2015. december 19., szombat

NO! (SPOILER)


21 megjegyzés:

  1. Nem volt jó? (még nem láttam)

    VálaszTörlés
  2. Jó is volt, meg nem is. Az akciójelentek jók, az alapok jók, de a történet majmolja a régit, plusz van benne néhány durván megmagyarázatlan dolog.
    Ezekre kitaláltam tegnap este a megoldást, tehát már nem vagyok úgy kiakadva, csak nem vagyok biztos benne, hogy ezt hollywood is magyarázhatóra tervezte vagy csak úgy csinálnak, mint a Lost írói és fogalmuk sincs, mit akarnak.

    Nézd meg és utána elmondom. :)

    VálaszTörlés
  3. Oké, megnéztem. (pedig nem akartam moziba menni, nem bírom a tömeget)

    Spoilerezni fogok

    Elsőre: A látvány nagyon jó, a zene nagyon jó, a fanservice nagyon jó, a régiek hozzák a megismert gesztusokat, humort, már ezért megérte.
    A többivel szerintem egész egyszerűen nem érdemes foglalkozni, mert csak felidegesítem magam. :D
    Az alapszituáció egész tetszik, hogy Han és Leia fia a setét oldalra áll, és ezt kell valahogy feldolgozniuk, emellett fel kell bukkannia az új reménységnek, aki(k)ből majd jedi lehet.
    Nem tetszett a rohamoszi, aki nem rohamoszi, a scavenger, aki nem scavenger, a Solo kölök (kiló ren) egy pojáca, a supreme leader egy wtf, a náci szónoklat a rohamosztagosok előtt egyáltalán nem volt oda való (feleslegesen tették bele a filmbe), nem sorolom tovább.
    Mint élmény pozitív, és néhány dolog miatt (pl. a látomások) meg fogom majd nézni többször.

    VálaszTörlés
  4. Igen, ennyi volt.
    Én megmagyaráztam végül magamnak azzal, hogy Kylo és Rey Anakin klónjai (kb. mint X-23 és Wolverine esete) és ezért akar Kylo Vaderré válni és utálja a szüleit és ezért tud Rey Erőt használni meg harcolni.

    Mert ha nincs semmi ilyen magyarázat, akkor bullshit az egész. :)

    Pedig voltak jó részek, csak se lore, se újdonságok.

    VálaszTörlés
  5. Most támadt egy olyan gondolatom, hogy Hannak és Leiának ikrei születtek és Luke elrejtette a lányt, mert volt egy látomása.

    VálaszTörlés
  6. Ezen meg besírtam: https://youtu.be/5QKRKfg6kpA

    VálaszTörlés
  7. Nem tudom, nekem simán a második kedvenc Star Wars film. Imádtam minden egyes percét, és már egy rakás dolgon filóztam, teóriákat gyártottam. Rey és Kylo Ren meg simán a legjobb SW karakternek tartom.
    Kylo szerintem egyáltalán nem utálja a szüleit. Erőérzékeny volt, gondolom rossz gyerek lehetett, ezért elküldték Lukehoz tanítani, mert láttak, hogy a nagyapja vehemenciája van meg benne. Ezt el is mondják a filmben. De nem tudott felérni a többi Jedihez, nem fejlődött úgy ahogy szerette volna, a sötét oldal megtalálta, hatalmat kapott, az Első Rend egyik vezére lett. Sidious is így állította át Anakint a sötét oldalra, olyat ígért amit a Jediktől nem kaphat meg. És most itt nem feltétlenül a halhatatlanságra gondolok, bár Anakinnak ez volt a fő mozgató rugó. Láthatjuk is a filmben, hogy hiába közel 30 éves, egyáltalán nem fejlődött úgy, mint a többi Jedi, állandóan elveszti az eszét, indulatos, nem találja hol a helye, mikor az apja előtt is leveszi a maszkot, könnyek között döfi le őt.
    Abban, hogy Rey legyőzte Kylo Rent, és miért ilyen erős, nem sok kivetni valót találok. Először is, Rey több mint valószínű, hogy Luke tanonca volt (Persze ez csak találgatás, de szerintem más magyarázat csak annyi lehet, hogy Luke az apja). Mikor megérinti a kardot, akkor fel is villannak az emlékek, mikor valaki ott hagyja őt kislányként a Jakkun, mikor Kylo Ren és csapata lemészárolja Luke növendékeit. Tehát valamiféle kiképzést biztos kapott gyerekkorában, ugye az első részben meg is említik a kis Anakinra, hogy túl koros, pedig még bőven gyerek volt, így elképzelhető hogy nagyon kis gyerekként akár ilyen 3-4 évesen is elkezdik a Jedik taníttatását. A sokként, amiért ott hagyták őt a sivatagba, banditák között, simán eredményezhetett egy emlékezetkiesést, elfeledte ki volt. Aztán vagy 15 évig egyedül él ezen a helyen, nap mint nap az életért küzdve. Ennyi idő alatt simán felszedhetett némi harctudást, kamatoztatva azt is, amit Luketól tanult, erre az a jelenet is igazolás, mikor a banditák elakarják lopni tőle BB8-et, és simán elintézi őket. Meg aztán azzal is kereste a betevőt, hogy alkatrészeket szedett össze, javított, majd eladta, ez válasz is a technikai tudására, illetve hogy miért tudta olyan könnyen megszerelni az ezeréves sólymot. Na meg Chewie is rálő Kylo Renre, valamint Finnel is harcol egy ideig. Ez a rész is érdekes, ugyanis Finn gyerekkora óta a rohamosztagosok között nevelkedett, kiképezték őt is a harcra, többféle fegyver használatára, mégsem tudott elbánni Kylo Rennel. Ellenben Rey mondhatni lazán lecsapja, szerintem ez is bizonyítja, hogy van benne valami különleges. Én mondjuk nem mennék el odáig, hogy egy nagy hatalmú Jedi lánya, simán csak Luke tanítványa érvet hoznám fel. R2D2 is valószínűleg ezért ébredt fel, Luke parancsba adta neki, hogy csak akkor aktiválhatja magát, ha egy tanonca felbukkan. Az már kérdéses, hogy csak Rey az egyetlen, vagy több bolygón is elrejtett Jedi növendékeket. Persze ezek mint csak teóriák, találgatások, de mást nem is lehet mert rengeteg kérdést tesz fel a film, amit valószínűleg a 8. részben megkapunk, vagy legalább könyv, spinoff film formájában. SZVSZ nagyon jól, logikusan össze van rakva ez a film.

    VálaszTörlés
  8. Másodjára: az első fele jobban tetszett, mint első alkalommal, a második felét untam. (leszedtem a kamerás verziót, nagyon rossz minőség, de nem akartam moziba menni :D)
    Rey karaktere hihetőbb lett, Finn még mindig nem hihető eléggé. Mindegy, kellett egy 3PO-Csubakka-Lando a Han-Leia-Luke mellé. Kiló egy ideig egész elviselhető így másodjára, csak a havas-erdős küzdelemnél omlik össze a szememben a karakter.
    Mint SW élmény, szerintem egész jó. :)
    (pénzt mernék tenni rá, hogy Rey is Vader-unoka)

    Red13: Nem gondolom azt, hogy Rey jedi-tanonc lett volna, mert csak ebben a részben ébredt fel az erő-érzékelése. (ez volt, amit Snoke is mondott Kilónak, hogy volt egy "awakening", érezte-e)

    VálaszTörlés
  9. Majd' elfelejtettem: egy kérdés nem hagy nyugodni. Leia és az ellenállás mi ellen állnak? Hiányolom a filmből a Jedi visszatér történetének folytatását. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Váá: ez a cikk sokkal jobban összeszedi, hogy mit gondolok.

      http://geekz.444.hu/2015/12/23/zavar-az-eroben-star-warsnak-jo-filmnek-kevesbe

      Mondjuk Finnről továbbra sem tudom elhinni, hogy egész életében rohamosztagosnak képezték. :)

      Mindemellett még mindig jó élménynek tartom, lehet, hogy a nosztalgia ereje miatt. :)

      Törlés
    2. Szét nézve a neten, sokan már az előzmény trilógia szintjére helyezik a filmet. Számomra ez érthetetlen, de elfogadom. Így mindenképpen nekem a jobb. :D

      Törlés
    3. Tartózkodok attól, hogy másik filmhez hasonlítsam. Nem igazán voltak elvárásaim, élveztem a produkciót, és szerintem nem érdemes sokat gondolkozni rajta. :D

      Törlés
  10. Na, nekem pontosan ez a bajom.
    Vannak elméletek, amik alapján X, Y, Z karakter viselkedése hihető.
    De ezek csak elméletek, amiket magunknak beadunk, a film nagyon nem segített ezeket alátámasztani.
    Van egy határ aminél azt mondom, hogy a kevesebb több, gondolkodásra sarkallja a nézőt és rejtélyes, de van az amikor nem éri el ezt és inkább kidolgozatlannak, következetlennek tűnik.
    A filmnél nekem inkább az utóbbi érződött, mert a sok külső magyarázat mellett is még mindig vannak olyan pontok, amik miatt negatívan állok a film történetéhez.
    Például a birodalmiak megjelenítése az, hogy nem tisztáznak olyan alapdolgokat, hogy milyen szinten áll az ellenállás. Mert úgy néznek ki, mintha a magyar hadsereg lennének 20 vadászgéppel.

    Amúgy tegnap éjjel megnéztem még angryjoe-ék spoileres videóját, amiben az új könyvek/képregények infóit is behozzák.
    Ebben is volt pár érdekes ötlet.
    https://www.youtube.com/watch?v=xUoDmgVEoUM

    Persze élvezhető a film, de nekem még mindig felemás.
    Másodjára jobb volt, az első fele szerintem tökéletes, de onnan kezdve nem jó.

    Tegnap nem sikerült az Auchanban elmennem a plüss figurák mellett úgy, hogy ne vegyek meg négyet is a családnak.
    Van azért hype.:D

    VálaszTörlés
  11. Mondjuk majd két év múlva kiderül.:) Addig igyekszem tartózkodni az ultrafanboyokkal való vitáktól.:)
    Mert tényleg vannak, akik minden másodperctől libabőrösök lettek én meg kb. 3-szor és főleg második nézésnél éreztem azt, hogy a film sodró lendületével akarják palástolni azt, hogy nulla meseelem, újdonság van benne. Mármint a második felében.
    Az elején nagyon tetszett az az elhagyatott csatamező, de mielőtt még jobban felfedeztük volna, már robbant is minden és jött a következő helyszín.

    Kíváncsi vagyok, mit hoznak ki a sztoriból, amit persze nyilván három részre terveztek eredetileg is (tehát a Lostos gondolatom téves), mivel már talán el is kezdték forgatni a VIII-at.

    VálaszTörlés
  12. Azt szerették volna elhitetni, hogy a peremvidéket az Első Rend uralja. Hát.... Van 10 Tie fighter-ük, meg egy lestrapált csillagrombolójuk, amit csak néha használnak, mert a személyzetre szükség van a hiper-halálcsillagon (lásd Phasma). Ha ott lett volna a csillagromboló a végső csatában, akkor meg sem tudta volna az ellenálló flotta a 12,5 X-wing-jével közelíteni őket.
    (az eredeti SW szerepjáték -- nem az új d20-as fos -- nagyon jól modellezte, hogy mennyi esélye van vadászoknak egy csillagromboló ellen) :D
    Ezt nem bosszankodásként írom, jól szórakozok rajta. Bosszankodtunk eleget a Phantom Menace megnézésekor a SW-rajongó haverokkal. Aztán amikor a második filmben Anakin (akit 10 éve képez Obi Van jedinek) nulla önuralommal evőeszköznek használja az Erőt, már sírva röhögtünk. Nem érdemes nagyon komolyan venni. :D
    A sötét oldal - világos oldal, ha jól emlékszem úgy volt régen, hogy a nehéz oldal a világos, a sötét a könnyű, amire ha rálépsz, nem ereszt, ezért kell folyamatosan ellenállni a sötét oldal kísértésének. Itt Kiló meg érzi a fény kísértését. :D
    Egy sötét jedit csak nagyon nehezen lehetett megingatni az elköteleződésében, ez az amit Luke csinál Vaderrel a Jedi visszatérben. (érzem benned a jót)
    Ezt a szerepjátékban is jól megoldották anno, ha betalált egy meggyőzésre irányuló mondat, akkor a másik jedi kevesebb Erőt használhatott utána, tehát gyengítette.

    Én is érzem a hype-ot, különben nem beszélnék róla napokig. :D :D

    VálaszTörlés
  13. Még egy apróság. Ha a köztársaság újraalakult a galaxis központjában, akkor itt az outer rim-en miféle köztársaságot töröltek el? :D

    VálaszTörlés
  14. A sötét/világos úttal kapcsolatban teljesen igazad van!

    Boldog Karácsonyt!
    (Amihez érdemes rákeresni twitteren Emo Kylo Renre, szakadok rajta.:) olyasmi, mint a kamu Kaz Hirai..)
    https://twitter.com/kylor3n/status

    VálaszTörlés
  15. Boldog új évet!
    Most értem át 2016-ba...:D

    VálaszTörlés