2013. április 1., hétfő

SHEP

Ahh... Mi van? Ha nem importál az ember mentett állást a Mass Effect 2-ből, akkor nincs a már második résznél bemutatott képregényes döntéshozás: minden rosszul fog alakulni. Meghalt ez, meghalt az, Talit kirúgták a flottából, stb.
Xboxon meg is van a mentésem, de most volt PS Pluszon az ME3 ingyen. Bő 5 óra után rájöttem, hogy nem csak a számomra érdektelen Thane tűnt el, de a Rachni királynő is halott. JACK halott.
Persze érthető valahol, legyen ezek a dolgok ajándékok vagy még inkább megérdemelt jutalma azoknak, akik végig is játszották a korábbi részeket. Most már PS3-on is megtehető a dolog, csak mégis szét kell patchelni a játékokat, még akkor is, ha a Trilogy kiadásban veszi meg őket az ember.
Most az alábbi lehetőségeim vannak:
- Szerzek olcsón 360-ra egyet a 3. részből és végignyomom.
- PS3-on szerzem be és játszom újra a részeket.
- Hagyom a konzolokat és majd pc-n.

Nehéz döntés.
Tegnap éjjel leszedtem az ME2 demóját Steamről és feltolva a beállításokat mintha a grafika olyan konzolhoz képest, mintha nextgen játékkal játszanék, így érdemes is lenne újra nekiülni.A játékok ára (na nem a steames, hanem a dobozos) szintén a PC mellett szól. De a billentyűzet+egér kombótól majd meghaltam. Most komolyan az eleve szenvedés WASD mellett bal kisujjal nyomkodjam a SHIFT-et? XD
Biztos meg lehet szokni, sok nem-konzolosnak megy. Nekem még nem. Talán még kipróbálok valami mappelést (egyszer el kellett jöjjön ennek is az ideje), de még azt sem tudom melyik legyen az. Pinnacle?

43 megjegyzés:

  1. Azért ez egy modern játék, hogyhogy nem ismeri a kontrollert? A pinnacle profilernek van ingyenes harminc napos demója, ha jól emlékszem, de nem tudom, hogy megoldaná-e a problémát.

    VálaszTörlés
  2. Ez egy modern játék a Bioware-től és hiába a sok könyörgés, nem teszik bele a pc-s játékokba (a sorozat egyik részében sincs).
    Közben leszedtem az Xpaddert (a Pinnacle elég drága) és csodásan működik a demóval.
    Oké, csak találomra szedtem le egy profilt a játékhoz és a jobb kar (egér) túl érzékeny, de majd belövöm holnap, ma már nincs enerigiám.
    Vagy csinálok egy saját profilt hozzá, ami közelebb lesz a konzoloshoz. :)

    VálaszTörlés
  3. Mondjuk jó rég ajánlottad már az xpaddert...:)

    VálaszTörlés
  4. Eh.. 10 "egységgel" lejjebb vettem a jobb kar sebességét és mintha konzolon játszanék.
    Persze még kicsit furcsa a fegyverváltás LB nyomvatartás utáni, stickkel végzett egér kurzor mozgatással, de nem mondanám kellemetlennek sem.

    Miért is nem próbáltam ki hamarabb...:D
    Na nem mintha az átlagos új játékokban nem lenne hivatalos kontroller support...

    VálaszTörlés
  5. Régi játékokhoz meg emulátorokhoz (snes, md, ds, etc.) nagyon jól használható.
    pl. átállítom a snes játékhoz a d-padot négyirányúra menükezeléshez, meg így nem rontom el (az x360 kontroller fantasztikusan gyenge d-padjának hála), amit nyomni akarok; az analógot meg átteszem nyolcirányú d-padra, úgy kényelmesebben lehet menni olyan játékokban, ahol nem csak négy irányú közlekedés van (pl. secret of mana, egyebek) :)

    (na vissza a lufiához, nagyon király dungeonok vannak benne, már többször(!) elakadtam) :D

    VálaszTörlés
  6. Tamogat az xpadder tobb kontrollert is egyszerre?
    Mondjuk azzal, hogy igy mukodik, ujra eselyesse valt egy Soul Reaver 2 bepotlas...:)

    VálaszTörlés
  7. Igen, most kipróbáltam a régi dualshock 2-vel, mindkettőt látja és lehet velük irányítani a játékot akár egyszerre is. :)

    VálaszTörlés
  8. A Soul Reaver-eket már én is nézegettem a GOG-n. :)

    VálaszTörlés
  9. Vagy azt is megpróbálhatod, hogy bal kézbe kontroller (valahova letenni mondjuk térdre, vagy kanapéra, hogy felfeküdjön), jobb kézbe meg egér a célzáshoz. Mondjuk így kevesebb gomb áll rendelkezésre, de lehet, hogy így is elég lesz.

    VálaszTörlés
  10. Ahh. teljesen jo igy is. :) A Mass Effectnel leall a jatek menu megnyitaskor, szoval nem kell kapkodni.

    VálaszTörlés
  11. Dishonored Április bolondja video. :DDD

    VálaszTörlés
  12. A harmadik rész PC-n még a másodikra is rátesz egy lapáttal, az én 4 éves gépemen 1080p-ben 60 FPS-sel ment. Kurvajó grafikailag, na. Az irányítás meg bőven megszokható. Én Thanet mondjuk hiányoltam, az ő mellékküldetéseit végigvertem a 2-ben, és megkedveltem. De hát ez van.

    VálaszTörlés
  13. Mondjuk most nagyon csábulok, mert találtam egy oldalt, ahol lehet importálható mentéseket letölteni.
    Közben meg elkezdtem az elsőt és sajnos ott a gombkiosztás még annyira más volt, mint a 2-ben, hogy nem igazán működik jól xpadderrel sem.
    (pl. egér gombon van szinte minden, ezért a beszélgetések nyomogatása is, ezért azok befejezte után általában lövök is egyet...:D)
    EMlékeim szerint pedig az első rész végén iszonyatosan szívtam Sarennel/Sovereignnel. Max majd próbálkozom egérrel vagy félbehagyom, megnézem youtube-on és inkább a kettővel folytatom.
    Grafikailag is van bőven különbség.

    A 3-ról gondolkodva pedig nem tudom milyen lehet az, ha a régi karakterek nélkül megy neki az ember.
    Van helyettük más és eljátsszák ugyanazt a szerepet???
    Fura lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. "egér gombon van szinte minden, ezért a beszélgetések nyomogatása is, ezért azok befejezte után általában lövök is egyet"

      Nem lehet, hogy autofire-re van állítva? ;)

      (off: becsukott a lucasarts)

      Törlés
    2. Nem hinném, mert csak akkor lő, ha nyomom. De időnként durván bekapcsol a "forszfídbek" is, olyankor el kell rakni a fegyvert egyszer, hogy elmúljon. :)
      Tény, hogy más a gombkiosztás magában a játékban.
      Meg mondjuk megnéznék hozzá egy rendes xpadder profilt, de mivel jelenleg csak a "demo" verziót futtatom, nem tudok felmenni a fórumukra, ahol talán van.
      Még gondolkodom, hogy nem lenne-e érdemesebb a pinnacle, de ez 10 dolcsi, ami mondjuk túlélhető, de az meg asszem 25 és egy kicsit erős lenne abba vagy mindkettőbe beleugrani.

      Törlés
    3. Először talán meg lehetne próbálni egy saját készítésű profilt, mielőtt pénzügyi döntést hoznál. :)

      Törlés
    4. Az ME2-höz találtam egyet, azt módosítottam az első részhez.
      Még meg kell néznem pár tutorialt mondjuk, mewrt sok minden nem világos...:)
      Azt már megcsináltam, hogy kerestem képet kontrollerről, rárakosgattam mindent, de ezek a nyomvatartott gombra másodlagos profil érvényes, stb. dolgok még ködösek.

      Törlés
    5. Az tul.képp egy váltó, amit ha benyomva tartasz (de van mode toggle lehetőség is), más tulajdonságokat kaphat az irányító. pl más jellegű fegyvehez más célzási érzékenység, ilyesmi. :)

      Törlés
    6. Ha jól emlékszem, a pinnacle trial verzióját annak idején kipróbáltam, és van hozzá majd minden játékhoz előre konfigurált profil, csak le kell szedni.

      Törlés
  14. Ami biztos: látva 1080p-ben a második részt, biztos, hogy nem fogom konzolon játszani.
    Atyaég.
    És még olyanokat hallani, hogy nem lesz standard az 1080p a köv. generációban.
    Elmennek a picsába.
    Kurva sokat számít a felbontás és a részletes textúra a szépséget illetően.

    Mondjuk nem hiszem, hogy a PS4 nem tudna olyat, mint a pár éves pc-m.

    VálaszTörlés
  15. Azt tudom, hogy mi, csak azt nem, hogy kell ratenni gombra.
    Drag and drop?

    VálaszTörlés
  16. Sima klikk (nálam) a gombon, amivel váltani akarsz majd, advanced menü jobbra lent, bal oldalt selector tab, és a legördülő menüből a select set X while held.

    VálaszTörlés
  17. Épp most prbálgatom a Bioshock eggyel a kontroller+egér kombót. Azt hittem, nem lesz elég kézreálló gomb, de semmi probléma ezen a téren. Még talán kényelmesebb is, hogy letehetem mindkét kezemet magam mellé . :)

    VálaszTörlés
  18. Én is most játszottam bill+egér kombóval az ME1 citadellás részeit.
    Nem rettenetes, de nálam magas az asztal, így vagy előre dőlve, kicsit emelt kézzel játszom kényelmetlenül vagy sehogy, mert az ölembe vett billentyűzet elmászkál.
    PErsze ha lenne vezeték nélküli, akkor kanapéról könnyebb lenne.

    Mindenesetre kipróbálom a Pinnacle-t is...:)
    Hátha.

    VálaszTörlés
  19. Hát ez remek.
    Van egy ini fájlcsomag a neten, amit bemásolva a Mass Effect config mappájába, előkerül a 360-as interfész. Ezzel és a Pinnacle-le már teljesen jó a játék kontrollerrel is.
    És van ilyen ini csomag az ME2-höz is, ha minden igaz.
    Tehát a konzolról portolt játékhoz azért nincs pc-n kontroller támogatás, mert csak.:)

    VálaszTörlés
  20. Interfesz=360 kontroller gombok a kepernyon, A-t kell nyomni jovahagyashoz, startot inditashoz, stb.
    Persze ehhez kell egy profiler is a vegen, de anelkul is mukodik valamennyire.
    Bioware, "kosz", hogy a sok peticio utan sem tettetek bele a 2-3. reszekbe a supportot.

    VálaszTörlés
  21. Ezzel is csak hozzátesznek ahhoz a tévhithez, hogy pc=bill/egér, konzol=kontroller. Szomorú. A pc-nek a nyitott lehetőségekkel kell egyenlőnek lennie, a konzolnak meg a kényelemmel. :)

    VálaszTörlés
  22. okéééé...
    Tegnap este kénytelen voltam megtanulni billentyűzet/egérrel játszani.
    Ehhez van belőve a nehézség, nem a csak felemásan összeeszkábálható kontroller supporthoz.
    Már csak vezetékmentesítés kellene. (Addig is kihúzom a pécét a szoba közepére.:D)

    VálaszTörlés
  23. Ha csak ehhez az egy játékhoz kell, akkor talán az usb hosszabbító kábel olcsóbb.

    VálaszTörlés
  24. a legolcsóbb a közelebb húzott pc. És egyelőre úgy néz ki, tényleg csak ehhez kell majd.
    Mellesleg ma már lazán monitoron nyomtam, mint egy igazi pécéhuszár. :D
    (Köszönhetően annak, hogy valamit "hekkelni" kellene ahhoz, hogy legyen surround hang a játékban, mert a pc-s portot ilyen szempontból elkefélték szintén.
    A folytatások viszont jók lesznek. :)

    VálaszTörlés
  25. Hogy mennyit szívsz ezzel a játékkal... :D

    Annak idején végigtoltam ugyan az első részt, de annyira nem hatott meg, hogy érdemes legyen ennyit vesződni vele. :)

    VálaszTörlés
  26. Far Cry 3 Blood Dragon? Jeeeeee :DD

    VálaszTörlés
  27. Öhm... Végignyomtam és megtanultam bill./egérrel játszani.
    Egy "icipicit" könnyebb is volt így.

    VálaszTörlés
  28. Omedetó, omedetó!

    Én a mai napig nem tudok kontrollerrel célozni. :D

    (Közben végigszenvedtem a Max Payne 1+2-t. Nem értem, én úgy emlékeztem, hogy ezek tökjó játékok voltak, most meg kínszenvedés. Lustulok, vagy öregszem. :) Komolyan, játékmenet: mentek, megyek egy pár lépést előre, lelőttek, visszatöltöm, már tudom, hogy honnan fognak jönni, és már az előtt elkezdek lőni, hogy látszana a képen az ellenség, és még szerencsém is van, akkor túlélem. Majd mentek, megyek pár lépést, lelőttek, és így tovább. És ez a legkönnyebb fokozat.
    Aztán elkezdtem a szokásos éves Hexen 2 végigjátszást. Annyira kevesen ismerik ezt a játékot, lehet, kéne valami ismertetőt, kedvcsinálót szerkesztenem hozzá. Meg belenéztem a Drakan - Order of the flame-be is, csiszolatlan, de hangulatos, nem tudom, meddig jutok benne.
    Kijött egy kis filmecske a Blood Dragonhoz, már nagyon kíváncsi vagyok arra a játékra.
    Meg ezen a traileren szakadtam.)

    VálaszTörlés
  29. A legszebb az egészben, hogy ma F6-tal próbáltam menteni a Powerpointban a munkámat...:D
    Viszont hajlok afelé, hogy az ME2-3-at is egérrel nyomjam, de túl drágák a vezeték nélküli (és egyben jó) cuccok, meg nem is olvasok jókat róluk, ezért marad az USB hosszabbító.

    VálaszTörlés
  30. Végül sikerült befejezni a sorozatot? Tényleg olyan gyenge a harmadik rész vége?

    VálaszTörlés
  31. Éjjel fél háromkor értem a második rész végére. Jó hosszú volt a dlc-kkel.

    VálaszTörlés
  32. "Reggel" belekezdtem a harmadikba. Botrány, hogy a Bioware ebbe sem tudott 5.1-et rakni pc-n...

    VálaszTörlés
  33. Elektronik arc. Minek költeni rá, úgyis lekalózkodják. A vicces, hogy az egyik ismerősöm, aki általában kalózkodja a játékait (úgy értem letölti, nem kereskedik velük), gondolt egyet, és megvette a harmadik részt. Utána úgy határozott, hogy mégse akar pénzt adni játékért, jó lesz neki a feltört is, ahogy eddig. :DD

    VálaszTörlés
  34. jó sok mindent elspoilereztem már magamnak a 3-ból, de kíváncsian várom a végét.
    az komoly és sokat mondó, hogy az extended ending után is csak elégedetlenek voltak a rajongók és készítettek maguknak happy end modot...:D
    legalábbis ezt olvastam.

    nekem a legnagyobb bajom az, mint az assassins creeddel: egy jó kiindulópontnak számító első rész után rossz irányba mentek, csak áramvonalasítottak.
    a második részben dlc-ként visszajött a járműhasználat és baromi jó.
    oké, a sztori szerint feszes a helyzet, nem ér rá shepard minden bolygót végigjárni, de az rpg-kben ez így szokott lenni. jó lett volna...

    de most már nagyon kíváncsi vagyok a végére...

    VálaszTörlés
  35. azért vicces ez az me3. a játék eleje a földön részben ocsmány, de a marson már gyönyörű (kevesebb a mozgó "ojjektum"?
    az mindenképp jó, hogy shep végre többet tud futni 10m-nél megállás nélkül..:D

    VálaszTörlés
  36. Remélem most hétvégén már a végére érek.
    A Leviathan rész jó volt, de az Omega dlc sótlanabb volt, mint eddig bármi.
    Egyelőre azonban nem értem mi lehetett a baj a játék befejezésével, minden jó irányba halad. (ne spoilerezze el senki)

    VálaszTörlés