2015. március 17., kedd

TOWER DEFENSE?

Pár hete ingyenessé vált a Kingdom Rush, egy rettentő aranyos kis tower defense játék iPaden (van persze Androidra, Windowsra és Linuxra is). Szépen végig is nyomtam, mert tényleg nagyon tetszenek a humoros karakterek, meg hát azért is, mert az utóbbi két hétvégét kénytelen voltam vidéken tölteni, minden egyéb játékeszköz nélkül.
A kérdésem az, hogy a tower defense az akkor ennyi, tehát egy lefelezett RTS vagy amúgy tud jó is lenni?
Nem ismerek sok játékot ebből a fajtából, de ez egy időre menő kirakós játékká válik, miután rájöttél, hogy melyik egység mire jó és milyen sorrendben jönnek az ellenfelek. Tehát egyszer megfejted és onnan kezdve droid vagy. Lehet, hogy sokan sikerélményként élik meg a győzelmet a játékban, de könyörgöm, előre le vannak osztva a lapok mindkét oldalon. Tehát determinált, hogy melyik hullámban mikor mi jön és nincs játékos oldalon sem semmi bonyolító tényező, mert minden egység elérhető mindig.
A Kingdom Rushban sem éreztem, hogy hú de használnám az agyamat, a legizgalmasabb részek azok voltak, amikor a képességeket használhattam, tehát amikor jó helyre kellett raknom az ideigelenes, ellenfél megállító parasztokat, amikor a meteorzápor varázslattal támadtam meg a nagyobb ellenfél gócokat és amikor a képernyőn egyedül mozgatható hero-t rakosgattam mindig arrébb, hogy támadni tudjon, de ne sebződjön. Na ezek a pillanatok érdekesek az egészben. A toronyépítéssel nem lehet igazán taktikázni, mert eladni és mást építeni drága, időigényes.

A Tower Defense ezért nekem ennyi: ingyenesen pötyögtethető valami, alkalmi szinten, a kiismeréséig, amikor nincs jobb.

25 megjegyzés:

  1. Igen, eredetileg egy ingyenesen pötyögtethető valami a kiismerésig. Persze többen megpróbálták feldobni ezzel-azzal. Pl itt egy egész jó, ahol beállíthatod a pálya előtt, hogy milyen variációkban jöjjön az ellen.
    http://armorgames.com/play/10317/gemcraft-labyrinth

    Rts-nek ki lehet próbálni a 2004-es Dawn of War-t. :)

    VálaszTörlés
  2. Satellite Reign:
    https://www.youtube.com/watch?v=E_HoADVZOuY

    VálaszTörlés
  3. Csak kijön az Ys 6 is pc-re. :D :D

    https://www.youtube.com/watch?v=rhDKZlasoEc

    VálaszTörlés
  4. Angry Joe berágott a Nintendo-ra.

    https://www.youtube.com/watch?v=Cz09W2Z6OOU

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Nintendo túlérzékeny a szerzői jogi esetekben szerintem.
      A Fire Emblem alkotóját is szívatták akkoriban:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Tear_Ring_Saga

      Törlés
    2. Hát, én sosem értettem ezeket a dolgokat. Részben úgy vagyok vele, hogy megértem, ha egy végigjátszást nem akarnak fent látni egy játékról, mert nekem is elég megnézni egy QTE játékot (vagy az FFXIII-2 végét) és meg sem kell vennem. De egy Mario Party esetén inkább reklám az, ha több helyen is látszik a játék. Mert nagy titkok ebben nem lesznek.

      De még így is, belegondolva... Egy Order 1886 vagy Beyond esetén mondjuk megnézném a videót a neten, de nem venném meg a játékot. (Az Ordert kölcsönkaptam és végiggyűrtem, de példának jó)
      Viszont ha mondjuk nem lehetne kint a videójuk, akkor sem érezném azt, hogy na most meg kell vennem őket, hanem elfelejtkeznék róluk gyorsan. A Beyond így is járt. Nem is nézem meg és nem is veszem meg.

      Fordítva meg ha érdekel egy játék, de nem akarok spoilerbe futni, akkor nem nézegetem youtube-on, max a review-kat.

      Érdekes persze, hogy a share alapfunkció a másik két gépnél a Nintendo meg ellene van. :)

      Törlés
    3. Mindenhogyan reklám, és ez jót tesz a cégnek. Felicia Day mekkora hatalmas reklámot csinált a Grimrock 2-nek:
      https://www.youtube.com/watch?v=GdmlfIlCURQ

      Sokan látják ezt, talán majd a Nintendo is ráébred egyszer. Egyébként, ha jól értem, az volt a probléma, hogy a feltett videónál fizetnie kellett volna Joe-nak nézőszám után a Nintendo felé. Legalábbis a cég szerint. Ami kapzsiság a köbön.
      Egy csomó játékos együtt játssza a játékot a kedvenc youtuber-ével, tehát nem csak nézik. Persze ez az Order-félékre nem áll. :D
      Ha el kell döntenem, hogy kell-e egy játék, azonnal a youtube-on nézek utána.

      Törlés
    4. Ebből még nagyon jól is kijöhet a Nintendo, csak akarat kérdése. Mert a videó végén azt mondja Joe, hogy reméli, hogy kibékülnek. Erre lehet egy nagy kibékülős jelenetet rendezni, az meg jó PR. :)

      Törlés
    5. Szerintem a Nintendo agyáig csak 8 hónap múlva jut el ez a dolog. :D
      Amúgy meg nem fizetni kelett volna, hanem a nézettségért kapott bevételéből kellett volna 40%-ot adóznia a Nintendo felé. Ez így hivatalos. Igazából akkor működne ez jól, ha szar játékokat csinálnának és az emberek nem vennék őket, de néznék az azokat cikiző videókat és legalább kis pénz bejönne.
      Jó játékoknál meg ez csak reklám és még több eladásuk is lesz. Mondjuk igen, ma már mindenki megnézi youtube-on, akinek van egy kis esze és nem a pr-szöveg szerű buta review-k alapján dönt.

      Törlés
    6. Amúgy jó lenne tisztán látni ebben a copyright témában.
      Tegyük fel, hogy varrónő vagyok (amúgy nem... :D) és csinálok egy kurva jó Pikacsu plüsst. Eladhatom-e eBayen?
      Gondolom nem, mert ez a Nintendo karaktere és én abból akarok meggazdagodni.
      Ez olyan, mintha másolnék dvd-ket?
      De akkor az a rengeteg otthon szitázott póló, amit az ebay-en árulnak, az miért mehet?

      Törlés
    7. Gondolom itt is érvényes az, hogy a szabály annyit ér, amennyit be lehet belőle tartatni. :)

      Törlés
    8. Szerintem a Nintendo nem kéne ezért részesedést kérjen. Mert az ő terméke nem más, mint egy játék, amivel játszani kell. AngryJoe egy videót rakott ki, amiben látszik használat (játék) közben a Mario Party. De nem tud vele játszani az, aki megnézi. Ez pont olyan, mintha egy autós műsorban amikor bemutatják az új BMW-t és elmondják, hogy faszán gyorsul, de kicsit szűk a hely a hátsó ülésen, akkor sem kér pénzt a műsorban lévő reklámbevételekből a BMW. Hanem örül, hogy beszélnek a kocsijáról. Furcsa is lenne. Egy filmnél vagy zenénél megértem, hogy nem lehet ingyen leadni, mert ott a bemutatás és a használat módja egyezik. De egy játéknál?

      Törlés
    9. Ezzel teljesen egyetértek. Csak a jogászok másképp gondolkodnak. Nem az számít, hogy mi a valódi helyzet, hanem az, hogy mi valósítható meg a törvények figyelembevételével. Lehet valahol a Nintendo-nál egy érdekérvényesítő al-alosztály, és az ott dolgozó jogászok munkaköri leírásában benne van, hogyha látnak valahol egy támadható felületet, akkor arra csapjanak le. :D

      Törlés
    10. Meg az Ultra-beeniebabies. :D Általában meg szoktam nézni az E3 bemutatókat, és gondolatban mindig megdicsérem a Nintendót, mert rendre ők mutatják be a legjátékabb játékokat. Hát nem beindult az amiibo őrület? :D :D

      Törlés
  5. Ruzar - The Life Stone

    https://www.youtube.com/watch?v=OzeEmhFhc4Y

    https://www.youtube.com/watch?v=s5dWncehh9Y

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnos a Grimrock 2-t is felbehagytam es nem hiszem, hogy fel tudnam venni a fonalat ujra. Majd valamikor elolrol. Mostanaban mondjuk nem nagyon jatszom. Epp Digimont nezek, mert sosem lattam. Az elejerol kezdtem es az elso 18 resz eleg ovis volt, de aztan a 19-21 konkretan lenyomta a Tron Legacy-t es kezd osszeallni a kep. Nehez lejonni rola, mar a 31. resznel tartok.:)

      Törlés
    2. A Grimrock 2 nagyon jól sikerült szerintem. Kissé megdolgoztatja a logikai készséget. :D
      A Pillars of Eternity-vel játszok, harminc óra játék után úgy gondolom, hogy meg lehetett volna csinálni ezt jobban is, meg bugos is egy kicsit (a patch segített valamennyire), de mindezek ellenére nagyon jó élmény. :D

      Digimont bejegyeztem a wishlist-re, majd belenézek. :)

      Törlés
    3. A Digimon ettől függetlenül tényleg elég gyermeki hozzáállást igényel az elején. Ne várj tőle GitS: Innocence tartalmat. :D

      Törlés
    4. Digimon?? :D Ez meg honnan jött? Dedós korszakomban szerettem, de úgy 3-4 éve megnéztem az első pár részt, rém gagyi volt. Ugyanilyen terv volt a Pokemon, mert az alapszitu bejön, ahogy a csapat egyre erősödik, ligákon vesz részt, új Pokemonok, de valami eszméletlenül gyermeteg. Ezeknek csak a Deutsch openingje ami überjó!

      Törlés
  6. Ja meg pankraciot. Evek ota nem neztem, de most lesz Bpesten es kint leszek, ezert kicsit ra kell gyurni a sztorira, megnezek par reszt meg a Wrestlemaniat.:)

    VálaszTörlés
  7. Nem tudom, ez milyen lehet:

    https://www.youtube.com/watch?v=RlBm9oWbZeU

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. hát, nagyon retro. :D rám még vár a Busin0 PS2-n. De most épp Dark Soulsozom.

      Törlés
  8. Izé:
    https://www.kickstarter.com/projects/438269196/izle

    VálaszTörlés
  9. Robbant a Puppygate.
    (lejjebb néhány a hozzászólások tömegéből)

    http://sfmag.hu/2015/04/09/na-de-mi-tortent-a-hugoval/

    https://grrm.livejournal.com/417125.html

    VálaszTörlés