2013. április 26., péntek

BROADCHURCH

Ez furcsa volt. A Dallas után és az 5. részben beindult, és azóta is jó Beauty and the Beast mellé kellett egy sorozat, aminek nem kell várni hétről-hétre a részeit. A Broadchurch tökéletes jelöltnek tűnt, mert fillerek nélküli, viszonylag jó pontszámmal bíró nyomozósdi. A felütés a szokásos, mint a Twin Peaksben vagy a Killingben: a vízparton megtalálják egy gyerek holttestét, aztán jön a családi dráma. Ami más, hogy most Angliában vagyunk és Bob nincs itt, szóval nem kell beszarni... Sajnos valahol félidőben kiszúrtam magamnak a gyilkost és ez mindenképp rontott a befejezésen, még akkor is, ha sokak szerint itt most nem is annak kiléte volt a lényeg, hanem a kis közösségre gyakorolt hatás bemutatása. Amit igazán élveztem az sokkal inkább operatőri munka. Nagyon jó állóképek bukkantak fel rendszeresen, időnként teljesen elvonva a figyelmemet az amúgy is bénácska család szenvedésétől. Mindemellett többet vártam a főszereplő karakterétől. Oké, kiderült a múltjából a legfontosabb mozzanat, de csak tényközlés volt, nem vált tőle érdekesebbé. A médium képességű fickó is ott volt, de minek? Abban reménykedtem, hogy majd az utolsó rész végén bedob egy érdekes mondatot és kiderül, hogy mindenki rossz irányba ment, de nem. Ez egy angol kisváros bűnténye maradt, angol kisvárosi reakciókkal. Egynek elment, de túlzásnak érzem azt, amennyire magasztalják itt-ott.

 

10 megjegyzés:

  1. A Banshee befejezése után jöhet (az is elég erőszakos Szomszédok lett) ... egy kis misztikumra és rejtvényre áhitozom már.

    VálaszTörlés
  2. hát akkor inkább ne ezt, hanem a Killinget vagy a Deadly Premonitiont.
    Előbbiben legalább meglepő, hogy ki a gyilkos, utóbbi meg misztikus.
    Vagy akkor már inkább a Bates Motel.
    Azt épp csak elkezdtem, de a második résszel megvettek kilóra.

    A Broadchurch-öt csak akkor, ha nagyon unatkozol...

    VálaszTörlés
  3. Este megvolt a pilot, valóban untam inkább, mint élveztem. A Killing végeredményben szörnyű volt szerintem és nem is lepett meg a gyilkos személye (az eredetiben sem). A Deadly Premonitiont nagyon szerettem eddig is.

    Bates Motel? Jól hangzik. Vagy ez vagy nekiesek a Push Nevada sorozatnak végre ...

    VálaszTörlés
  4. A Killingben is unalmas volt a családi rétestészta, de azért meglepett, hogy nem Jamie volt a gyilkos, hanem az, aki.
    A Bates Motel viszont elég beteg. :)
    Kár, hogy félbe kellett hagynom a második résznél egyelőre, mert nem egyedül nézem és még nincs időpontunk a folytatáshoz.

    VálaszTörlés
  5. Most ránéztem és ezek szerint ez a Pszichó sorozata ... a Hannibált is hamar meguntam sajnos.

    VálaszTörlés
  6. A Hannibál rosszul indított, a gombás rész és az azt követő viszont tetszett. De egyelőre még kérdéses meddig bírom.
    A Bates Motel első része elmegy, a másodikban viszont nagyon jó volt, hogy párhuzamosan végre elkezdett futni egy csomó dolog.
    Nyomozás az "eltűnt" előző tulaj után, a szállodában talált naplóban leírt holttest utáni kutatás, a fűtermesztés, a szerelmi szál, stb.
    Szerintem érdemes.
    Bár tény, hogy csak a másodikig néztem...

    VálaszTörlés
  7. Arról nem beszélve, hogy ott lebeg a levegőben a férfertőzés lehetőségének szaga is állandóan. :D

    VálaszTörlés
  8. Nem tudom, minél több ilyen sorozat indul annál laposabbnak tűnnek nekem. Engem tényleg nem érdekes a kis közösségeken belüli dráma, az okos és érdekes nyomozást preferálom inkább. Úgy látszik azonban, hogy ezt a mostani drámai túlcsordulást is ugyanúgy ki kell várnom ameddig elmúlik, mint a helyszínelők féle korszakot. Kérdés, hogy visszatér e valaha az általam preferált misztikus vonal ... mondjuk nincs okom sírni, mert legalább a Haven tartja magát, bár most nagyon kíváncsi leszek az új évadra.

    VálaszTörlés
  9. Okos és érdekes nyomozással átívelő szálas sorozatot önmagában nehéz teljesen kitölteni dráma (vagy akár komédia) nélkül, egyszerűen nem lehet csak csavarokkal és misztikummal kitölteni egy vagy több évadnyi időt. Én legalábbis egy darab olyat sem láttam még soha, aminek sikerült volna ez.
    "Epizodikus drámamentesből" pedig a hetvenes évek óta ezernyi volt ahhoz, hogy akinek nem egy nagy sztori kell, az megtalálja a számításait.

    VálaszTörlés
  10. A baj inkább az, ha ez a nyomozásközi dráma csak unalmas "dráma".
    Nyilván kell a filmbe, mert a bűntényt fel kell festeni valami vászonra, ami többnyire az (kezdetben átlagosnak gondolt) családra/közösségre gyakorolt hatásként jelenik meg.
    Nekem a Broadchurchnél unalmas/erőtlen volt ez a rész. A Killing esetén inkább csak helyenként túlnyújtott.
    A Twin Peaks viszont mindenhol imádnivaló volt, talán csak a Ben Horn/fatelepi üzletasszony részt nem szerettem.

    VálaszTörlés