2013. június 24., hétfő

HALÁLLABIRINTUS

Ugyanazt a nyers élményt adja vissza a Demon's Souls, mint amire gyerekkoromból emlékszem, a Halállabirintussal való első találkozásról.
Sajnos drága a tanulópénz, megint buktam bő 2000 lelket azzal, hogy inkább tovább kutattam, ahelyett, hogy a megnyíló visszautat kihasználva elhasználtam volna azokat fejlesztésre. (közben pedig figyelmen kívül hagytam, hogy két halál esetén bukja az összeset az ember)

Most mehetek neki megint a második világnak.

És leírhatom, hogy nagyon sajnálom, hogy pár éve mindig ugyanabba az irányba mentem a játék elején, ahová most oda van írva (online módban), hogy kezdők erre ne menjenek.

Eddigi legjobb fegyver: csákány, két kézzel.
Eddigi kedvenc lehetőség: a buta és lassú "tűzgyíkok" elcsalogatása a kincstől.
Eddigi legnagyobb WTF: hogy lehetne megszerezni azokat a cuccokat, amik elérhetetlen helyen vannak? Volt, hogy leszakadt alattam a palló és nem látszott más odavezető út. Talán túl nehéz vagyok?

12 megjegyzés:

  1. Nagyon mélyról húz elő az embernek fiából elemi érzéseket ez a játék is, mint a többi rész is később vagy korábban. Én ezért is szeretem a King's Field szériát, mert azt juttatja eszembe amikor még sejtelmem sem volt, hogy mi vár a kanyar mögött egy játékban. Engem egy csöppet zavart a történetiség hiánya, illetve, hogy nagyon szabadon hagyták az értelmezését a korábbi részekhez képest az újabb szériában. Kíváncsi leszek, hogy az új Dark Souls ebben is visszatér e kicsit a gyökerekhez vagy csak annyiban, hogy továbbra is régi helyszíneket remixelnek egymás után...

    VálaszTörlés
  2. "megint buktam bő 2000 lelket"

    Én játék relatív elején, boss legyőzése után buktam kb. 25000 lelket, azt hittem sírógörcsöt kapok. :D De aztán későbbiekben bőven vissza lehet hozni - a játék második felében 2000 lélek már nem is tétel, de 25000 is alig.

    "hogy lehetne megszerezni azokat a cuccokat, amik elérhetetlen helyen vannak? Volt, hogy leszakadt alattam a palló és nem látszott más odavezető út. Talán túl nehéz vagyok?"

    A bányában a pallós résznél talán pont egyetlen alkalmad van rá, hogy átjuss és bezsebeld a kincseket (kvázi végig kell rohanni a deszkán, mielőtt leszakad alattad). Lehet, hogy több ilyen "one timer" is van, illetve, hogy valahogy máshogy is meglehet őket szerezni. Passz.

    A fehér / fekete "world tendency" is befolyásolja, miket tudsz elérni a pályán. Bizonyos utak csak akkor nyílnak meg, ha full fekete vagy fehér a tendency.
    Ezt magában a játékon belül nem nagyon fejtik ki, de a kézikönyvben (vagy letöltött játék esetén a XMB-ből elérhető digitális manualban), illetve főleg gamefaqs-on / wiki oldalakon részletesen ismertetve vannak ezek a mystery meat mechanikák.

    VálaszTörlés
  3. Basszus van olyan fantasy rajongó akinek a Halállabirintus ne lenne meg? :D

    VálaszTörlés
  4. Na most buktam 3500-at ÉS MÁR MEGINT EGY ROHADT LIFTRŐL ZAKÓZTAM A MÉLYBE!
    :D
    A másik bajom, hogy az első pálya (Boletarian Palace) boltosa eltűnt...
    Mindegy, megyek most egy másik világba, mert kellene néhány cucc, pld turpentine, mert csak simán nehéz lenyomni a köcsög mágusokat.

    Szerintem ezerszer le fogom írni, de ez kurva jó.
    Kár, hogy az első negatív tapasztalatnál feladtam annak idejen.
    ( most is elmentem arra, amerre akkor, de az a rohadt lovag most is lelandzsaz, majd kap kesobb, ha lesz vmi normalis fegyverem)

    Kicsit felek, hog rossz (tul nehez) kasztot valasztottam elsore, a wanderert.

    VálaszTörlés
  5. A boltos eltűnik, de meg is lehet ölni. A lándzsás fickót nem nehéz megölni, a Phalanx előtt érdemes kb.

    VálaszTörlés
  6. A boltost megtaláltam később a Falanx után, egy másik helyen.
    De az a lándzsás nem megy.
    Nem a sima tányérsapkás lándzsás, hanem egy full lemezvértes csávó, aki szikráztatja a padlót.
    Egyet üt és lemegyek padlóra.

    De mindegy, kalandozom másfelé.:)

    VálaszTörlés
  7. Hát ha az akire gondolok, akkor jó soká lesz még az, hogy a lélekpontokká manifesztálódik. :D

    VálaszTörlés
  8. Újrakezdtem harcosként és ENYHÉN más a felállás.
    Lassú a karakter egy kicsit, de nem hal meg attól, ha ráüvölt egy zombi a távolból... Már-már olyan érzés, mintha cheatelnék. :D
    Mindemellett volt egy kis szerencsém is.
    Az első pálya legelején nem vettem észre, hogy van egy tárgyakkal eltakart lépcső/lejárat, ami után vörösen izzó zombik jelennek meg és támadnak. Majd utánuk ott van a töltőképernyőkről ismert Miralda(?), a hóhér. Ami olyan meglepetés volt, hogy hirtelen rá is vertem egyet csákánnyal, amitől beesett egy rohadt verembe és csak néztem, ahogy magamba szívok 4500 lélekpontot.. :D
    Utánamászva ott voltak a cuccai, de két dolgot már nem bírtam el és ezek sajnos később már nem is voltak ott.
    Szívás, hogy női felszerelés volt csak nála, de még így is jól jött az a 4500 pont, meg a lent talált sisak/lábvért.
    Most vagy le kellene nyomnom azt a szemét pókot a 2-es világban vagy nekimenni azoknak a gurulós csontvázaknak.
    Így, rendes felszereléssel talán van is értelme.

    VálaszTörlés
  9. Toronylovag és Páncélpók lekapcsolva...
    Nem ártott volna, ha valaki szól, hogy milyen karakterrel érdemes vagy éppen nem érdemes kezdeni...
    Mert tényleg úgy lehet járni, ahogy én jártam, és "nightmare" módban kezdtem. Most meg...

    VálaszTörlés
  10. Buktam 12ezer lelket. Bááázzzzz.... :)
    Elviszi az összes időmet, szóval most öt nap pihi.

    VálaszTörlés
  11. Oké, egy bosson megint túl lennék... De ma buktam bő 20ezret... Áh...
    Valahogy nem tudok rendesen lőni íjjal. Pár óra pihenés kell ahhoz, hogy űjra nekimenjek.
    Az utolsó világ pedig, amiben nem jártam...
    Oda elkelne némi mágikus védelem, de h o n n a n ? ? ?

    VálaszTörlés
  12. Melyik világ az? A börtönös? Oda Arrow Soul.
    Íjat én csak úgy használtam, hogy jobb analóg stick-el kijelöltem az ellenséget, és ugye akkor automatikusan eltalálja.

    VálaszTörlés