2016. január 4., hétfő

PLAYER 2015


Vége 2015-nek is, nem tudom már tovább nyújtani...:) A legfontosabb esemény az volt, hogy a PS4 csak porosodott, aztán végül el is adtam. A szerepét eleinte döcögősen, majd teljesen átvette az új PC. Idén több "hullámvölgyem" is volt, vagyis olyan időszakaim, amikor nagyon keveset játszottam, de visszatekintve azért ez az esztendő sem volt lapos. Az is említésre méltó, hogy egy évvel korábban még a PS Vita volt a leginkább használt konzolom, 2015-ben viszont teljesen felszívódott, alig volt bekapcsolva.
Utoljára pedig tegyük hozzá, hogy nem sok idei játékkal játszottam, 2015 a pótlások és ismétlések éve volt.



Batman: Arkham City
Korábban ezt tartottam a legjobb Batman játéknak, de az Asylum után újrajátszva azért kijött, hogy bár nagy előrelépés számomra a nyitott világ, a predator küldetések tekintetében sekélyesebb lett a játék.

Batman: Arkham Origins
Amit szinte mindenki szid, nekem mégis ez lett a kedvencem. Nyitott, mint a City, baromi jók a küldetések, Batman és Joker pedig (és a többi ellenfél is) itt voltak az igaziak. Mindketten itt emlékeztetnek képregénybeli önmagukra leginkább, a harc változatosabb. Jokernek is jót tett, hogy most nem beszérumozott szörnyeteg, hanem Joker. Az év egyik pozitív meglepetése volt, nagyon örülök, hogy pótoltam. Mindemellett a PS3-as City után már PC-n játszottam az Originst és talán az egyik (ha nem az) utolsó szög volt a konzolosdi koporsójában, annyira komoly volt a látványkülönbség.

Batman: Arkham Knight
Csak jó sokára próbáltam ki és akkor is a PC-s verziót. A patchelt, számítógépes változatban a grafika le van butítva, de ezen túltettem magam. Azon nem, ahogy megváltozott a játék. Batman már-már túl high-tech, de az még hagyján. A Batmobil játékba erőltetése az, ami nem tetszik. Eleve benne van a sorozatban a glide-olás, ami szükségtelenné teszi az autó/Batwing használatot (szemben a képregénnyel), emiatt a jármű nem jármű, hanem tank funkciót is kapott. Számomra nagyon erőltetettek voltak a drone lelövöldözések, háztetőn puzzle/ügyességi játékba hajló vagy éppen riddleres versenypálya részek. Komolyan, a Riddler ne építsen már mozgatható platformos föld alatti high-tech vesenypályákat, ha nem muszáj. Annyira kiábrándító volt, hogy az első fagyásnál (eltelt addig pár óra), leszedtem a játékot és elfelejtettem.

Blue Estate
A leghumorosabb "fénypisztolyos" játék, amivel valaha játszottam. Sajnos bizonyítja, hogy a Move nem igazán jó ilyesmire, legalábbis a Dual Shock 4, amit ebben a játékban kell használni pontosabb, csak folyamatosan újra kell kalibrálni játék közben. PC-n elvileg van valami lightgun támogatás is, ennek még utána fogok nézni. Ez sem 2015-ös persze.

Dark Souls
Rengeteg órám van benne. Rengeteg. Ahogy a Demons' Soulsban is. De egyiket sem fejeztem be. Egy idő után csak azt mondtam, hogy menjenek a picsába a hülye rpg szarsággal, nem fogok tápolni azért, hogy a hetven ütés helyett tizenkettővel is meg tudjam ölni a bosst. A 3/4-énél járhattam, de számomra ott elvetették a sulykot, elment a kedvem.

Dungelot 2
Tanultam idén egy új kifejezést, a "bindzsizést". Bindzsizni szerintem elsősorban rpg-kkel lehet, főleg a könnyebbekkel. Nekem a Dungelot is ugyanezt nyújtotta rogulike létére. Egy idő után kitapasztalja az ember és akkor már csak nyomogatás, de bevallom, tökéletesen (és illetlenül) el tudtam lenni vele, miközben mondjuk folyamatosan beszélt hozzám valamelyik családtagom. :D Az első résznél mindenképp jobb, később lehet teljesen kitapasztalni.

The Evil Within
Előző év végéről maradt pótlás. Imádtam, most már el van adva a géppel együtt. Majd újrajátszásnál és -vásárlásnál rámegyek a dlc-kre.

Final Fantasy XIV
Volt valami ingyenes hét az év elején, a haverokkal neki is feküdtünk. A véleményem az, hogy muhaha.

Grandia
Nem hiszem, hogy végig fogom játszani. Annyira a végén vagyok, de annyira könnyű, hogy egyszerűen képtelen vagyok nyomni a sok random harcot, automatára állítva. A szótár miatt be szerettem volna fejezni, de nem megy. Megnézem lassan youtube-on a legvégét.

The Last of Us Remastered
Hát, öö... szép volt, szerettem a kislányt, meg a végén Joel döntését. De amúgy nem. Még ha azt is mondják, hogy hardon jobb, nem hiszem el. Meg már mindegy is. :D

Life is Strange
Ezzel csak azért játszottam, mert annyi év végi top listán láttam, hogy muszáj volt belenézni. (Igen, most hétvégén toltam végig, konkrétan egyszuszra (péntek,szombat és vasárnap reggel) és komoly pozitív csalódás volt. Játéknak nem nagyon lehet nevezni, de mint interaktív mozi elképesztően igényes. Szinte minden képkocka olyan, hogy fotóalbumba illene, a színek, a modellek, a zenék, számomra a Kegyetlen játékok, Juno és Pillangó hatás filmekre, a The Last of US: Left Behind dlc-re emlékeztető hangulat, humor mind-mind telitalálat volt. De mondhatni, hogy már az első jelenetben behúztak a - számomra különleges jelentőséggel bíró - tornádóval is. Az összesítésben lesz is emiatt (a játék miatt) rendhagyó meglepetés.
  
Metal Gear Solid: Peace Walker
Uhh... Ebben vezették be a hülye bázis dolgot. (vagy valamelyik másik PSP-s részben)

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
Amit ebben a részben is teljesen feleslegesnek éreztem, bár javítottak rajta. Azon kívül ebbe a játékba öltem a legtöbb időt idén. Jó 120 órát, csak az offline részbe. Első PC-s vásárlásom volt egyben, aminek fő erénye, hogy ha akarom, akkor leszedhetem a Steamről japánul is. De nem szedem. Ez a játék az, amit végignyomtam és jó sokáig biztos nem akarom még egyszer. Mert a többi MGS-hez képest itt most 120 órából nagyon sokat játszottunk és keveset moziztunk. Jól is laktam vele.

Might & Magic X: Legacy
Az elején nagyon tetszett, aztán amikor ezt is átlátja az ember, mint Neo a Mátrixot, akkor már csak menj ide és menj oda. Azt hittem, hogy ez után már sosem fogok rpg-zni.

The Order: 1886
Azért ez rendesen alulmúlt sok mindent. Kivéve grafikában. Abban felül.

PAC-MAN 256
A Metal Gear mellett az idén legtöbbet nyüstölt játékom. Botrány, hogy mennyit beleraktam ebbe a free to play cuccba iPaden. Hetekig csak ezt nyomtam és most is előkerül. Szinte hibátlan.

Silent Hill
Megérte újrajátszani. A mai napig frenetikus a hangulat

Silent Hill Origins
Ezt most sem tudtam végigtolni, pedig elég jó. Valahol a színházban akadtam el.

Sunless Sea
Egy komoly meglepetés volt számomra ez a roguelike horror hajókázás. Egyetlen furcsasága, hogy nincs kedve az embernek újrakezdés után újraolvasni azt a tonnányi szöveget, ami nem változik, csak a szigetek vannak máshol. Zee-bat is ready.

The Witcher: Enhanced Edition
Na ez. A harcrendszer miatt már évekkel ezelőtt sikoltozva töröltem le, de most megpróbáltam még egyszer. A harcot megszoktam, nagyon gáz klikkelgetés, de a többi része fantasztikus lett. Geralt szövegeit, a "trófeagyűjtést", a nyomozgatást, kelet-európai fantasy vidéket, meg az életszagú beszólásokat (pld.: "Azt a törpef@sz-szopó anyádat!", stb.) feltétlenül kiemelendőnek tartom. Benne lehet már tizenakárhány órám, de félretettem és a regényt olvasom inkább, ami közhelyesen indult, aztán a negyedik fejezettel behúztak.

Moziban is voltam idén, ami valami miatt kifejezetten pozitív élmény volt, azok a Birdman, Holnapolisz, Pixel (igen, ez az, ami rajtam kívül még vagy két embernek tetszett az országban, a többiek mind edemszendlereztek csak..:D), Az U.N.C.L.E. embere, Ex Machina (remélem ezt az Alicia Vikander kap még jó filmeket, ha már úgyis bámulom..XD), a Terminator: Genisys (ezt is utálja ám mindenki), na és persze a Mad Max: A harag útja.
Az okés volt csoportban végzett a Liza a rókatündér, Mission Impossible: Titkos nemzet, Mélyütés (nagyon igényes, de a Rocky után újat már nem tudnak mondani boxban), Mentőexpedíció.
Ezekkel szemben csalódásként éltem meg a Star Wars: Ébredő Erőt, A szürke ötven árnyalatát (jájk..), a Bosszúállók: Ultron kora hulladékot, A Hangyát (valahogy hiányzott belőle minden izgalom), a Fantastic Fourt (miért kell Doomot mindig elrontani és mi lett a film második felével?!?!).

Amit kihagytam, pedig fontos, az az új James Bond film, de a legutóbbi Skyfall akkora csalódás volt, hogy amikor azt mondta pár ismerős, hogy a Spectre majdnem olyan jó, mint az, el is döntöttem, hogy nekem erre még nincs szükségem.
A másik pedig A kezdő. Na ezt majd valahogy pótolom, mert jónak tűnik.

Sorozatokból idén a Gotham és a Penny Dreadful vitte a prímet. Most néztem egyben az egészet (mindkettő esetén) és Pingvin rajongóvá váltam. Ezt.Soha.Nem.Hittem.Volna.El.
A Mr. Robot is nagyon bejött, ahogy a Vikingek és a Bates Motel is tartotta a színvonalat. A Game of Thrones viszont - bár rossz nem volt - nem.


Az év játéka: Metal Gear Solid V: The Phantom Pain,
Az év játéka különdíjas: PAC-MAN 256
Az év mozija: Life is Strange
Az év mozis mozija: Mad Max: A harag útja
Az év kedvenc képregénye: Star Wars: Darth Vader (Triple O és BT-1 csodálatosak)
Az év legnagyobb csalódásai: Batman: Arkham Knight batmobiloztatása, Mortal Kombat X, Star Wars: Az ébredő Erő, Batman v. Superman: Dawn of Justice trailer mindent elspoilerezése,
Kimaradt: Mad Max. Már megint kimaradt: Alien Isolation.
Majdnem importáltam játékok: Omega Labyrinth, Criminal Girls 2

38 megjegyzés:

  1. Azt is beleírhattam volna, hogy idén rájöttem: sosem fogok én online multizni.:D Max azzal a tankos izével.:D

    VálaszTörlés
  2. A Witcher könyvek nekem tetszettek, valamikor már el kéne olvasni a negyediket.

    A Grandiában, amikor utoljára szó volt róla, még nagyon messze voltál a végétől. Majd megleplek egy japán hard mode változattal, abban van kihívás. :D

    A pixels-ben volt néhány jó poén, ami miatt szerintem megérte. :) (egyébként a szokásos edemszendler recept, hogy valamelyik szereplő mond valami elborult ökörséget, amire edem úgy reagál, mintha teljesen természetes volna)

    Az Ex Machinát még pótolnom kell. Meg a Birdmant is.
    A Terminátor annyira nem hatott meg, meg lehet nézni, de lehet, hogy másodszorra már nem leszek rá kíváncsi.
    A Holnapolisz egész bejött, a vége szerintem egy kicsit lapos.
    A Jupiter Ascendinget néztem még, ami egy jó kis látványos akciófilm lehetett volna, de túl ambíciózusra sikerült.
    Kingsman - nem értem a gyűlöletet, amit ez a film kap, szerintem nagyon vagány volt.
    Nem tudom, hogy mikori film a What We Do in the Shadows, jól szórakoztam rajta.
    The Worlds End - ez sem rossz, de nem volt nagy szám.
    A Game of Thrones "idei" évadját már meg sem néztem. :D

    A 2015-ös játékom: Pillars of Eternity (egyelőre kiegészítők nélkül) - ez annyira jó lehetett volna, ha egy kicsit jobban átgondolják a játékrendszert, de így csak nagyon jó lett. :) Majd valamikor a kiegészítőkkel együtt még egyszer végigjátszom.

    Animéből, amit kiemelnék az a Gundam 0080. Na ez nekem a tökéletes anime. ("tízből tíz pont" :D) Csak ezért megérte megnézni az első Gundam sorozatot. (ami tortúra volt)
    (érdekes, hogy a 0080 is megosztja a közönséget, van aki utálja)

    Képregény: Sok képregényt "próbáltam ki", néhányat valószínüleg folytatni is fogok. Ilyen a Lazarus, a Black Science, Invisible Republic, Copperhead, Tokyo Ghost.
    A Y-The Last Man-t befejeztem, egész jó, de kell egy kis türelem hozzá az állandóan picsogó főszereplő miatt. A Saga továbbra is hozza a színvonalat, a sztori nem bonyolult, helyenként brutálisan sokkoló képek vannak benne, érdemes belenézni.
    Az Alex és Adát olvastam még, de nagyon nem tetszett.

    Könyv:
    Brandon Sanderson - Mistborn Trilogy - általánosan kedvelt könyvek, nekem nem jött be annyira, a történet nagyon jó ötletnek tűnik, de következetlen a világ, és elképesztően túlírt. :D

    Ernest Cline: Armada - Nem volt olyan jó, mint a Ready Player One, pedig az se remekmű. :D

    Victor Milán: The Dinosaur Lords - A dínók jók voltak benne. De semmi más. :D

    A Hugo Díjas Three Body Problem - Igazából nem volt olyan szörnyű, mint a 2014-es förmedvény (Ancillary Justice), de a Hugo átka, hogy minden évben ki kell osztani, akkor is, ha nem jelenik meg meghatározó alkotás. (a kínai kulturális forradalom alatt játszódó részek tetszettek)

    Robert Jackson Bennett: City of Stairs - Tetszett, jó urbán fantazi.

    Már ki lehetne adni a kommentet novellaként, úgyhogy abbahagyom :D

    VálaszTörlés
  3. És amit továbbra is ajánlok: Legend of Grimrock 2 :D :D :D

    VálaszTörlés
  4. Húha. Ránéztem, Grandiából még tényleg messze a vége. Ha jól emlékszem a Kővé vált faluban voltam, a második lemezen... :O

    A GUNDAM 0080-at láttam! Sok éve, még az usteam ftp-s időkben. Nagyon szerettem, végre egy normális sztori volt, meg érdekes is, hogy a zackesek bepottyantak a gundamosok űrállomására.
    :D

    VálaszTörlés
  5. Mondjuk simán meg lehet nézni yt-n. :) Csak azért ajánlgatom a peccseltet, mert elég jól sikerült, nehéz is, de nem szenvedős, ha az ember jól kihasználja a rendszert. (pl később már tényleg helyezkedni kell a harctéren, használni kell a buff/debuff varázslatokat, stb) Ráadásul ahogy haladsz a játék vége felé, egyre nehezedik, ami nem sok jrpg-ről mondható el. :D (szerintem nézd meg a sztorit, semmi különleges, bár elég jó, aztán ha majd valamikor lesz sok időd :D akkor megpróbálkozhatsz a nehezítettel)

    A 0080 mindenben nagyszerű lett szerintem. Féltem az utolsó résztől, mert ahogy felépítették, onnan nagyon el lehetett volna rontani. De hihetetlenül jó megoldással zárták le a sztorit, imádom.

    VálaszTörlés
  6. Hát ez bukta. Sajnos a japán verzióval nem megy rendesen a patch. :(

    VálaszTörlés
  7. Még néhány játék, amire figyelni fogok idén:

    https://youtu.be/wNZyFJacZGQ

    https://youtu.be/Y-31E_dOxCA

    http://seven-game.com/en/

    VálaszTörlés
  8. Mennyiért lehetne eladni egy PS4-et? Az elkövetkezendő 1-2 hónapban lehet én is megválok tőle.

    Egyébként a tavalyi 4 játék amit imádtam: Bloodborne, Witcher 3, Until Dawn, Life is Strange

    VálaszTörlés
  9. Ez jó kérdés. Én 70-et kértem érte (launch gép, már garancia nélkül, de nem nagyon használtam, viszont a kontrollert egyszer elejtettem bénán és egy picike kitörés keletkezett rajta).
    Egy barátnak adtam el, rajta hagytam a profiljaimat is neki, többek közt Last of Us Remake, Evil Within, Creed Balck Flag, Trine 2, P.T. Demo, stb. vannak rajta.

    De ezt az árat még októberben találtuk ki. Azóta volt PS4 árcsökkentés is, ha jól tudom.
    Érdemes megnézni a hardveraprón a hirdetéseit, az lehet referencia.

    VálaszTörlés
  10. Nem is tudtam, hogy megcsinálták a Kaland Játék Varázslat könyveket is. :D
    http://www.inklestudios.com/sorcery/

    A negyedik rész (A Királyok Koronája)sose volt meg, pedig egy időben nagyon vártam. Aztán késett a megjelenéssel, vagy nem tudom pontosan, és valahogy elfelejtődött.

    VálaszTörlés
  11. Én sem... Én csak az első kettőre emlékszem, vagy talán csak az elsőre. Shamutanti dombok, vagy mi.
    Amúgy kipróbáltam mobilon pár gamebookot. Van ez a Gamebook Adventures, amivel el lehet lenni (talán a leghíresebb), de rohadt idegesítő, hogy a harcban frankón meg lehet halni, ezért kb. neki sem kezdek, amíg nem sikerül jó értékekkel indítani karaktert. De egy idő után fel is adtam, mert találtam benne olyan zsákutcákat, amik csak az öreg KJK könyvekben van. (Elég egyszer rossz irányba menni)
    Ezzel szemben, ami nagyon tetszett, az a Wizard's Choice, androidon. Van benne harc, de úgy, ahogy én is csinálnám: taktikai döntéseket kell hozni, nem a kockát dobálni. Persze nem egy komoly könyvre kell gondolni, nagyon könnyed hangvételű, inkább humoros, nem próbálja túl komolyan venni a dolgot. (Tehát inkább Káosz szava, mint Gyűrűk ura...) :)

    VálaszTörlés
  12. Annak idején elkezdték magyarul is kiadni a Magányos Farkas sorozatot, ebben képességeket lehet választani az elején és azokat használni. Angolul végig lehet olvasgatni az egészet, elég kiterjedt sorozat: http://www.projectaon.org/en/Main/Books
    (egyszerű fantazi ez is, az tetszett benne, hogy beutazod a világot)
    És ebből is csináltak játékot is, ha jól nézem, már a sokadik könyv folytatása lehet: https://youtu.be/SiK2m37fyhw
    Nagyon szép grafikus körítéssel.
    (animéből a Bubblegum Crisis-t és a kapcsolódó sorozatokat kezdtem el, nagyon bejön ez a korai japán CP látványvilág) :D

    VálaszTörlés
  13. Megnéztem végre a sokáig halogatott Kaze Tachinu-t, szerintem jó film lett. A Miyazaki filmekben mindig kiemelkednek a repülő szerkezetek, ill. a repülés, ezért nem lepett meg, hogy egy repülőgép-tervezőről készített filmet. :)

    VálaszTörlés
  14. Hát, majd valamikor.
    Nálam a héten inkább csak a könyv ment, most fejeztem be a Vaják 2-t egy órája. Ez is nagyon jó volt.
    Játékok közt a hét elején adtam egy esélyt az XCOM: The Bureau-nak, de uhh... Ez bizony vagy nagyon gyenge vagy titkolják, hogy jó.

    VálaszTörlés
  15. Vaják 4-ben a közepe táján vagyok. Most kezd kiborulni a bili, eddig csak építkezett. Még mindig tetszik a sorozat. (elő szokott fordulni, hogy sorozatok jól indulnak, aztán nem tudják fenntartani a szintet)

    Játékból a Kerbal Space Programmal szemezgetek, de nem tudom, hogy bele fogok-e kezdeni. :D

    VálaszTörlés
  16. Megint megnéztem a Blade Runner-t. :D Most a Final Cut-ot, amit eddig szégyenszemre nem láttam még soha. Érthetőbb lett a sztori, sok dialógust benne hagyott a rendező, ami a director's cut-ban nincs meg, ugyanakkor szárazabb is lett ettől. Én még beletettem volna vagy 20-30 perc hangulatteremtést, pl városképeket zenével, amiben a dir's cut nagyon jó. :D Látványra is sterilebb szerintem.

    VálaszTörlés
  17. Hát, én azt nagyon ritkán vagyok képes megnézni.
    Elalszom ezen is, meg a 2001. Űrodüsszeián is, sajnos. :)
    Ettől még mindkettő megvan.

    Hétvégén próbáltam a SIlent Hill 2-t PC-n játszani, de az istennek nem akarta hagyni a menüben a kontrollert konfigurálni (360-as, biztos azért).
    Egyszerűen a menünek az a része nem reagál.
    Amúgy futni futott. Bár nem is tudom, kell-e ezt erőltetni.

    VálaszTörlés
  18. Meg lehetne próbálni vezetékessel, annak biztos van DInput kompatibilitása, az kell a régi játékokhoz. De ha azzal se megy, akkor a játék a ludas.

    VálaszTörlés
  19. Vezetékesem van, de csak olyan, amin nincsenek karok. Nem emlékszem már, hogy használta-e a játék a jobb kart kamera állítgatásra. Mellesleg jó lenne bele a rezgés is. Majd utánanézek, de most lusta vagyok. Lassan a Tündevér végére érek, most a könyv pörög.

    VálaszTörlés
  20. Mondjuk nem nagyon tudom, hogy melyik kontroller lenne a 360-ason kívül jó PC-n.
    Retro játékokhoz én ezt a Geniust használom:
    https://www.pcx.hu/pcx_upload/termek-kepek/11/b/Genius_MaxFire_G_08XU_gamepad_1.jpg
    Ami annyira bejött, hogy vettem még egyet.
    Nagyon olcsó, de jó a dpad is, meg úgy minden.

    VálaszTörlés
  21. Hát a rezgésre régi pc játékoknál kicsi az esély, inkább meg kellene próbálni ps2 emulátoron, ott biztos van. Az x360 Dinput kompatibilitása elég csökevényes, rezgés egyáltalán nincs, és nem is magyarázta meg a cég, hogy miért, csak nincs.
    Meg lehet oldani ezzel a driverrel : http://ledyba.org/bkup/xbox360driver/xi/
    Ezzel az a probléma, hogy a Firefox letiltja az oldalt, hogy "Reported Unwanted Software Page", amit nem értek, én majd' egy évig használtam és semmi tünetet nem produkált. NA mindegy. :)
    Ha a vezetékes Geniusodat sem ismeri fel a játék, akkor a játékban van a hiba, lehet, hogy peccselni kell.

    Én többnyire még animéket nézek (AD Police - nekem bejön), a Vaják 4-ben (A megvetés ideje) a vége felé járok, nem annyira jó, mint az előzők, de elég jó.

    VálaszTörlés
  22. Jó tíz éve láttam a Mononoke Himét legutóbb, és most megint megnéztem. Ez sokkal jobb film, mint amire emlékeztem. :D
    Muszáj lesz újra megnéznem a Miyazaki filmeket. :)

    VálaszTörlés
  23. http://io9.gizmodo.com/the-classic-cyberpunk-novel-altered-carbon-is-becoming-1754048539

    VálaszTörlés
  24. Megnézzük. (Bár már tudom, hogy mi lesz a vége :D)

    VálaszTörlés
  25. Idén lehet, hogy újrajátszom a Grimrockokat. Elég régen volt. :)

    VálaszTörlés
  26. Már én is gondolkodtam rajta, legalábbis a második rész újrakezdésén.
    De nagyon szemezek az XCOM2-vel is, csak mindenhul bugosnak írják.
    Illetve benne vagyok már az 5. Vaják könyvben.
    Van mit csinálni.:)

    VálaszTörlés
  27. Az xcommal meg lehet várni a mindenpatch+dlc+goty kiadást :D
    Én meg nekiálltam programozni tanulni. :D Az se rossz játék, van benne feladat, meg sikerélmény, ha jól működik.

    VálaszTörlés
  28. Igen, igazad van. Én is csak rajzolgatok, amikor tudok. A programozásról letettem, de ha van valami nooboknak való leírás, azt linkelheted.
    Mert már nem egy "cé" könyvbe belenéztem és már a Hello Worldnél elvesztenek mindig. Pedig Basictől Pascalig programozgattam, nagy kedvvel. Csak az már nagyon rég volt. :)

    VálaszTörlés
  29. Én is próbálgattam a 64 BASIC-jét, de nem volt igazán hozzáférésem jó tananyaghoz. (nem beszélve a tehetség hiányáról) Abból írogattam mai szemmel nézve ultrabéna dolgokat, amit a géphez kapott kézikönyvből sikerült kihámozni. :D
    Aztán a TurboPascalt is megpróbáltam, de még mindig csak bénáztam vele.
    Most azonban úgy érzem, hogy megvan az áttörés.
    A Python a legérthetőbb, leginkább kezdőbarát nyelv szerintem, ami létezik. Ráadásul van interpreter, tehát ugyanúgy el lehet játszani vele, mint 64-en a parancssorral. :)
    Youtube-on keresgettem tutorialokat (Python 3.x-hez), meg a python.org tutorial részét nézegetem, és ha valamit nem tudok megoldani, a stackoverflow.com-on 99%, hogy már valaki megoldotta. :D
    Azt hiszem, láttam valami magyar kezdő anyagot is, de nem néztem még meg.
    Két hét alatt tovább jutottam, mint eddig bármikor.
    https://www.python.org/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megvan, ez volt az, amit a géphez adtak. :D
      http://pcvilag.muskatli.hu/irodalom/cbooks/c64felhkk/c64felhkk.html

      Törlés
  30. Ez egész érthetőnek tűnik, de érdemes lehet belenézni többfélébe is.
    https://youtu.be/HBxCHonP6Ro?list=PL6gx4Cwl9DGAcbMi1sH6oAMk4JHw91mC_

    VálaszTörlés
  31. Köszi, ezt mindenképp megnézem majd. Bár egyszerre túl sokat akarok megint. :)
    Inkább első lépés a rajz, azt munka közben is lehet gyakorolni.

    VálaszTörlés
  32. Hát igen. :)
    És hogy megy a rajzolás, lesz képregény?

    VálaszTörlés
  33. Hát, az még odébb van. Betanultam magam a firkálást egy módon, ahonnan nem tudtam tovább fejlődni. Most pár hete (bár ez heti egy-két alkalmat jelent csak), megnézek tutorialokat és az alapján rendesen tanulok rajzolni. Mert hát rá kellett jönnöm, hogy kell az igazi anatómiai tudás ahhoz is, hogy leegyszerűsített, képregényes, mangás módon rajzoljon az ember.
    Most még csak a fej részeit gyakorolgatom, de be-becsúszik valami béne rajz, mert anélkül unalmas.:)

    VálaszTörlés
  34. Nem tudom, hogy mennyire van értelme teleszórni a skicceimmel ezt a blogot is. Tumblr, twitter, facebook oldalon gyűjtögetem a bénázásom eredményeit.
    https://www.tumblr.com/blog/vrheroin
    A következő napokban azt hiszem, hogy rámegyek a kéz rajzolásra.

    VálaszTörlés
  35. Nem lesz ez rossz, csak így tovább.

    (ez itt lejjebb a vaják 3 japán borítója? :D)

    VálaszTörlés
  36. Igen, de ott csak a Tündevér jelent meg, semmi más! Be fogom szerezni, persze. :)

    VálaszTörlés
  37. Akarok egy ilyen játékot:

    https://youtu.be/YPzguaBn2Ak

    https://youtu.be/pH3rMrBYdJg

    VálaszTörlés