2013. március 20., szerda

DEAD SPACE 2&3

Ezzel régóta tartoztam magamnak.

A játékot félig lenyomtam, kölcsön 3601-as pédánnyal, aztán korruptálódott a mentésem (együtt a Deadly Premonition célegyenesében végzett mentéssel), aztán megvettem az Extinctionnel együtt adott verziót jó olcsón egy leárazás során PS3-ra.

Most mielőtt belekezdtem volna, gondosan átolvastam a (többször is végigjátszott) első rész történetét a neten, hogy végre értsem is miről van szó és amit kaptam, az tetszett.


Innen már világos volt, hogy a "Make us whole!" mit jelent és hogy a halott Nicole jelenése igazából a marker által tudatalattiba küldött utasítások szimbolikája.
Szóval van egy rész Silent Hill is a dolgok mögött.

Remek. (vagy "remek":) - gondoltam.

A második rész igazából olyan volt, mint az első. Oké, végre lehet repülni ebben a csodapáncélban, Vasember módjára, de alapjában véve ugyanaz a hullámvasút. Egy nő mindig mondja, hogy mit csináljak és hová menjek, visszafordulni nem kell soha, a végén van regenerálódó rémség, két fegyverrel érdemes végigjátszani és a puzzle részek mellett normal fokozaton nem okoz gondot a teljesítés.

Oké, a végén, az említett regenerálódó kreténnél egyszer már csikorgattam a fogaimat, hogy lehet ilyen nehéz valami úgy, hogy előtte a játék 88%-ában ahhoz szoktattak, hogy nem kell lőszert és gyógyítást vennem, csak energiagócokat.
De végül, kis ügyeskedéssel meglett.

Bevallom, könnyebben megbocsátok a Dead Space-nek, mint a Tomb Raider rebootnak, mert ez mégis űrben játszódó horror és közelebb áll hozzám, mint a tinihorror filmek. A Raider pont ilyen elsőre: egy csapat politikailag korrekt Benetton reklámarc eltéved a természetben és a nyakukba szakadnak a helyi hillbilly-k meg az alligátorok.

A Dead Space 2-ben legalább néha kinézhettem az ablakon és láthattam a Szaturnuszt. Ja.
És közben gondolkodhattam, hogy egy pici befektetéssel mennyire de mennyire király lenne a játék.

Ha nem lenne mindig világos, hogy hová kell menni és találna az ember opcionális dolgokat. És ezt akár kombinálni lehetne a vákuumos részekkel, hogy az embernek döntenie kelljen továbbrepül vagy visszafordul oxigénért, esetleg visszajön, ha fejlesztett a páncél kapacitásán.

Ha komolyabb lenne a mentőpont/lőszerfelügyelet és lennének igazi nyugiszobák, mint a régi Residentekben az irógépekkel. (Eszembe jutott, hogy az első részt nyomtam hardon is, na ott már nem kellett félretennem lőszert, örültem, hogy van elég).

Esetleg lehetett volna benne olyasmi is, hogy az ellenfelek nem vesznek feltétlenül észre. Mert ez az xy koordinátán egyszer csak rárontanak az emberre dolog nagyon ijesztő, de egyszerű húsdarálóvá teszi az egészet.

Vagy ha dönthettem volna úgy a végén a "szemet szúrós" résznél, hogy egy nagy lóf@szt, inkább felrobbantom az egész kócerájt. Úgysem láttam még olyan űrhajót, amin ne lett volna alapfunkció az önmegsemmisítés. :D

---

Elcsodálkoztam azon, hogy a játék során két poént is eleresztettek. Az egyiket Ellievel a másikat meg a leges-legvégén, az első rész záró pillanatát másolva.
Kellemes volt.

Aztán a végére értem.
Nem mondom, ennyi pénzért (volt vagy 5000) nem rossz néha ez a fajta filmes élmény sem. Sőt, a történet megértése után már teljesen természetesen jön, hogy a folytatásban vannak emberi ellenfelek is.

De kipróbálva végre azt (DS3) úgy tűnik, hogy itt is a filmes irányba mentek tovább. Bombasztikus grafika és hang, de emellett még több ellenfél, akik még gyorsabbak, ellenben ész nélkül szórják a gyógycsomagokat is, ami miatt még inkább felgyorsított lövölde az egész, mindenféle muníció kontrol szükséglet nélkül.

Csak úgy egy bő órányira vagyok a harmadik részben és legalább már az kiderült, hogy az alap fegyver magában nem lesz elég, érdemes valamilyen, ellenfeleket visszalökő eszközt fejleszteni, de ez egyelőre akkor is csak színtiszta lövöldözés. AZ biztos, hogy újítani kellett kicsit, a havas tájnak örülök, annak is, hogy már nem csak a plazmavágóra kell koncentrálni a fegyverek közt, de a többi egyelőre kérdéses, mint az, hogy miért kellett ebbe oldalra gurulós védekezés...:)

Érdekel, hogy mi lesz a vége, s csak reménykedem abban, hogy behozzák végre az első markert létrehozó idegeneket is. Vagy legalább megszellőztetik, hogy jönnek.

Vagy csináljanak másik űrhorrort végre Visceralék.

26 megjegyzés:

  1. Okééé... Tegnap találtam olyat a Dead Space 3-ban, ami tényleg tetszett (egy icipicit lehetett garázdálkodni az űrben), a többi meg a szokásos túlélősdi.

    Az viszont "remek", a hogy beépítették a coopot a történetbe.
    Majd egyszer kipróbálom azért valakivel.

    VálaszTörlés
  2. Nemrég vittem végig a 3. részt én is, PC-n. A második részt végigverve nyílván számítottam rá, hogy az általa kitaposott útvonalat kívánják majd továbbvinni, de szerintem annyira azért nem lett szar játék a befejező epizód mint azt ahogy a "sajtóban" írták jópár helyen. Oké, tömény akció, meg elkurvult betétek szinesítik a játékot (inkább az elején, később már abból is kevesebb van) és látszik az is, hogy igyekeztek Clarke agonizálásából a lehető legtöbbet megmutatni. Ráadásul nem is rövid a játék. Szóval ez a Dead Space tényleg nem az amilyen pl. az első rész volt (vagyis a legjobb) de azért szerintem sikerült lezárni(?) a franchiset. Ami viszont marhára nem tetszett az az emberi ellenfelek és a fedezékrendszer, ami úgy szar és használhatatlan ahogy van.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem egyelőre jobban tetszik, mint a másik kettő.
      Leszámítva az elején a teljes kézenfogást, meg persze azt, hogy még mindig egy csőjáték lövöldével.
      Ha bekövetkezne az egyszer, hogy a folyamatos tutorialozgatással bevezetett új elemek után még jönne egy olyan rész, ahol magam kombinálhatom a tudásomat, annak nagyon örülnék, de általában nem ez történik.

      Itt van ez a scavenger robot dolog. Teljesen jó lenne, ha nem folyosón kellene keresni a radarral a jó helyeket, mert így aztán nem nehéz megtalálni. Oké, a Terra Nován kívül van egy a roncson, na ott csak pislogtam, hogy mi ez a bippegés.

      Az a rész viszont számomra kánaán volt (majdnem). Alapból a témakört imádom, jó volt az űrben röpködni és átélni a tájékozó képesség elvesztését a sok forgás közben, tartalékolgatni az oxigéntartályt.

      Csak kicsike volt a helyszín. Próbáltam, de két "űrállomás" között nem lehet átrepülni.

      A történet mindenesetre tetszik, az sem zavar, sőt logikus, hogy most már unitaristákat is lehet majd lőni (vagy nem azokat, hanem rosszul járt katonákat?), és már-már a küszöbön érzem az idegen faj megjelenését.

      De majd meglátjuk mi lesz a vége.

      A tesztek alapján valami nagyon rosszat vártam, de nem az.

      Persze elsősorban a setting miatt tetszik még így is.

      Az hatalmas volt, amikor kb. 5 óra után véletlenül leguggolt Isaac (elfelejtettem, hogy a játék elején mutattak ilyet. :D) Ez tényleg nem kellene bele.

      Törlés
  3. Az első rész nekem nagyon nagy élmény volt. Az hogy a főszereplő nem beszélt eleinte úgy gondoltam, hogy na ne, én ezt pont nem szeretem, de mikor elkezdtem játszani a játékkal rájöttem ez pontosan így jó. Maga az egész környezet, a hangulat, az egész stílus amit kitaláltak(értem ezalatt a plazmavágót, Isaac ruháját, a szörnyek) kurvára bejött, így simán nálam a legjobbak között van a játék. Akár ebben a generációban, akár az előzőekben.
    Második rész baromira nem tetszett, végigjátszottam, de semmi olyan élményt nem kaptam, amit az első résznél igen. Túlságosan átment a filmszerű, mutassunk meg mindent, ami nálam nem nyerő. Hangulat sem volt már meg. Épp ezért a harmadik részbe már csak bele sem szagolok. Eggyel kevesebb játék amiért pénzt kell kiadnom. Majd esetleg évekkel később, warezban...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom, nekem a második rész olyan volt, mint az első. Teljesen ugyanaz.

      Törlés
  4. Milyen lenne megkeverve egy kis Resi4-gyel?
    Amikor el kellene néha gondolkodni, hogy balra menjek vagy ha elindultam visszaforduljak-e lőszerért?

    Vagy ha rátolhatnék ládákat azokra a rohadt szellőzőnyílásokra? :D

    Nyilván egy űrhajó nem fog túl nagy szabadságot adni.
    Mindjárt megyek folytatom és megnézem, hogy a bolygón mi a helyzet. Olyan régi residentesen megoldották-e, hogy a város is csak folyosóból álljon? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a szellőzők elé a második részben a kilőhető lézeres aknákat raktam oda mindig :D Az elég sokat segített.

      Törlés
  5. Ja hat nekem a kettoben ket fegyverem volt, az alap es a line gun. Tudom, hogy at lehetett pakolaszni a node-okat, de lusta voltam.
    A line gun a kedvenc.
    Most is az van nalam, masodlagoskent meg valami shotgun szeru van rajta.
    Eddig a legjobb.:)

    Csak ezek a regeneralodo szarok ne jonnenek, ezeket utalom a legjobban...

    VálaszTörlés
  6. Még egy nagyobb adag játék után a 3-mal...
    Még mindig nyomasztó és félelmetes, de az, ahogy az "opcionális részek", "mellékágak" tök elkerülhetetlenek, meg az, ahogy egyes ajtók mindig csak a script triggerre nyílnak ki...
    Áh..:)
    A sztori viszont tetszik, csak lenne már vége.
    Soha többet nem akarok ilyen nyomasztó izét játszani.

    VálaszTörlés
  7. "A sztori viszont tetszik, csak lenne már vége."

    Na ja, ugyanezt éreztem én is amikor játszottam vele. Aztán mindig jött egy újabb és újabb átvezető, vagy kibaszás, vagy "elváltak a hősök útjai, találkozzatok itt és itt" dolog. Egy egész hóeséses délutánt/estét rászántam már csak méregből is, hogy végre a végére érhessek a játéknak. Megnyúzták a sztorit a végére mint a rétestésztát.

    VálaszTörlés
  8. Jo kis ketoras mozi lenne. A film resze, ami tetszik is, tok jo ez a fagyott gigasz gyomraban dolog is. A nem film sztori resze viszont csupa liftezes, ajtonyitogatas es az erdekesebb bossfightokat leszamitva operation wolf...:)
    Ami miatt azt akarom, hogy vege legyen, az a szamomra tul eros atmoszfera. 2 reszt nyomok egyben, ezentul csak szorfos jatekokat terapiakent.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hmm, érdekes. Számomra az első rész volt inkább nyomasztó, a többi kettő egyáltalán nem. A harmadik rész is csak azért idegesített mert volt, hogy számolatlanul lökte elém a kiírtandó szörnyeket a gép és néha elég igazságtalan lett ettől az akció.

      Ha inszómniára vágysz, akkor tudom javasolni az Amnesia: The Dark Descentet. Ha a DS3-ban nyomasztónak találod a hangulatot, akkor itt hatványozottan megkapod. De csak ha végeztél a szörfös játékokkal :D Én konkrétan napokig nem tudtam normálisan aludni, amíg a játék végére nem értem (hasonló még sosem történt velem videojátéktól). Totális borzadály.

      Törlés
  9. Azt mondtak jatekkent nekm az igazi. De talan megis meg kellene vennem, amig akcios a steamen.

    VálaszTörlés
  10. Valóban a félelemkeltés a legnagyobb eszköze az Amnesianak. De azt nagyon jól csinálja. 3,74 eurot szvsz simán megér, de nem akarlak rábeszélni :)

    VálaszTörlés
  11. Ki tudja, talán egy próbát megér, itt is ajánlják páran. :D

    VálaszTörlés
  12. Nem akartam megvenni, aztán csak megvettem.
    Olcsó volt, ha másra nem, arra jó lesz, hogy áthívok pár "fosós" havert és együtt nyomjuk majd.
    Komédia, amit művelnek a legszarabb horrorjáték/film alatt is. :D

    VálaszTörlés
  13. Ezeket újítottam:
    They Bleed Pixels (már nyomom és jó)
    Fly'N - két pályát játszottam vele, nagyon szép és még jó is lehet.

    Amnesia
    Jamestown  
    To The Moon  

    A Binding of Isaac valahogy nem tetszett a videók alapján...
    Meg mire ezekkel végzem, addigra megint lehet indie leárazás, nem kell kapkodni. :)

    VálaszTörlés
  14. Ehh.. Arról nem is beszélve, hogy rámentem a PSPlusra, hogy játszhassak a DOA5-tel, de jött hozzá Motorstorm Apocalypse és még Mass Effect 3 is.
    Utóbbit már nem akartam megvenni, most így hozzájutottam, de kicsit félek, hogy nagyon gáz lesz PS3-on.
    A Dead Space után azért kipróbálom, mert jó sok helyet foglal. :)

    VálaszTörlés
  15. Érdekes változáson ment keresztül a Dead Space széria. Az első részt azonnal megszerettem, a kettő eleinte nem tetszett, aztán megbarátkoztam vele, a harmadikkal is hasonló a helyzet. Végigvittem egyszer, a főbb észrevételeim:
    - nagyon erős atmoszféra
    - végre megint le lehet térni a fő útvonalról, ezek a mellékküldetések bár ugyanúgy végződnek, mégis adnak valami plusz tartalmat
    - a felszerelése menedzselése kezdetben butának tűnt, de például classic survivor fokozaton ad egy kis pikantériát a kalandnak (életerőt, lőszert és egyéb nélkülözhetetlen dolgokat a játékosnak kell előállítania)
    - a nevetséges elszakadásokat a csapattól és a szerelmi háromszöget leszámítva érdekes volt a történet, az utolsó fázisban pedig nagyon nyomasztóvá vált
    - túl sok a szörny, túl gyorsak, nagyobb csatákban lehetetlen teljesen megvédened magad, a nagy kapkodás sokszor redukálja a rettegést
    - bár az előbbi pont miatt szükségesek, nem szeretem a sorozatlövő és robbantó fegyvereket, ezeknek itt nem lenne helyük
    Az első végigjátszás után húztam a szám, felmerült a szokásos "ez már nem horror, hanem darálda, nem volt elég félelmetes" gondolatmenet, de utólag rá kellett ébrednem, hogy bizonyos pontjaiban nagyon eltalálták a megvalósítást. Most co-op-ban viszem, és annak ellenére, hogy féltem tőle, egészen kellemes.

    VálaszTörlés
  16. Nekem mondjuk egy ilyen lezárás után már vége.
    Nem tudom, hogy mit lehetne még hozzátenni a Marker-hold témához. Így is "túl nagy" lett az ellenfél.
    Persze még kiderülhetne valami, hogy honnan ered ez az egész, de az meg már nem biztos, hogy űrszörny-horror maradna.
    Mindegy, rájuk van bízva, kápráztassanak el.
    Csak ezek a szemét regenerálós szörny/ajtónyitódásra várakozás kombók ne lennének...:D Mondjuk ha valami komoly lángszóróval teljesen szét lehetne szedni őket...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nagyon félek a regenerálódós szörnyektől, az első részt vagy ötször vittem végig, de annál a szekvenciánál mindig összeszorult a torkom. A kettőben pedig a játék végi nagy rohanás kezdte ki az idegeimet. Persze a háromban is voltak ilyen rusnyaságok, csak most éppen többen ugrottak a nyakamba. :)
      Már van sztori DLC a játékhoz, Awakened néven jött ki, és az őrült szektásokra fókuszál, de ahogy belenéztem, talán még betegebb, mint az alapjáték. Nézz meg egy trailer-t.

      Törlés
  17. Jaj, a kettő végén azt hittem feladom. Ott is hagytam egy power node-ot futás közben..:D
    Egyszerűen nulla gyógyításom volt, az a mocsok meg a nyakamban.
    Meg az a rész, ahol még a hullát is oda kellett vinni az ajtó elé, hogy átengedjenek, erre ez a mocsok meg még pár sima borzadály rontanak rám.
    Ehhez képest a resident evilek zombijai aranyosak voltak. :D

    VálaszTörlés
  18. Bennem két momentum maradt meg:
    - az első részben, mikor a konténereket kellett tologatni és leugrott a szellőzőből a hunter
    - a második részben, amikor először megláttam az übermorph-t, lelőttem a végtagjait, lelassítottam, hogy lassabban gyógyuljon és ki kellett nyitni az ajtót
    Ezeknél a részeknél majdnem megfeszültem. :D

    VálaszTörlés
  19. Igen, de ez volt az elsoben is.
    Azt hiszem, hogy le kellett fagyasztani az ursiklo fuvokai elott es aztan bekapcsolni a cuccot.
    Ezek a legbetegebb, de legemlekezetesebb reszei is.
    Igazi kilatastalan horror. Nem csak ocsmany lovolde.
    De teny, hogy meg is viselt.:)

    VálaszTörlés
  20. Lehet, hogy én edződtem meg, de 2008-ban jobban féltem, mint most a harmadik rész alatt, pedig ez volt a legbetegebb. Főleg a vége, az idegenek bázisa egészen túlvilági volt.

    VálaszTörlés
  21. Erre nem tudok mit mondani. Gyakorlatilag egyben nyomtam a két részt.:)

    VálaszTörlés