2014. december 25., csütörtök

SHINING RESONANCE - MEMO#1

Első benyomások:
Oké, ez a játék tényleg gyönyörű, már ami a színeket, városkát, tájat és elsősorban a karaktereket illeti. Tipikusan az a modernizált, de klasszikus fantasy anime stílus, amit szerettem. Plusz Tony Taka közismert hentai rajzoló (pont úgy, mint a Valkyria Chronicles szereplőit megálmodo Raita), ami alapján nem csoda, hogy tud csajokat rajzolni, ruhában is. Kifejezetten öröm, hogy egy Final Fantasy-val szemben itt nincsenek (eddig) elmebeteg, funkciójukat tekintve semmire sem jó, felemás ruhák, cipzárak és a főbb szereplőkhöz képest nincs akkora kontraszt a városlakóknál. Egy FF-ben azok általában fullkretén pizsamás/alsógatyás degeneráltaknak néznek ki, sokszor. Egyedül a főhős Yuma nagy kérdőjel számomra. A nyakában lévő lakatot megmagyarázták, de szegėny se nem férfias, se nem nőies, olyan kis langyika, csak sárkány alakban tetszik.
Egy szépséghiba: recézettek a karaktermodellek, mintha egy PS2 játékban, de csak ők, minde más tökéletesen sima.:)
A harcrendszer eddig bejön (aktív kardozás/védekezés/dash és skillhasználat, ami akciópontokat fogyaszt, de az sima mozgás közben visszatöltődik. A mágia manapontjai pedig regenerálódnak, fizikai támadások használata közben, ezért nem kell takarékoskodni azzal sem.
Mindenkinek egyedi fegyvere van, nem kell vásárolgatni, aminek nagyon örülök. Remélem később még inkább játékos ügyességétől és kevésbé szinttől függő lesz a dolog. (Eddig leginkább az Ys-re hasonlít a harc, de még nagyon az elején vagyok.)


Khm... Shulk erre járt, érzem a szagát.:)



6 megjegyzés:

  1. Tényleg hasonlít a xenóra. :) Hát, cicit azt nagyon tud rajzolni, az biztos. :D
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=o4MY8bKFZos&list=PLF387A7FBE4029E6A#t=172

    mindjárt izzítom az emulátort. :D

    VálaszTörlés
  2. Huh, csak beletekertem egyelore, de nagyon szep jatek. Mondjuk nem tudom, hogy mennyire lehet jo. Szamomra total ismeretlen a sirozat, de jo sok resze van, mindenfele rpg-vel (taktikai, akcio, korokre osztott).
    A Resonance-rol olvasott negativumokkal meg nem talalkoztam, de azt irtak, hogy sokszor meghalnak a csapattarsak es a continue in app purchase-es. Vagy lehet ujrakezdeni save pointtol.:)
    Ami engem nem izgat nagyon, de a vilagterkepen nincs(!) mentesi lehetoseg, ami azert kicsit felelmetes.

    VálaszTörlés
  3. Az alap Shining Force-okba csak belenéztem, olyan Dragon Quest - Fire Emblem hbridnek tűnik. A harmadik része a saturnon népszerű volt úgy emlékszem. Aztán a két Shining Soul GBA-ra hack&slash-ek, az elsőt végignyomkodtam, de nem egy nagy szám. A PS2-re megjelent részekből a Shining Force Neo és az Exa, amit kipróbáltam. A Neo a legborzasztóbb párbeszédek kategóriájában örök nyertes, mellesleg rossz játék is, az Exa már egy fokkal tűrhetőbb, de egyiket se vittem végig. A Tears és a Wind szépen rajzolt akcióRpg-k, volt valami rajzfilmsorozat is belőlük, de nem láttam. Még nem volt időm kipróbálni őket, a Wind asszem csak japánul jelent meg. Mindegyik játék játszható emulátoron.

    VálaszTörlés
  4. Tales of Zestiriát is erősen megcsapta Shulk bukéja. Ha jól emlékszem nem szereted a sorozatot, de a fenti képből egyből ez a játék ugrott be(és persze a Xenoblade), és januárban már meg is jelenik Japánban, PS3-ra.

    VálaszTörlés
  5. Boldog új évet!:)
    Ajaj, le kell cserélnem a logót megint és még vissza is kéne nézni ezt az évet. De ma még nagyon fáradt vagyok. :)

    VálaszTörlés