2016. január 31., vasárnap

DESIGNDOLL

A rajzolásnál nagyon jól jönnek a mozdulatvázlatok, ha kezdő az ember. A napokban azon gondolkodtam, hogy az mmorpg-k karaktergenerálóját jól lehetne erre használni, ha a pózok is tetszőlegesen variálhatók lennének. Aztán gondoltam, rákeresek és igen: létezik már ilyen program.
A DesignDoll viszont leginkább arra volt jó, hogy elrabolja az időmet. Talán csak hozzá kell szokni, de órákon át állítgattam az ujjperceket, egyebeket. Arról nem is beszélve, hogy milyen későn jöttem rá a boka és csukló forgatás mikéntjére... Bár tény, hogy nem a legegyszerűbb pózzal kezdtem, hanem rögtön egy kétszereplőssel.

Mindenesetre nagyon tetszik, működik is szépen, csak pöttyet borsos az ára. (Az ingyenes verzió nem tud mentéseket betölteni, meg mások által készített pózokat letölteni a netről...)
Azt nem tudom eldönteni, hogy ez mennyire jelent előnyt, ha az ember meg akar tanulni rajzolni, másolás helyett.






Hmm... Most, hogy játszottam még vele egy kicsit, tényleg hasznos. Kár, hogy - gondolom szándékosan - olyan nagyra/mangásra vették az alapfigura fejét és mindig nekem kell kisebbre állítanom. De segített "levetkőztetni" a pulcsis lányt és megérteni, hogy áll a keze.



1 megjegyzés:

  1. Szerintem jó ötlet egy ilyen, mert így nehéz elvéteni az arányokat, meg hogy melyik végtag hogyan képes elfordulni. Aztán talán később már nagyobb gyakorlattal nem vesz el sok időt egy-egy beállítás összerakása.

    Bírom ahogy az animátorok el szokták játszani a jelenetet, amikor megrajzolják.
    http://kotaku.com/becoming-a-japanese-animator-is-hard-1679652036
    http://kotaku.com/drawing-anime-swordplay-is-hard-1683919887

    VálaszTörlés