2013. június 24., hétfő

ACÉLEMBER

Minden képregényfilmet megnézek moziban. Mindent, kivéve az Amerika Kapitány 2-t, mert abból az első már annyira rossz lett, hogy az már sértés. A Superman reboot esetén Zack Snyder neve adott okot némi bizakodásra, a végeredmény pedig nem is lett annyira rossz.

Az új film első fontos szakasza inkább sci-fi, mint szuperhős mozi. A készítők elrugaszkodtak, mutattak rengeteg Kriptont, nem volt semmi "buziskodás", Zod elejétől-végig büntetett, Jor-El meglepő módon badass volt, Faora pedig félelmetes, feltörölte Kal-Ellel egész Kansast. Külön tetszett, hogy az első, magyar nyelvű Supermen képregényekből is ismert kriptoni robotok is visszaköszöntek, hát még az, ahogy Zodék megjelentek a Földön!

Az olyan volt, amire az ember nem számítana egy "Supermam" filmben! Persze elő lett adva egyszer, hogy nem beszélhetünk földönkívüliekről, mert ha az kiderül, akkor világszintű pánik törhet ki, bla-bla-bla, ilyen a közismert bullshit. Ezzel szemben, amikor elkezdtek sugározni minden adón, minden nyelven, az már-már ufó-horrorba illett.

Kal-El visszaemlékezései is jók voltak, kivéve talán "apa búcsúját", azon még dolgozni kellett volna picit.


A végére viszont sajnos kifújtak ötletből és az egész átment Dragonballba. Volt egy-két jobb fajta pillanat a csatában, de inkább volt rombolás, mint harc, aminek vita tárgya a vége, de szerintem még okés is volt, csak nem elég hatásos. A legvége a Daily Planetnél pedig alulmúlt addig mindent. Pont azt vártam, hogy ha tudnak szakítani annyi minden mással, akkor szakíthattak volna a szemüveges álcázással is.

Az elnyújtott, részben nem is emberi ellenféllel vívott harc miatt talán csak az első - formabontóan földönkívüli témás -  felét nézném újra, de még így is bízom abban, hogy jó alap lehet egy folytatáshoz.


1 megjegyzés:

  1. Szerintem már csak a kriptoni bevezetőért érdemes volt megcsinálniuk/megnéznem ezt a filmet. A második Riddick óta nem láttam ilyen jó space-fantasy szekvenciákat.

    Néhol megsajdult a szívem Cristopher Reeve emléke miatt. Összességében nagyon tetszett és várom a folytatást is, hogyha lesz. Jonathan Kent halála elsőre meglepő volt, de előtte olvastam hogy sokak nem bírták.

    Én merengtem rajta egy sort és azt hiszem, hogy értettem a motivációját. Nagyon komoly gondolatok vannak a filmben. Nem mindegyik vonul benne végig tisztán, de szerintem jól összeáll egy formabontogató sci-fihez aztán.

    De igaz, szerencsére ez kevésbé volt már képregényfilm. Azok ugyanis kezdenek a könyökömön kijönni. Egyiket sem tartom aztán érdemesnek újranézni. Ezt azonban egyszer még biztosan.

    VálaszTörlés