2014. december 23., kedd

ROLLERS OF THE REALM


Történt az a furcsa eset, hogy elkövettem egy cikket az új konzolmagazin második számában.
Már eleve az egész így alakulása vicces eset. Írhattam volna valamit, én pedig épp a Legend of Korrával játszottam, de annyira nem volt izgalmas alapanyag számomra, hogy aztán több legyen belőle egy blogbejegyzésnél. Ezután a nagyon várt és sajnos ígéreteket be nem váltó Rollers of the Realmmel játszottam. Na ezzel kapcsolatban már kicsit komolyabb mondanivalóm is volt, de már eleve blogbejegyzésnek szántam. Aztán úgy gondoltam, hogy egy barátom számára inkább megdolgozom játéktesztnek, amolyan szemléltető példának arra, hogy szerintem milyen is kellene legyen egy ilyen iromány. Nem a kezdő és zárópoénokra gondolok itt, hanem arra, hogy a cikk tárgyát képző játéktól függetlenül lehet érdekes olvasmány valami - azok számára, akiket nem csak az érdekel, hogy elég faszagyerek-e a szerző és hány pontot ad, hanem az is, hogy milyen összefüggések alapján teszi azt.

A cél ez utóbbi volt, bár nem vagyok biztos benne, hogy ez sokaknak leesik és nem csak azt látják benne, hogy értékes papírfelületet vesz el valami mástól, ami jobb vagy népszerűbb.

Mondjuk erről aztán teljesen más a véleményem.
Fél oldalban is lehet több feleslegeset írni, mint egy tíz oldalas, érdekes értekezésben. Ezért is furcsa, hogy az idők kezdete óta karakterszámra pénzelik a cikkeket, nem minőségre.

Másik oldalról meg nem tudhatom, hogy mivel lehet jól értékesíteni egy ilyen magazint. Biztos vannak olyanok, akik élvezik az irodalmiasra vett bevezetőket arról, hogyan huhognak a huhogányok egy horrorjáték introjában vagy sikoltoznak a kardok egy kardozóséban.

Mindezt mondjuk nem az új magazin cikkjeivel kapcsolatban írom, mert abból nem sokat olvastam eddig. Az első számból mondjuk úgy, hogy Komédiás írásait kifejezetten élveztem és bár tartalmilag nekem semmi újat nem mondott (furcsa lenne), nagyon jól olvasható volt a japános cikk is. A többi játék vagy nem érdekelt, vagy az online cikkeknél bevett módon csak gyorsan átfutottam bennük a leírásokat és az értékelő részek elolvasására szorítkoztam.
A második számot meg már napok óta pakolgatom jobbra-balra, de feszített munka és edzés mellett feszített Neptuniázásban volt részem. Majd karácsonykor, a családi ház csendjében megvizsgálom, mit is hoztak össze a többiek.

Hogy mi lesz a következő?
Fogalmam sincs. Igazából örülök, hogy van írott magazin és alkalomadtán szívesen hozzáteszek én is. De még azt sem tudom, hogy mivel fogok játszani a következő időszakban. Ha esetleg a Neptunia 2-vel és Criminal Girlsszel, akkor kapni fog a jrpg pár megérdemelt pofont és simogatást.

6 megjegyzés:

  1. No igen, azóta engem is csak elevett a fene a magazinért, így bele is néztem tegnap, legalábbis a Rollerst elolvastam. Nekem alapvetően tetszett, amit pedig az a bizonyos kritika írt elsősorban ízlés-, hozzáállásbeli dolog. Az érdekes ezzel kapcsolatban az, hogy pont ezt a játékot (Rollers továbbra is) nem nagyon értékelte senki a hazai sajtóban, ugyanakkor a kritika szerzője éppen az exkluzív, csak ránk jellemző anyagokat hiányolta az újságból... Amúgy pedig nagyon boldog karácsonyt! :)

    VálaszTörlés
  2. Igen, mellesleg ezt pont olyanra vettem (legalábbis remélem, hogy így sikerült), hogy ne olyan legyen, mint egy tipikus online vagy mondjuk úgy klasszikus magyar játékteszt, amiben ecsetelik a kinézetet és megtapsolják a fejlesztők múltját, stb.

    Tény, hogy le tudtam volna rendezni három mondatban is, szerintem annyi a lényege minden játék értékelésnek, a többi az megértés könnyítés.
    De mindegy is. :)
    Az a veszély nem fenyeget senkit, hogy átveszem az uralmat a gaming sajtó felett és mindenhonnan én folyok majd. :D
    Haha... Én még mindig nem tudom, hogy mi lesz a januári számban, ami játékkal ma estétől év végéig tervezek játszani, az biztos nem.:)

    Ja és boldog karácsonyt, itt is!.:)

    VálaszTörlés
  3. Nem tudom, én már nagyon rég nem olvasok teszteket, sehol. Max a játék amivel játszok, vagy játszottam elolvasom a feléig, talán végig, hogy mi volt a véleménye az "írónak". Többnyire semmi, mert nem véleményt írt le, hanem egy marketing szöveget. Ezért sem veszem meg ezt az újságot. Belelapoznék, aztán csak mindig útba lenne, míg végül a wc-én kötne ki, ahol 1-1 bekezdést olvasnék el belőle.

    Boldog karácsonyt!

    VálaszTörlés
  4. Igazából nem tudnám megmondani, hogy milyen játékokkal kapcsolatos újságcikkeket olvasnék szívesen. Nem érzem, hogy lenne értelme egy játékot ilyen formában bemutatni. Persze tradíció. Ha mondjuk játékos példákkal akar a szerző valamit elmondani, mondjuk valamilyen társadalmi jelenséget szemléltetni, vagy ilyesmi ( :) ), az érdekes lehet. De ez csak találgatás.

    A CoV-ban én is novellaként olvastam a játékleírásokat. A Total Eclipse leírását nem tudom, hányszor olvastam el. :D

    Boldog Karácsonyt mindenkinek!

    VálaszTörlés
  5. Hat igen, en sem olvasok el klasszikus magyar jatekteszteket, csak utolso bekezdeseket. Tobbnyire. Ezert nem is fogok olyanokat irni.:)

    VálaszTörlés
  6. Igen, valahol ez a ket veglet a jo. A CoV fele, 'mindegy mirol ir, de jo olvasni' es az 'olyasmit ir, ami erdekel, nem marketing bullshit vagy ontomjen'.

    Mindenesetre most nekiulok majd kipihentem a dolognak.
    Tegnap olyan fardt voltam, hogy mar jatszani sem volt erom es ez egy ideje mar igy megy. Most vegre lesz esleyem arra, hogy kicsit kikopjon belolem a percre pontos, ebreszto nelkuli 6:50-es ebredes.

    VálaszTörlés