2013. május 22., szerda

ROCKET SCIENCE LEVEL STUFF

Nincs kábeltévém, mert nem nézek tévét.
Nem kell média center, mert van WDTV HD Live-on és a PC-m is ki van kötve HDMI-vel a tévére, erősítőn át.
Nincs Kinectem, mert helyette lemehetnék a játszótérre is.
Nincsenek szar játékaim, mert azokat amikben csaldótam eladom.
Szeretem időnként magammal vinni a gépet más helyekre, olyan helyekre is, ahol nincs internet.

Ezek alapján BIZTOS, hogy SOSEM lesz XBOX ONE a tulajdonomban.

A Wínyúl meg eleve egy vicc, de majd a szerzek egyet a generáció vége felé, rém olcsón, ha lesz rá elég jó játék.

Kérdés, hogy a PS4 is követi-e a MS játékosellenes lépéseit.

Ha igen, akkor a következő konzolom egy új videokártya.

Egyelőre várom az E3-at.



85 megjegyzés:

  1. Én már biztosan PC-n folytatom a következő generációt ami a játékokat illeti. Már össze is írtam a konfigot, csak pénz kell hozzá. PS4-et egyelőre max. csak egy új Mortal miatt vennék (ha nem jönne ki pc-re ofkorsz) de semmilyen más opció nem játszik nálam egyelőre. És van egy olyan érzésem, hogy ez így is marad.

    A kép találó. Valahol azért hihetetlen számomra, hogy tényleg itt tartunk...

    VálaszTörlés
  2. Xbox bemutató: De jó, lesz új kontrollerem a PC-hez, végre lecserélték a D-padot! :)

    VálaszTörlés
  3. A kontroller nagyon tetszik nekem is.
    Remélem jön pc-re és tényleg jobb a dpad.

    Én még a PS4 Vita kombinálás (felfejlesztett remote play) miatt érdeklődöm a Sony gépe iránt, illetve várom még a bejelentést egyes kiadóktól, hogy ők nem fognak baszakodni a használt játékokkal.
    Meglátjuk.
    De ha nem veszek rögtön konzolt, akkor nagyon brutális memóriát és videokártyát rakhatok a gépembe, olcsóbban. :)

    VálaszTörlés
  4. Az egyetlen dolog, amiben az Xbox tűnik jobbnak, az a rezgő trigger. :D
    Xbox One, PS Won.

    Nekem se ártana egy új videokártya, még 2008-ban vettem a 9600GT-t. :D
    Meg ha rámszakad a bank, veszek egy i7-es gépet.

    A vita kontrollerként sajnos drága is meg kényelmetlen is, nem valószínű, hogy nagyon rámennének a használatára, de nem tudom.

    Xbox bemutató másfél percben.

    VálaszTörlés
  5. Rezgő trigger.
    Nem értem.
    Mondjuk jó feltöltésekhez. De azokhoz jó a sima rezgés és hangjelzés is feedbackként.
    Nem látom a hatalmas lényeget ebben.
    Ettől függetlenül a kontroller fasza lesz.

    VálaszTörlés
  6. Azt hittem ez a térkép csak vicc, de nem. :D
    http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/

    VálaszTörlés
  7. Lehet, hogy úgy számoltak, hogy jobban megéri nem a játékosokra, hanem az amerikaiak általános szokásaira építeni. Ezért a sok TV meg Sport. Majd megnézzük, hogy az E3-ra miben változtatnak. Ez a térkép komoly.

    VálaszTörlés
  8. Ezek alapján tudnia kell majd albánul. :DD

    VálaszTörlés
  9. A rezgő trigger pont olyan újítás, mint a touchpad. Biztos jó lesz valamire. :D

    VálaszTörlés
  10. Hát lehet. Tény, hogy most az Xbox a nintendó. De amit kínálnak az megy pc-n, megy appletv-n, mondok jobbat megy SIMA TV-n. :)

    Nyilván jönnek a szokásos x címek és ideiglenes exkuzivitások is.

    De ez a használt játék blokkolás 60$ fölötti játékoknál. :D
    Akkor már inkább dőljön be az összes konzol.

    VálaszTörlés
  11. Az valahol pozitív lett volna, ha bemondják, hogy az offline pass mellé alapból jár az ingyenes online multi és cross tv chat.

    VálaszTörlés
  12. Azokra a beígért exluzívokra azért kíváncsi leszek. Mondjuk egy Crimson Skies folytatás, vagy egy Oni szerű játék... ?)

    VálaszTörlés
  13. Most újranéztem pár részt a PS4 műsorból és szerelmes vagyok. :D
    Csak ne legyen ilyen hülye drm.

    VálaszTörlés
  14. Hát igen, a kettő közül egyértelműen a Sony az, amelyik a játékosokra fókuszál. Bár ők meg a 'social'-t viszik kissé túlzásba.

    VálaszTörlés
  15. Túlzásba akkor vitték volna, ha arról szólt volna az egész show.
    De így visszanézve, a social rész is a játékot teszi a középpontba nem a tv-t.
    Nothing between you and the game
    vs
    TV TV TV TV TELEVISION TV

    Természetesen tudom, hogy lesz xboxra játék.

    Illetve az Ipadphone korában a SHARE kikerülhetetlen igény.

    Valószínűleg ki fog derülni, hogy a tévé is az az amcsiknál. :D

    VálaszTörlés
  16. Nem láttam élőben, csak később olvastam a híreket, de a Sony prezinél sejtettem, hogy ps4 lesz ebből. Az alapvető mentalitásuk más, az MS azt folytatja, illetve teljesíti ki, amit a Kinectnél elkezdett, a Sony visszatért a játékosokhoz. Ez elég egyértelmű volt a korai hírek alapján, szóval MS-ék nem játékgépet csinálnak. Hogy mi ez, kell-e ilyesmi a világnak, az kérdés. Nekem biztosan nem. Ha játszani akarok, arra ott a pc, WiiU, PS4. Ez éppen elég is.

    VálaszTörlés
  17. Bocs, én írtam az előbbit.

    VálaszTörlés
  18. Meg hozzá lehet tenni, hogy a közösségi funkciók opcionálisak, kikapcsolhatók. A kinect ezzel szemben úgy tűnik, nem az. :(

    VálaszTörlés
  19. A legnagyobb problema az volt, hogy utolag kellett magyarazkodni arrol, hogyan lehet jatszani a geppel.
    Es ami kiderult, az nem tul biztato.

    VálaszTörlés
  20. Franc, pedig Szenegál még az előbb Xboxos volt. Hát ez se marad meg nekik? :D

    VálaszTörlés
  21. Egyébként nagy kérdés számomra, hogy mekkora katasztrófa is ez.
    Játékosként botrányosan szar volt a bemutató. Még ha úgy is van, ahogy a fanboyok szajkózzák, hogy a műsor nem a játékosoknak szólt, a MS-nak tudnia kellene, hogy a játékosok is nézik.
    Az is nagyon béna volt, hogy a shoow végére nem lehetett tudni/kérdéses volt, hogy is játssza le a játékokat a gép.
    Utólag kellett rákérdezgetni erre is meg a DRM-re is.

    Ami elidegeníthet játékosokat az pont ez:
    nem a játékról szól elsősorban, ráerőltetik az emberre a kinectet (pedig sokan megtanulták a Wii, DS, Kinect, Move használata során, hogy nekik ez nem igazán kell, így a rákitszájenszlevölsztáff sem izgalmas számukra) és akkor még ott van az, hogy az eddig megszokott játék eladást, cserélgetést korlátozzák, ami sok keresettel nem rendelkezőnek szívás.

    Szemben ezzel a Sony full játékosközpontú, ami feltételezni merem a kezdeti eladásokon segít.
    De a Microsoftnál segít ezen a Fifa meg a CoD.
    Na és ha a mainstreamet megfogják (olvastam én olyanokat a Forbesnál, stb-nél, hogy a XO lemosta a PS4-et) akár a sport/cpd kombóval, akár a tévével, akkor szilárdabb talajon állnak, mint a PS4, aki "csak" a játék szeretetre és némi social funkcióra megy rá egyelőre.
    Mert hát jön majd megint a drága a fejlesztés téma és egy fizetős funkciókat halmozó, használt játék kereskedelem hasznát is lefölöző Microsoftnak nagyobb az esélye.

    Ha így is van én játékos vagyok.
    Inkább pisálok széllel szemben. :)

    VálaszTörlés
  22. Most én is belenéztem a Sony bemutatójába, eddig nagyon úgy tűnik, hogy a Sony játékkonzolt készített, a Microsoft meg CD-I -t.

    Az, hogy megpróbálnak pénzt látni a használtjáték-piacból, szerintem várható volt. Nem hiszem, hogy a Sonynál nagyon másképp gondolkodnának erről, sajnos.

    Nekem úgy néz ki, hogy még egy ideig a PS2 marad a konzol, meg lesznek még GOG-játékok mellé. (pl ma kiadták a Wiz8-at!!) :D

    VálaszTörlés
  23. Úgy gondolod, hogy a PS4-el valami meg fog változni, és nem Uncharted-et fognak kiadni? (multiplatform fronton meg nem Tomb Raider-t?)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Sony és a Microsoft bemutatói alapján a Sony konzolja sokkal játékközpontúbb. És ezért játékosként nézve a PS tűnik vonzóbbnak. Aztán majd még meglátjuk, mit hoz a jövő. :)

      Törlés
  24. Red: Azt meg nem tudom, hogy mi lesz. Egy dolog biztos: le fogjak epiteni a jelenlegi gepeket es ha jatszani akar az ember, akkor gyakorlatilag vagy pc-n teszi majd azt vagy az uj konzolok egyiken. Az eselyest ugy ertem, hogy egyelore az eselyes, de a legeselyesebb egy uj videokartya a Battlefield4-hez.

    VálaszTörlés
  25. Ismerve magamat, eleg mennyisegu, pc-n nem jatszhato, de erdekes jatek eseten meg fogom venni az osszes gepet, szokas szerint. Kerdes persze, hogy milyen idozitessel.

    VálaszTörlés
  26. Az E3-ig nem kongatom a vészharangot, csak ott állok mellette. Amit eddig látok, az nem tetszik. Nem azért, mert eddig nem nagyon láttam játékot, hiszen elmondták, hogy az két hét múlva kerül terítékre, de az "uraljuk a nappalit" mentalitás aggodalomra ad okot. A legnagyobb gondom ezzel, hogy a videojáték elől szívja el az energiát, és lassan az Xbox nem játékkonzol lesz, hanem egy multimédiás központ, amin játszani is lehet. Én játékosként egy olyan gépet akarok, amit játékra találtak ki. Persze a PC kakukktojás, de az egy egészen más téma. Egyre jobban megbarátkozom a gondolattal, hogy a 360 után egy PC-t vásárlok. Sokkal több rá az egyedibb, friss megoldásokkal teli játék, az exkluzívokon kívül pedig a nagyobb fejlesztések zöme is megjelenik számítógépre. A probléma, hogy az új konzolokkal ismét eljön az idő, amikor súlyos pénzeket kell beleölni egy PC-be, hogy megfelelő szinten lehessen tartani.

    VálaszTörlés
  27. Gábor Kiss: Ha most fejlesztesz pc-t, akkor az másfél évig biztosan bírni fogja, addig meg úgysem lesz érdemes új konzolt venni, mert azoknak még idő kell, hogy a gyerekbetegségeiket kinőjék, illetve legyen rájuk több új játék.

    Persze ez csak akkor jó ötlet, ha nem kell teljesen új pc-t venni, csak néhány alkatrészt kell cserélni.

    VálaszTörlés
  28. A jövő tv-je a szemüveg-kijelző lehet szerintem, csak még nem elég kiforrott a technológia. :)

    VálaszTörlés
  29. hoo: épp ez a probléma, most laptopom van, a PC építést a nulláról kellene kezdenem.

    VálaszTörlés
  30. Gábor Kiss: Akkor szerintem érdemes a mi legyen a következő gép döntést elhalasztani későbbre, az új konzolokról még túl keveset tudunk.

    VálaszTörlés
  31. Nekem eddig a Wii U a legszimpatikusabb, mert

    - piszkosul olcsó (hatvanezer az alapcsomag)
    - fejleszt rá a Platinum Games (The Wonderful 101, Bayonetta 2)
    - csak ezen a gépen fog futni a Monolith új RPG-je
    - csak ezen lesznek first party Nintendo játékok
    - aprópénzért megvehető rá az Earthbound :)

    Egyelőre várok a vásárlással, mert még egy játék sincs, amit megvennék rá. Addig bőven jó lesz a 3DS, és egyébként is van egy listám négyszáz, még beszerzésre váró címmel. És ebben még benne sincsenek azok, amik még mindig ott rohadnak a polcon. Meg azok se, amiket szeretnék újrajátszani, csak nincs rá időm.

    #firstworldproblems

    VálaszTörlés
  32. Az a baj, hogy a Bayonetta baromira nem érdekel, a Mario Kart, Smash, stb- sem.
    Csak a Monolith játéka, meg majd egy Zelda, egyszer.

    De 60 ezerért sem láttam még sehol. (gyorsan megnéztem három helyen és nem annyi...)
    Oké, az árgépen van 65-ért egy boltnak.

    De egyelőe nincs értelme. PS3-ra több játék jelenik meg és még bejelntések sincsenek...

    Akkor már inkább Vita.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze, ez nem a hivatalos ár, de a múlt héten láttam egy kupacnyi dobozt az Árkádban. A Basic csomag 60 volt, a Premium 75. Nyilván nem fogy jól, és így próbálják kisöpörni a készleteket.

      Törlés
  33. A Wii U-n majd elgondolkodok a generáció vége felé, ha lesz rá elég jó játék. PC mellé egyébként ideális konzol lenne, mert kevés az átfedés a tartalomban.
    A PS2-t is 2006-ban vettem, van rá még legalább száz játék, amivel még nem játszottam, nem sietek. :)

    VálaszTörlés
  34. Jó, hát sok bajom nekem sincs vele, csak az, hogy még 60-at sem ér számomra...
    Ez az egy elég...:(

    VálaszTörlés
  35. Azért az a 60 mondjuk nem olyan rossz, de tényleg nem tudom, mivel játszanék rajta és a gép fícsörét is tök feleslegesnek érzem.

    A fehér szín pont jobban tetszik, de lesz ez még olcsóbb is.

    VálaszTörlés
  36. off: Sajnos úgy néz ki, hogy a Shadow of the Eternals Kickstarter nem megy valami jól. Link:http://www.kickstarter.com/projects/617502838/shadow-of-the-eternals

    Mondjuk nem is volt túl nagy hírverés, egyedül az RPS-en foglalkoztak vele, ahogy láttam.

    VálaszTörlés
  37. Hát pedig kellett volna, én is most látom először.
    De amúgy hiába szép meg minden, 1 milla fölötti célt behozni nehéz.
    Nem tudom persze, hogy ezekről miért nincs hír?
    Egy efféle hírt már reklámként kezel egy játékoldal és nem úgy, mint egy normál bejelentést? Vagy csak még nem jutottak el a kickstarter rendszeres nézegetéséig?

    VálaszTörlés
  38. El lehet-e képzelni azt, hogy az E3-on egy hivatalos used game blocking bejelentés során elkezd fújolni az újságírói közönség? :D

    VálaszTörlés
  39. Elmondom mi lesz, az MS választ egy középmegoldást a használt játékokkal kapcsolatban, amivel még mi játékosok így is szopni fogunk, ám az újságírók tapsolnak, és a fórumos felhasználók egy része elégedetten fog bólogatni, hogy ez így teljesen rendben van. Legalábbis a gameren 100% ez lesz, már annyira kiismertem a dolgok működését. :D Persze tudom a kérdés költői volt.

    Így 1-2 héttel számomra teljesen érthetetlen, hogy az emberek mi jót látnak ebben a konzolban a konferencia alapján.
    Halo-t, Gears of War-t meg Forza-t követelnek. Minek? :D
    Ugyanez a Nintendo-nál, Zelda, Mario majd elindítja az eladásokat, és ezek miatt érdemes lesz venni gépet. Kinek? Maximum a fanoknak. Hány játékért? 1 Zelda, amiről semmit nem tudunk, és ahogy őket ismerjük ez bőven 2014 utolsó negyede előtt nem jön. Maximum 2 Zelda játék fog jönni Wii U-ra az én gondolatmenetem alapján, lehet még ennyi sem, mert ha a 3DS nagyon jól fog menni(és úgy tűnik) akkor simán belefeccölhetik az energiát több 3DS részbe. Marionál ugyanez, nem hinném hogy 1-2 64/Sunshine/Galaxy szintű résztől több jönne a generációban.
    Hol vannak, illetve lesznek azok a játékok, amik eladatják a gépet egy mezei vagy akár hardcore játékosnak, akiknek a Zelda, Mario név nem mond sokat? Mint például nekem.

    PS3-ra csak idén: Tales of Xillia, Rayman Legends, GTA 5, Last of Us, Beyond, Dark Souls 2, és oké hogy ebből a Rayman jön Wii U-ra is, de ha nekem PS3-am van, akkor mi a fenéért vennék Wii U-t? Még a sima Wii vételét is elhalasztottam jövőre, pont ezek a címek miatt.
    Egyébként a PS4-el kapcsolatban ugyanez, KillZone nyitócím valószínűleg. Na ne már! Mi lesz a következő? Motorstorm, Ratchet and Clank, Resistance? :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Régi szép idők, amikor a Sonynak még jrpg-je is volt... (Épp most játszok vele, Legend of Dragoon, nagyon ajánlom, asszem a US store-ról, vagy miről szedhető PS3-ra. Simán felér bármelyik FF résszel)

      Törlés
    2. Gyerekkori klasszikus, imádom, rengetegszer végigvittem, és tényleg odarakható bármelyik FF rész mellé. Na jó, nem. A 13 mellett kicsit röhejesen festene a dolog. :)

      Törlés
    3. Hát igen, természetesen ps1-es FF-re gondoltam. :D
      (franc, ezt is kétféleképpen lehet érteni, nyilván nem a grafikáról beszélünk.... :D )

      (a harmadik CD-n vagyok, most kaptam meg a Dragon B Staff-ot, eddig simán megy a klasszikusok közé a játék)

      Törlés
    4. Amikor Dart az elején átváltozik sárkánnyá, és alatta az a jelenet, húú, örökre bevésődött az agyamba. És ezzel együtt megannyi helyszín, jelenet, hangulat. Nem tudom melyik CD-én, de amikor a sivatagban kezdünk és egy kisebb városba jutunk, ahol kilehet menne a tetőkre is, na az baromira tetszett, mindig is olyan helyen akartam lakni. :D
      Ehhez képest ebben a generációban csak a Lost Odyssey tudta ezt a szintet hozni. Bármennyire is mondják sokan, hogy ilyen-olyan hibája van, én pont azokért a dolgokért szeretem, mint a fentebb említett Legend of Dragoon-nál.
      Ni No Kuni hatalmas csalódás volt legutóbb, már csak azon vagyok, hogy jó árban tudjam eladni.
      Most épp a Folklore megy, illetve csak bele kóstoltam, de 1-2 óra alapján nagyon gyenge. Igaz ha megjön a Dark Souls, kerül is vissza a polcra egy darabig. :)

      Törlés
    5. És a Xenoblade nem érdekelt?

      Törlés
    6. Óóó dehogynem. Csak nincs Wii-m, és emulátorral sem működne.
      Majd jövőre veszek egy Wii-t, idén túl sok játék jön ami érdekel. Elég nagy rá az esély, hogy generációs kedvenc lesz belőle, mert teljes mértékben az én ízlésemnek való.
      De jó is lenne egy HD kiadás PS3-ra. :)

      Ó te jó ég, itt a The Last of Us. Kezdődik elölről mind, 10 pontok tömkelege, generáció legjobb játéka, dicsérés agyba főbe, majd pár hónap múlva előbukkannak a valós értékelések. :D Ilyenkor száműzném magam az internet világából egy ideig.

      Törlés
    7. Pontok. :) Ezért bírom a RPS játékértékelő írásait. Ott a szerző szimplán leírja a véleményét a játékról és kész. Még az ilyen írások címe is (WOT I think) találó. (A WOT a Wall of Text rövidítése akar lenni) :)

      Törlés
    8. En mindig jokat rohogok az ertekelo dobozokon a gameren.
      A last of us buszke osszegzoje a generacionak. Ha ha haaa.:)
      Annak a generacionak, ami a tomb raiderrel ujra revbe ert... Meh.
      Nem tudok hinni a 9 pontnak, ha olyan ember adja, aki a fostalicska tre raiderre is ugyanennyit adott.
      Majd megnezem a demojat, ha lesz.

      Amugy meg epp tele vagyok natekkal, nem ugrom ra most erre. Meg harom kuldetes az utolso mass effectbol, aztan vege. Kozben elkeszult ket kickstarteres 'jatekom' es mire felocsudom kint lesz a Volgarr is.

      Törlés
    9. Nemrég jöttem rá, hogy idén, teljesen véletlenül, egy csomó sárkányos játékkal játszottam. Breath of Fire, Dragon Quest IX, Drakan 1-2, Drakengard, Savage skies, meg most a LoD. Azt hiszem ebben az éven lehet, hogy tudatosan rámegyek az ilyen játékokra. :)

      Törlés
    10. De miért, nem tökéletes összegzője a generációnak? (az, hogy büszke-e, az más kérdés, de szégyenkezni valószínűleg nem fog) A Tomb Raider nem pontosan azt jelképezi, amit ez a generáció el akart érni? A játék kárára menő filmszerűséget, az egyszerűsítéseket, a kiszámíthatóságot, a középszerű mechanikákat, a butításig fajuló rommá csiszolást? Hát hogy a picsába ne!

      A problémád igazából az, hogy kommersz fos műfajokba vagy beleszerelmesedve, és évek óta nem akarod elfogadni, hogy a penta-A kategóriás játékok olyanok, amilyenek. Ezerszer elmondtuk, hogy ha komolyan gondolod, hogy kihívást, interaktivitást, változatosságot akarsz, azt, hogy mint játékos, komolyan vegyen téged a program, játssz pl. Demons/Dark Souls-t. De állandóan azt olvasom tőled, hogy Tomb Raider, Far Cry 3, Assassins Creed, Skyrim, Mass Effect 3 pörög. Mégis mire számítasz? Évek óta világosan látod, hogy milyen tendenciák vannak, merre mennek a csúcsjátékok (tisztelet egy-két kivételnek), hogy ez egy szinte visszafordíthatatlan folyamat, és MÉGIS újra és újra nekifutsz ezeknek, aztán dühös vagy. Ennek semmi értelme. El kellene dönteni, hogy ezek most neked szólnak vagy sem. Ha nem, akkor érthetetlen, hogy mégis miért erőlteted őket. Ha igen, akkor el kell fogadni, hogy ebben a generációban ezek a tendenciák vannak. De a kettő együtt nem megy.

      Törlés
    11. szerintem az tök irreleváns, hogy épp mass effectezem vagy hogy sosem lesz időm rendesen gyakorolni a dark soulst.

      de talán félreérthető volt az is, amit írtam.

      (Látatlanban) a Last of Us tényleg tökéletes összegzője a generációnak a Tomb Raiderrel meg tényleg révbe ért a generáció (legalábbis eljutott valami végkifejletig).
      de mindkét esetben úgy éreztem, hogy ez pozitív kritika az adott teszteknél.
      büszke képviselő és révbe ért (értelmezésem szerint célba, oda "ahová kell")
      ezt képzetet pedig megerősíti a 9 pont.

      dühös meg nem vagyok. csalódott igen, de ha a felsoroltak közül valamelyiknél ez tényleg elmondható az a Tomb Raider és az Assassin's Creed Brotherhooddal.

      a visszafordíthatatlan folyamatot látom. el tudom dönteni, hogy nem nekem szól. de elfogadni?
      s o h a
      XDDDDDDDDDDDDDDDD

      Törlés
    12. Számomra az a furcsa, hogy minden 9-et kap és gyakorlatilag egy kalap alá van véve kiváló játékként egy (legyen, ha már szóba került) Dark Souls vagy Fallout és egy Tomb Raider reboot.
      Azután pedig gyakorlatilag mindig az az álláspont, hogy a trendek szerint, meg a megjelenéskor, meg a mai játékosok számára kell értékelni. Szerintem ezek kifogások vagy aki ezt leírja az, tényleg nem látja a különbséget a különféle játékok közt---> azaz valami olyasmit értékel bennük, ami mindegyikben azonosan ott van és jó.

      Pedig frankón el lehetne kerülni egy konzekvensebb pontozással azt, hogy utólag ne az legyen, mint mondjuk most: 9-et kapott macitól a TR, amit utáltam, hogy is hihetném el neki, hogy le tudja pontozni a Last of Ust. Gondolhatom azt, hogy ez is olyan, mint a reboot vagy most épp beletrafált a pontszámba.

      (hozzátéve, hogy máshol, a játék kipróbálása nélkül is eldönthetően orbitális faszságok vannak leírva a 10 pontok mellett)

      Gyakorlatilag az jön le ezekből az (ez is 9-es meg az is 9-es tapasztalatokból), hogy semmiféle pontozási standard nincs, csak a jól bejáratott személyes ízlés vs glitchek száma/perc.


      ...
      Az persze megint egy érdekes kérdés, hogy tényleg van-e olyan, hogy olvasói elváráshoz van igazítva a pontszám.

      Törlés
    13. @hoo: a DQIX-ben amúgy VOLT sárkány? :D
      A VII-VIII-ban mintha összesen lett volna 1...

      Törlés
    14. Igen, van. Több is. :) A VIII-ban meg ha jól emlékszem, az extra/valódi befejezésben van róla szó.

      Törlés
    15. Antara szerintem ez a Demons/Dark Souls féle kinyilvánítások, hogy meg kell tanulni sok esetben egyáltalán nem helytállóak. Oké ha tervezel 200 órát játszani vele és kőkeményen PVP-ézni, akkor igen. De azalatt a 35-50 óra alatt is simán megkapod azt a játékélményt, amit ebben a generációban egy játék sem tud nyújtani.
      Az hogy nincs időd rá, Mass Effect is van legalább ilyen hosszú,ha nem hosszabb, Tomb Raider is kb. 10 óra, 3-4 Tomb Raider-ből meg kijön egy Demons Souls.

      Én a Dark Souls-t most biztosan a Tales of Xillia megjelenésig fogom nyomatni, egy platina is tervben van. Korábban nem gondoltam volna, hogy ez a játék egy kicsit is érdekelhet, most meg azt mondom, hogy a Demons-al együtt top5-be is beleférne.

      Törlés
    16. Hagyjatok már a Dark Soulssal. :)

      A Demons Soulsos tapasztalataim után én majd akkor foglalkozom ezekkel a játékokkal, ha egyben lesz szabadidőm és nem lesz jobb dolgom. (ez kb. akkor lesz, amikor felmondok)
      Nyilván nem teszem a Mass Effectet a Dark Souls elé, de utóbbival el lehet maszatolni este fáradtan.
      A Demons Soulssal nem.

      De ha most ehhez köti mindenki azt, hogy véleményt mondhassak más játékról, az olyan, mintha azt mondanák, hogy szeressem az összes zenét, ha nem tudok énekelni. :)

      A Demonssal nem tudom hány órát nyomtam, de amikor játszottam vele sok éve, akkor a második lándzsásig jutottam és nem sikerült még ráérezni arra, hogy mikor kell hárítani a támadását. Aztán amikor tizedjére kezdtem újra, már nem volt kedvem. Ugyanez megy a Stardustban is.
      A különbség az, hogy a Stardastot egy gombnyomással újrakezdtem és mindig más volt kicsit a játék, a Demonsban meg új karaktert kellett generálnom és végiszopni ugyanazt a várfalat.
      Egyetemistaként biztos rá lennék izgulva, de most pont nem erre vágyom.

      Törlés
    17. Szerintem mindkettőtöknek igaza van, csak elbeszéltek egymás mellett. Vega azt kifogásolja, hogy folyton beülsz a mekibe és vered az asztalt, hogy márpedig te meghatározó kulináris élményre vágysz, közben rendre elsétálsz a Michelin-csillagos éttermek mellett, sőt: tudomást sem akarsz venni róluk. Emiatt szerintem jogos a kritika. De nem kell a Dark Soulsig se menni, ha jót akarsz játszani. Tripla A kategóriában ott volt a Vanquish is, ami nehézségét tekintve testre szabható, játékmenet szempontjából meg úgy húzta össze a softcore és hardcore vonalat, mint más a kabáton a zippzárt. Végig lehet játszani teljesen agyatlanul, és akkor az egész nem lesz több egy pofás hongkongi akciófilmnél, meg ki lehet szedni a trófeákat, és akkor füstös játékteremben érzi magát az ember. Kíváncsi lennék például, hogy a Challenge mód hatodik pályáját hányan vitték végig...

      http://youtu.be/Je1J4TxldPY

      Törlés
    18. Persze te meg a fordítottját állítod, hogy egyesek a mekit próbálják meg komoly kulináris élménynek beállítani, és az bizony baj. Ilyen szempontból nyilván neked is igazad van. Én a problémát abban látom, hogy kifejlődött egy magát fehérgallérosnak képzelő, álértelmiségi kritikusi réteg, ami olyan fennkölt hangnemben képes a legpocsékabb, legötlettelenebb, eladhatóságra kitenyésztett AAA játékokról is beszélni, mintha minimum a következő messiás jött volna el a képükben. Na, ezért nem járok én a mekibe :)

      Törlés
    19. Ritkán ülök már be a mekibe.
      De akkor valóban ez történik.

      Törlés
    20. @Red: Az előbb kikalkuláltam, hogy 35-50 óra játék az nekem - sajnos - másfél hónap. :)
      Ebben persze nincsenek benne az ipades ökörségek.

      Törlés
    21. Egyébként az ilyen vitákban az is érv szokott lenni, hogy az interaktivitást nem lehet összeegyeztetni a gyönyörű grafikával és a moziszerű játékmenettel, és ezért az ellentábor nyugodtan fogadja el, hogy az Uncharted, a Prince of Persia, az Alan Wake, a Spec Ops, a Medal of Honor, a Tomb Raider, vagy a Call of Duty márpedig olyan, amilyen. Közben mindenki eltekint attól a ténytől, hogy ebben a generációban is jött pár AAA játék, ami durván rácáfolt erre a tételre: elég csak a két Batmant, a Vanquisht, a három BioShockot, a Red Dead Redemptiont, vagy a Deus Exet említeni. Na meg ott van a tavalyi Hitman is, amiben a dán srácok olyan dolgot tettek le az asztalra játék- és pályadesign, grafikai minőség és változatosság terén, hogy azt tanítani kellene. Ezek a játékok hatalmas büdzséjük és hollywoodi megvalósításuk ellenére is meg tudtak maradni magvukban videojátéknak. Ha nekik sikerült, akkor bizonyára más játékoknak is sikerülne. Éppen ezért mondom azt, hogy a műfaji határok helyett inkább az akarat hiánya korlátol. Így az sem megfelelő indok számomra, hogy ez a generáció csak Tomb Raiderre képes. Egy nagy büdös lófaszt!

      Törlés
    22. Vannak egéb érvek is, ami miatt már tényleg felesleges fórumozni. Én is többnyire azért járok fel, hogy lássam egy-két régi ismerős megnyilvánulását és esetleg megpiszkáljam őket.
      De nagy "kedvencem" még mindig a "minden az adott pillanatnak szól" :D

      Törlés
  40. A használt játék kereskedelem blokkolása - sajnos - morálisan igazolható lehet a fejlesztők szemszögéből.
    Mondjuk, hogy (egy ideális világban) az alkotó elkészíti a szellemi terméket, és pénzt kér érte. Nem fizet neki, aki ellopja, ez egyértelmű. De fizet-e neki az, aki mástól, használtan veszi meg? Nyilván nem. Ez lehetne a fő érvük a kiadóknak.

    Igenám, mondhatná erre bárki, de azáltal, hogy használtan továbbadható, az befolyásolja az eredeti vételárat is, mert senki se venné meg olyan drágán, ha nem adhatná el utána, és ezért valószínüleg csökkenteni kellene a kezdő árat. Ami szerintem tisztább is lenne, mert olcsóbb, de nem használt játékért jobban megéri pénzt adni. De vajon hajlandók lennének a kiadók árat csökkenteni?

    Megoldás: nincs. Meg van baszva az egész.

    VálaszTörlés
  41. Különben ha ezen múlik, hogy kinyithatom-e a számat a szar játékokkal kapcsolatban, akkor még ma este megrendelem a Dark Soulst. :D

    VálaszTörlés
  42. Rávetném magam erre a Last of Usra, de ott vár PS+-ban a Catherine és azután jön a Deadly Premonition újrajátszás...
    Mire azzal végzem, pont kijön majd a Dragon's Crown és megyek Vitát venni. De akkor meg megint ott lesz az az X játék, ami arra kell, kezdve a Gravity Rush-sal, plusz az olyan alapdolgokkal, mint Pinball, Lumines, stb.
    És akkor még most veszek biciklit, meg horgászbotot és egyéb terveim is lennének..:D

    VálaszTörlés
  43. Catherine-el 1,5-2 órát bírtam játszani, aztán töröltem. Ugyanerre a sorsa jutott a Hitman, Little Big Planet 2, Infamous 2. Bármennyire is hihetetlen ezeknél még a Tomb Raidert is jobban élveztem(és végig is vittem), pedig arról is meg van a véleményem...

    VálaszTörlés
  44. Kezd E3 hangulatom lenni.. :D

    VálaszTörlés
  45. Na egy gyors az MS után:
    Kicsit hiányoltam az FPS-eket..:D

    Leginkább a Spark tetszett, bár még nem tudom mi ez pontosan.
    A RYSE egyelőre nekem hatalmas csalódás azzal a belassulás utáni nyomd meg az X-et játékmenettel...

    Aztán lehet, hogy a streamem szarakodott, de a Killer Instinctnél mintha a Mortal is szebb lenne, de legalább gyors volt.
    Furcsa volt, hogy soha nem volt szó felbontásról, csak 60fps-ről, de ezeket a dolgokat majd utólag lecsekkolom a rendes videókon.

    Az 500€ rablás ezen az árfolyamon és akkor még ott van a drm, meg a várható magas játékárak.

    Nem tudom mikor lesz XO-m...

    VálaszTörlés
  46. A Sparknál az jutott eszembe, hogy Wii U-n már rég kellene lennie egy hasonlónak.

    VálaszTörlés
  47. Hát eddig a Sony a nyerő, mégpedig magas fölénnyel. Ráadásul állítólag régiófüggetlen lesz. (Kotaku infó)

    VálaszTörlés
  48. Igen. Ezzel bebiztosították nálam magukat.
    Nagyon azon voltam már, hogy nem veszek konzolt, de Vitát akarok, az PS4-gyel és PS+-szal kombinálva baromi jó vásárnak ígérkezik. A Driveclubot pedig már az eleje óta akartam, ennyivel megint olcsóbb a gép (mert adják plusban).
    Szóval ez most meglepetésszerűen jól sült el.
    Hamarosan be is szerzem a handheldet, mert játékom már van rá. :)

    VálaszTörlés
  49. Azért ez az X még mindig system seller kategória. :)

    VálaszTörlés
  50. szeretnék látni belőle valami rendes gameplayt, ahol nem csak sétál/fut a karakter, hanem van vmi sztori.

    VálaszTörlés
  51. Az X-ről többet, úgy érzem, csak a TGS környékén fogunk hallani. Vagy a Nintendo nem jár oda? Nem is tudom. Ha azt vesszük, az az álláshirdetés a Monolithsofthoz 2010 végén jelent meg, ha azóta dolgoznak rajta, akkor jövő év közepe tájára saccolom a megjelenést. Addig a WiiU is olcsóbb lesz. :)

    VálaszTörlés
  52. Pontosan.

    Közben jól "megszívtam", mert fent van PS+-on a Dark Souls.
    Lehúzom...:)

    Aztán elnézegetve, hogy mennyi minden van és Vitára is...
    Következő fizetésnél megyek és veszek egyet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első 12-15 órában esel-kelsz majd, azt sem teljesen érted, mi történik. Utána viszont már úgy fogsz esni-kelni, hogy érted az okát, és magadra haragszol :)

      Törlés
    2. sajnos betett az agyamnak az e3 miatti kialvatlanság és elnéztem. ez a demon's souls, amit egyszer már pár óra után feladtam. mindegy, lejön ez is szépen és kap még egy esélyt.
      csak annyi "baj" van, hogy millió ingyen játék van pluson, és most tényleg megyek veszek hozzájuk egy vitát. gyakorlatilag pár hónap alatt visszahozza majd az árát.

      Törlés
    3. A Demons Souls-al nekem annyi bajom volt, hogy 35 óra alatt végigvittem, amiben rengeteg fegyver és nem kötelező boss, erősebb ellenfél legyőzése is benne volt. Mindezt úgy, hogy az első 10-12 óra színtiszta szenvedés, 2-3 pályát tudtam ez idő alatt végigvinni, majd jött a baromi unalmas szintezés, mert egyszerűen semmi esélyem sem volt a további pályákra. Utána már ment, de minden világban csak az első 2 pálya az ami hosszú, utána már vagy csak boss harc van, vagy valami rövidebb pálya. Így gyakorlatilag a tényleges játék egy 20 óra, amit élveztem is.

      Na a Dark Souls-ban ez mind javításra került. Hihetetlen, hogy ebben a generációban kell megtapasztalom a gyakorlatilag tökéletes valódi játékot, ami mindenféle sallangtól mentes. És nagyjából két év kellett a megjelenés óta, hogy egyáltalán rávegyem magam az elkezdésére.

      Törlés
    4. Mi a tanacsod a visszatolteskor elvesztett gyogyitasokra?
      Ne ezekre koncentraljak,hanem a vedekezesre?
      Vagy felejtsem el a harcost es menjek varazsloval? (Regebben ezt javasoltak)

      Törlés
    5. Ha a gyógynövényekre gondolsz, akkor szerintem a legegyszerűbb módja az 1-1 pályán farmolni az ellenfelektől. Miután legyőzted az első boss-t a világ fehér tendeciába vált, ezután érdemes nekimenni a 1-2 pályának és legyőzni az ottani boss-t is. Így az itteni ellenségek jóval nagyobb eséllyel ejtenek gyógynövényeket. Hamar végig tudsz szaladni, sok lelket szerzel, tudsz szintet lépni, vagy fegyvert fejleszteni, és lesz elég gyógyításod a további pályákra. Vásárlást én kihagynám, az elején nagy kincsnek számítanak a lelkek. Valamint próbálj lassan játszani, kitanulni az ellenfelek mozgását, hogyan támadnak, mikor van két támadás közt holtjárat, amikor letudsz sújtani, majd újból pajzs fel, és védekezz.

      Elvileg varázslóval könnyebb, sokan azt mondják egyfajta csalás is. Nem tudom, én elvből nem indulok rpg-ben varázslókkal, valahogy nem szeretem ezt a fajta harcmodort.

      Törlés