én azért várom a Persona 5-öt, mert eddig az összes rész kimaradt! :D

      Törlés
  3. Pillanatnyilag nincs olyan új jrpg, ami érdekelne. A Dragon Age-ről csak jókat hallottam, lehet, hogy valamikor kipróbálom. Meg ott vannak az idén megjelent kickstarteres játékok, a Divinity, Wasteland 2, ezekkel sem játszottam még. A Grimrock nagyon bejött, de mikor lesz ennek harmadik része.... :D

    VálaszTörlés