2014. december 23., kedd

CIKI MI?

Ha már úgy is rpg a téma, megemlíteném, hogy egy hét alatt belevertem 40 órát a Hyperdimension Neptunia Re;birth 1-be.


Ciki, mi? :)

Annak tűnhet, mert rendesen leszólom az Animekarácsony és hasonló események tartalmát már messziről is, aztán belemegyek egy ilyen végtelenül otaku játékba, amiben kis- és nagylányok esznek pudingot, ölelgetik egymást és öltöztetgetni is lehet őket.
Mentségemre: már a játék 2/3-ánál tartottam, amikor észrevettem, hogy az Equip menü képernyőjén forgatható, zoomolható karaktereknek alá is lehet nézni, az érintőképernyő swipe-olásával. :)

Valós mentségemre: nem ez az első játék, ami tud olyan élvezetes lenni, hogy mindegy mi van ráakasztva. A kedvenc srpg-m a mai napig a Queen's Blade: Spiral Chaos és annak folytatása, a Queen's Gate. Az egy iszonyat puritán, NES-en elfutni képes kinézetű kis játék, ami a térképeket illeti, de a harcrendszere az valami fenomenális. Igaz, ránézésre teljesen perverz. Mégis annyira addiktív, hogy a harcok közti ökörködésre oda sem figyelve csak harcoltam, léptem a szinteket, fejlesztettem a karaktereket. Ugyanígy nagy kedvenc volt a PSP-s Criminal Girls. Nulla a játék mélysége, de annyira gyors és dinamikus benne a harc, hogy amikor kipróbáltam, azt gondoltam, minden jrpg-nek így kellene működnie, csak érintpképernyővel. (Februárban ebből lesz Vita verzió, hello...) Szóval van már bizonyos rögös múltam a beteges, lánytutujgatós játékokkal, de sosem a butuska animés humor vagy a loliták voltak azok az elemek, amik miatt végig is tudtam játszani őket.

A Neptunia sorozat első részének Vitás remake-je ebben a tekintetben nagyon hasonló. Nincs olyan jó, mint a Queen's Blade, de elég erős a harcrendszere, az átvezető baromság pedig nem is próbálja komolyan venni magát, mint azokban a jrpg-kben, amikbe mindig beletöröm a kacorkésemet.

Ennél a játéknál is csak mentem és harcoltam, annak ellenére, hogy párszor sajnos neki kellett állni tápolni és igazi taktikázásra csak egy-egy boss késztetett.

Az ilyen játékokat, mint ez is, tartanám alapvetően közepes-jónak, amikkel lightosan elszórakozgat az ember, két monumentális, részletekbe menően kidolgozott világú és fantasztikus történetű Final Fantasy vagy Breath of Fire, Xeno játék közt. De most, hogy azok nincsenek, bevallom, hogy nagyon jól esett ezzel játszani.

Az eredeti 2010-es, én azóta irtóztam a gondolattól is, hogy kipróbáljam, mert nem szeretem azt a gumiruha dizájnt, amit pár promó képen láttam és amivel már Tales of játékoknál, egyebeknél is találkoztam. De meggyőztek, hogy érdemes kipróbálni. Az volt.
Teljes árat nyilván nem adnék érte, de már most várom a második Re;birth részt, ami januárban jön ki Japánon kívül, miközben ott már a 3. ilyen rész is kijött pár napja és a PS4-es folytatás is be van jelentve.

A két legvonzóbb dolog a játékban:
- Helyenként teljesen betalál az életre keltett Consol War téma és millió dolog köszön vissza, főleg japán játékokban járatosak számára. Megjelenik Mario, Snake, Segata Sanshiro, a Dragon Quest Slime-jai, az FF-ek cactuarjai (csak most radisher és carroter formában), a főszereplő Neptune pedig szintlépésenként bedúdolja a Final Fantasy csaták utáni fanfárt. Mindez persze kicsit torzítva megy, Mario is Maryo néven fut, de azért benyogi, hogy végre talált egy lehetőséget arra, hogy akkorát ugorjon, mint fivére, stb.

- A másik dolog a játkémenetbeli áramvomnalasítások, újítások vagy épp ritkábban látott fogások. Nagyon jó például az, hogy hat karakter lehet a csapatban és focista módjára cserélhető az a három, aki épp szerepel a csatában, hátraküldve pedig gyógyulgatnak, mint régen a Tekken Tagben és egyéb verekedős játékokban tették. Kifejezetten szeretem, hogy a beszélgetések is csak sztori szinten lényegesek (ott sem) és nincs rákényszerítve az ember, hogy városokat beszélgessen végig. A Front Missionben találkoztam ehhez hasonlóval utoljára.

A Neptuniát úgy lehetne igazán jóvá tenni, hogy kapna egy rendes költségvetést és a funkcionális térkép és dungenök kapnának némi ráncfelvarrást. Megjegyzem, már most is sokkal jobban néznek ki, mint mondjuk az agyonajnározott Persona 4-ben tették ezek a helyszínek. Nem szeretnék városokban sétálni sem vagy járókelőkkel beszélgetve húzni az időt. De ha már egyszer "Xboxországban" van Halo Mountain, Wiiországban meg "Donkong Ruins", stb., akkor jó lenne kicsit igazítani ezek kinézetét is a névadókhoz.

A harc tekintetében pedig kicsit nagyobbra venném a harcteret és több srpg elemet tennék bele, több helyezkedési szükséglettel. Mindezt persze csak úgy mondom, mert már rengeteg játékot köhögött fel a franchise, köztük ritmusjátékot és éppenséggel srpg-t is, amit idővel mindenképp kipróbálok mostm ár.

13 megjegyzés:

  1. Hát ez kurva ciki! :D

    Amúgy "Nem szeretnék városokban sétálni sem vagy járókelőkkel beszélgetve húzni az időt" nem ezt hiányoltad nagyon sokáig a Jrpg-ből?

    VálaszTörlés
  2. Nem magukat a varosokat hianyolom vagy utalom. Ha visszagondolok az Ff7-re vagy Xenogearsre, azokban (utobbinak az elso lemezen) izgalmasak es nem tul nagyok voltak ezek, nem voltak eroltetettek. A Mass Effectes helyszineket is szerettem. De az FF8 Balamb Gardenjet mar untam es kesobb a meg nagyobb helyszineket meg inkabb. De nem a meret a lenyeg, hanem az, hogy unalmas-e vagy sem.
    A-bol B-be futkarozni valami kulcsert, vagy csak azert, hogy a karakter atoltozzon, unalmas. A Front Mission 3-ban peldaul csak ott volt a helyszin es menubol kellett kivalasztani, hogy kivel beszelgetnel, szamomra az sokkal jobb volt, ahhoz a jatekhoz.

    Amugy amit mindig hianyoltam, az inkabb az affele vilag bejaras, mint ami a Xenoblade-ben van. A Last Storynal mondhattam olyat, hogy hianyolom a varosokat, de abban egy helyszin volt, a varos, ami inkabb volt emiatt egy kisebb world map, a dungeonok meg dungeonok maradtak.
    Olyan varosokat meg japanoktol nem varok, mint amik a Skyrimben vannak. Azokban is el szoktam veszni, mondjuk.:)
    Oh, most Skyrimezni meg Falloutozni is lenne kedvem.

    VálaszTörlés
  3. Pont ez a két Wii-s Jrpg az amiben én untam az egészet. Last Story-nál pont ez tette tönkre az egészet, hogy volt egy bázis, azaz 1db város, ahová mindig visszatértél és ott kellett unalmas beszélgetésekbe, mellékküldetésekbe bonyolódni. Míg a Xenoblade-nál teljesen túlzásba estek. Megérkeztél egy városba, és 1 óra volt mire körbe jártad, felszedegettél dolgokat, beszéltél karakterekkel, és egy tonnányi mellékküldetés volt a questlog-ban, hogy azt sem tudtad melyikkel kezd, illetve ha megcsináltad a dögunalmas menj a térkép másik végébe, és ott szedj fel egy fénylő gömböt, vagy többet, akkor nem lehetett tudni, hogy hol keresd azt a nyomorult npc-ét, mert akkorák voltak a városok és a questet adó npc-ék száma. A hatalmas területek bejárása, amiknek a jó 30-40%-ban semmi nem volt, szintén dögunalom volt. Nem mondom élveztem a játékot, és az előző generáció egyik legjobb játékának tartom, de közel sem az a tökéletes Jrpg, mint ahogy sokan annak titulálják. Wii U-ra érkező részt abszolút nem is várom, amit eddig láttam róla, az ugyanaz, csak szebb grafikával. Akárcsak a Zelda, Mario, Donkey Kong.

    A legtöbb Jrpg-ben azonban nem éreztem, hogy hatalmas lenne a város, és elvesznék benne. Az FF8-ban egyáltalán nem. Még mindig jobb, mint egy Tales of Vesperiában, ahol 2-3 képernyő egy város, ahova a játék során bezsúfolnak 50 küldetést, a történet bizonyos pontjain random megjelenő npc-kel, akiket ha akkor nem látogatsz meg buktad azt a küldetést. De pl a Tales of Eterniában meg etalonnak számítanak a városok, szerintem.

    VálaszTörlés
  4. Ja a Xeno varosi futkosasat en is utaltam. A vilagot szerettem, tehat a kulvilagot.
    Ha kedvenc helyszineket kell felideznem, akkor mar az aranyos Dazil es Aveh a Xenogearsbol. Amiket utolag nem kellett ujra es ujra korberohangalni azert, hogy vmelyik sarkon felvegyek egy nyamvadt, olj meg ot darab kaktusz-barpultost a vilag masik vegen kukdetest.:)

    VálaszTörlés
  5. Mondjuk a xenóban nem jó ötlet egyesével megpróbálni megcsinálni a küldetéseket. Menni kell, kóborolni, és a küldetések közben teljesülnek maguktól. :)

    Ez a Queen's blade volt rajzfilmen is, asszem.

    A városok a Golden Sun-ban voltak jól eltalálva szerintem. Kicsi helyszínek, de ugyanúgy logikai és felfedezős feladatokkal, mint a dungeonok, csak ellenségek nélkül. És persze rejtett titkokkal, amiket csak okos képességhasználattal lehetett felfedezni. Csak a sztorija volt nagggyon gyenge. :D Meg a harcrendszer a sok lehetőség ellenére sem volt az igazi.

    VálaszTörlés
  6. Volt rajzfilm, de nem volt jó. Pornónak is gyenge, érdekes rajzfilmnek is. Ugyebár az egész egy társasjáték akar lenni, amit a japcsik felturbóztak erotikus karakterekkel.
    A játék csak a karaktereket veszi át, meg az alapsztorit, a lényeg benne sokkal inkább a páncélleszedegetős, aktívvá tett harc. Csak hát japánul van, ezért nem fogom tudni ajánlani sok embernek. A sztorit nem kell érteni, az egy baromság egy nyálcsorgató hülyegyerekről meg a csajokról, de a harcrendszer megértéséhez kell tudni.

    VálaszTörlés
  7. http://store.steampowered.com/app/282900/

    :D :D :D

    VálaszTörlés
  8. Tudom. A második Rebirth kijött mostanában Vitára, de nem ugrom neki csak úgy. Lenne mivel játszanom, csak idő is kellene most hozzá. Befejeztem a teljes árú játékok halmozását. :D

    VálaszTörlés
  9. Azt hiszem, a többi Neptunia is jönni fog pcre. És lehet rá számítani, hogy azok is féláron lesznek kaphatók az első héten, mint ez. :)

    Tényleg, a grimrockkal játszottál azóta?

    VálaszTörlés
  10. sajnos nem. sokat gondolok rá pedig. mondjuk most elővehetném, mert pont befejeztem éjjel a Magi-t is.

    VálaszTörlés
  11. hát igen, én is csak úgy féláron vagyok hajlandó megvenni őket. :D

    VálaszTörlés
  12. A Magi-t felírtam a megnézendők közé.
    Még mindig nem jött meg a kedvem a játékokhoz, mostanában inkább olvasok.
    Most fejeztem be a Riyria Revelations-t (egész jó), folytatom az Ancillary Justice-t.

    VálaszTörlés
  13. https://www.youtube.com/watch?v=QfIEz1xd830

    (ez egész jó lett, mindjárt jól újra megnézem a sorozatot)
    (és még tavaszig várni a folytatásra) :D

    VálaszTörlés