2013. március 13., szerda

PITFALL!

Zuhantam most egy nagyot, két szék közé... A Reboot Raiderrel képtelen vagyok játszani. Egyszerűen erőltetnem kell a gondolatot, hogy oda kellene ülni elé, mert spontán nem jön. Rengetegszer álltam olyan döntés előtt az utóbbi napokban, hogy Lara vagy Banshee? Lara vagy Plants vs Zombies? Esetleg Lara vagy Pitfall Harry? Lara sosem nyerte meg a párbajt. Nem vonz, nem izgat, nem érdekel. Mert amit láttam és próbáltam belőle, az költői túlzással, de Dragon's Lair. Ugyanezt éltem meg az Uncharted 3-mal, de azt még végigszenvedtem, ezt már nem fogom.

A legtöbb időmet endless runnerekkel töltöttem iPaden, azok közül is a Pitfall!-lal. Ami egyszerű, sodró és élvezetes. Egy baja van: a több tucat menet után előbújó IAP stratégia. Persze már az elejétől fogva a játékos arcába nyomják (minden menet végén), hogy lehet ám a boltban vásárloni, de nem tűnik fontosnak. Aztánahogy az ember eléri a határait (nálam ez olyan 12000m futás egyhuzamban) rájön, hogy a checkpointokat nem elég elérni, ki is kell fizetni őket, gyémánttal. Gyémánt pedig csak kétféleképp szerezhető: szintlépéssel vagy bankkártyás átutalással. A szintlépéssel még nem lenne gond. néhány lenyomott menet után mindig lép egyet-egyet az ember. Az ilyenkor kapott gyémántok száma azonban alacsony: volt olyan, hogy 2-3 db-ot adott a gép, de az utóbbi időkben (20. szint felett) már mindig csak egyet. A checkpoint árak pedig brutálisak. A 10000 méteresé 30 db gyémánt. Nem kifizethetetlen, de sok-sok menetet kell végigszenvedni ahhoz, hogy meglegyen, odafigyelve arra, hogy minden mást aranyból vegyen az ember, amit azért könnyebb és élvezetesebb gyűjteni. Checkpointot sajnos nem váltanak másra csak az említett, szó szerint "drága-kőre".

Úgyhogy megint ott vagyok, hogy egy unalmas AAA és egy élvezetes, de pénzhajhász kisjáték közt maradtam. Persze a Pitfall még így is oké, de amiatt, hogy az elején belekóstoltatnak a továbbjutás mennyei izébe azzal, hogy a 2-4-6-8 ezres checkpointok még könnyen megvehetők és jó sok contiue coin is van hozzájuk, nagyon keserűvé teszi a későbbi újrakezdéseket. Az ember már tudja, hogy megint arra játszottak, hogy fizessen. Inkább adtam volna a játékért 5$-t, csak ne érezzem azt, hogy le akarnak húzni.

A végeredmény nem más, mint az egymás után elkövetett 20-30 menet helyetti napi 2-3 hosszú futás.

2 megjegyzés:

  1. Ennek a lehúzós mentalitásnak rossz vége lesz egyszer. Mindenki meg fog undorodni a kisjátékoktól, aztán mire kiforrna az ipar és jönnének az igazán nagyszerű játékok, addigra már nem lehet majd eladni azokat.

    VálaszTörlés
  2. Igen, kicsit félek tőle, hogy az OUYA is ilyeneken fog szívni, de ez most a trend és látványosan működőnek tűnik.
    Azért szerencsére vannak kivételek, amikor megpróbálkoznak egy rendes játékkal, de az ingyen/olcsó, viszont IAP-vel futtatott játékdömpinget azok is megszívhatják.

    Azt hiszem leginkább egy rendes store / értékelő és vagy promotáló renszer hiányzik, na meg a pénz tényezőre odafigyelő játéktesztek. Bár utóbbi biztos fel fog fejlődni.

    Azt azért jó látni, hogy sok régi ismerős élen jár a lehúzásban. :)
    Squaresoft, példának okáért.

    VálaszTörlés