2017. június 6., kedd

PREY

Azt hittem, hogy idén már tényleg nem fogok játszani, talán majd csak akkor, amikor megjelenik végre a Sonic Mania. Persze próbálkoztam én: kezdetnek a Zelda Ocarina of Time-mal, de az már túl retro volt és a célzás része is teljesen kikészített. Screenshotok alapján kinéztem magamnak a Twilight Princesst, ami emulátoron (meg gondolom azért a Wii U változat is) gyönyörűszép, de ezek (és persze a Wind Waker) alapján ma már úgy vagyok vele, hogy a Zelda sorozat sem jobb, mint a többi exkluzív játék. Túl van ez csúnyán értékelve. Rossznak nem rossz, de ahogy a 10-eseket dobálják rá, az már finoman szólva hiteltelen, számomra annyira, de annyira, már-már nevetségesen könnyűek ezek a játékok. Jut eszembe, azért is kezdtem el velük játszani, mert Switchet még nem akarok venni és azon mondhatni egyetlen érdekesnek tűnő játék volt, az új Zelda. Ami persze még mindig merőben más lehet, mint a korábbiak, de azért csöppet elbizonytalandotam az értékelésével kapcsolatban.

Próbálkoztam még PS2 emulátorral is, de ma már nem vagyok képes végignyomni a Dark Cloudot. Az egyébként polcon lévő Wizardry: Tale of the Forsaken Land második részét, a Busin0-t elkezdtem, de ehhez meg millió óra kellett volna, így egyelőre félre is tettem. Az egyik, vidéken töltött hétvégén bedobtam a játéknak cseppet sem nevezhető Oxenfree-t, amin kétszer elaludtam, majd egy nagy alvás után csak beletettem jó pár órát. A karakterek nekem tetszően beszélgetnek, de ez bakker egy semmi. A végét majd el ne felejtsem megnézni youtoube-on... :)

Végül aztán az egyik munkatárs ajánlására megnéztem a Preyt és bár elsőre borzalmasan nehéznek tűnt (csak a shotgun megtalálásáig), azután meg túl könnyűnek, végül megtalálta a mutató a középutat és nagyon élvezem. Jelenleg a 18 óra második felét taposom és végre olyan a helyzet, hogy nem érzem kötöttnek az előrehaladást és sikeresen elbóklásztam valamerre, amerre talán nem kellett volna. Végre a szemétgyűjtögetésnek és újrahasznosításnak álcázott tápolás is kezd érdektelenné válni (legalábbis egy ideje nem találok semmi segítséget, az ilyen szarságot törölni kéne a szintlépesekkel együtt a világból). A nap végén valahol ez még mindig egy (szerencsére) kevésbé horror Dead Space pótlék számomra, ami már nagyon hiányzott. Egyelőre kicsit tartok a végétől, mert eddig csakis a trutymó szörny idegenekkel kellett harcolni, pedig az igazi gonosz az nyilván az emberek közt lesz, bossfight viszont eddig egy sem volt, el sem tudom képzelni, hogy milyen lesz a végjáték.

Sajnos az előbb megnéztem az 1440-es monitoron és könnyű hozzászokni a jobb felbontáshoz... :D De a billentyűzet-egér kombót már a Mass Effect 3 óta nem használtam, félelmetes...:D

19 megjegyzés:

  1. A Dark Cloud-ot én is elkezdtem régebben, de hamar beleuntam. Amit ajánlok kipróbálásra: Drakan - The Ancients' Gates (Nem kell hozzá az alapjáték, teljesen új sztori. Sokan feladják az első, mocsaras helyszínen, mert türelmetlenül csapkodnak, és sokszor meghalnak, itt inkább a jól időzített támadásra, és az ellenfelek kiismerésére van szükség. Meg ott van cheat-nek a megtanulható félelemvarázs, attól minden ellenség megbénul, csak ütlegelni kell őket, de nem vettem fel, mert úgy unalmasan könnyű.), a másik játék a Berwick Saga, egy taktikai rpg a Fire Emblem-ek kitalálójától, csak japánul van, épp csak belenéztem, de valamikor elő fogom venni rendesen. :D

    A prey-ről sok jót hallani, de még nem szántam el magam, hogy rendes játékra is alkalmas gépet rakjak össze. Talán még idén sort kerítek rá.:)

    VálaszTörlés
  2. Ezeket megnézem majd. Egy jó taktikai rpg kellene, mert már ránézésre herótom van, ha meglátom, hogy egy NiS játékban öten állnak egymás nyakába a karakterek és úgy dobálóznak, vagy amikor valami másik játékban rálósz nyíllal a kőoszlopra és az rádől a szörnyre... Eh.... Ez a mechanika, ami érdekessé akarja tenni?
    Volt még PS1-re egy taktikai rpg, amit sosem sikerült megszerezni, de nem emlékszem a címére, csak arra, hogy nagyon fantasy volt, hatszöges volt a pálya és mintha pegazusok, meg egyebek is lettek volna benne.

    VálaszTörlés
  3. Nem ismerem, talán ez lehet az:
    https://youtu.be/Sp6dJozjOv0?t=191

    Egyébként a taktikai rpg műfaját nem nagyon tudták megújítani sajnos. Manapság már időrablásnak éli meg az ember.

    VálaszTörlés
  4. Tényleg, a Ghost in the Shell ps1 játékot próbáltad azóta?
    Ha jól begyakorolja az ember az irányítást, nagyon élvezetes tud lenni.

    VálaszTörlés
  5. Egy egész jó kis tréler a Drakanhoz. :D
    https://youtu.be/KVf3x_lcPms

    VálaszTörlés
  6. Igen, a Brigandine volt, de most már azért nem mernék mérget venni arra, hogy lesz nekem erre időm és türelmem. :)
    PS1 cuccokkal csak karácsonykor játszom már, mert nincs szemem hozzá a nagy hdtv-n, emuval persze talán még kijöhet belőle valami. De amúgy nem, nagyon ritkán játszom.

    VálaszTörlés
  7. Valahogy meg kell tanulnom időt teremteni játékra is, mert én is csak ábrándozok róla, hogy játszani fogok. Most megint belelendültem az olvasásba is, a Vaják 5-öt olvasom (még mindig nagyon jó a sorozat), aztán jöhet a hatodik rész is. :D
    Fel kell találni egy másik időbeosztást, vagy életvitelt. :D

    VálaszTörlés
  8. Most, hogy megnéztem a Xeno 2 hosszabb bemutatóját, hiányérzetem támadt, nagyon régen játszottam ilyesmivel. A bemutató alapján szerintem a játék nem fog nagyobb kihívást jelenteni senkinek (ismét). A harcrendszer érdekes és sokszintű, de legfeljebb a változatosság miatt fogjuk a különböző kombókat használni, nem azért, mert szükséges. Viszont megint lehet majd barangolni egy szép nagy világban, ez érdekel. A sztoriról meg érdemben nem derült még ki semmi. :D

    https://youtu.be/NfGk6VMcJsw

    VálaszTörlés
  9. Hát, nekem ilyen játékok idő tekintetében nem nagyon férnek már bele. Mellesleg ez még Switchre is jön, amiért nem vagyok hajlandó annyi pénzt adni, amit most kérnek érte és még játékkínálata sincs igazán. (az igazi nintendo játékokért nagyon nem voltam oda soha. a 3d metroid nem, inkább a 2d az, amit szeretek, Mario, Smash, Zelda nem.)
    De leginkább a hossza. Pedig biztos jó lesz.

    VálaszTörlés
  10. Nagyjából megnézetm az E3 videóit, de igazán nem érdekel semmi. Ami igen, az sem a videója miatt: Evil Within 2, Ace Combat 7, a többit elfelejtettem. :)

    VálaszTörlés
  11. A DQ11-be szívesen belekóstólnék, de már a 8 is csak úgy lett meg, hogy két hétig otthon voltam betegen...:)

    VálaszTörlés
  12. Én se veszek mostanában switch-et. Az e3 konferenciákat se nagyon néztem, csak az ubiszoftra kapcsoltam be egy kicsit a vége felé. A BGE2-ből nem is érdekel, hogy lesz-e játék valaha, viszont a trailer nagyon jó volt, ilyesmit elnéznék hosszabban. Majd végigjátszom újra az elsőt, nagyon jól öregedett, még most is simán játszható. Meg rövid is. :D
    Olyan bejelentés nem volt, amire felkaptam volna a fejem.
    Itt van két trailer, amik tetszettek, de ezekkel se fogok játszani:
    https://youtu.be/KTTKT6QZ860
    https://youtu.be/kbyQkbuuvn8

    VálaszTörlés
  13. Meg azért hozzá kell tennem, hogy most már eljutottam oda, hogy az rpg-t nem tartom játéknak, inkább csak droidmunka, amit néha jól palástolnak.

    VálaszTörlés
  14. Igen, droidmunka, de valahogy amikor belenéztem a bemutatóba, elkezdett hiányozni. :D

    Még ez a trailer is tetszett:
    https://youtu.be/pupdeq1MoVw

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt egy hosszabb változat. Még az is lehet, hogy ezzel játszani is fogok.
      https://youtu.be/6GsZG1t3v-Y

      Törlés
  15. Igen, igazad van, én is elkezdenék legszívesebben Grandia2-zni, de még az elsőnek sem láttam a végét. És azt képtelen leszek már végignyomni... Félek, hogy a mentéseket is bukom, ha lemerül a Saturnban az elem...:D

    VálaszTörlés
  16. Ha egyszer sok időd lesz, próbáld ki a Grandia egyet a redux patchcsel, a playstation 1-es kiadásra lehet feltenni. Na ott ki kell használni a harcrendszer lehetőségeit a továbbjutáshoz. :D
    (de hát az is legalább 60 óra, inkább nézd meg a yt-n)
    A Grandia 2 sztorija semmiben sem kapcsolódik az 1-hez, de legalább azt is egy csomó idő végigvinni, és ott még nehezítés sincs. A Grandia 3 harc szempontjából nehezebb, mint az első kettő (persze nem eléggé :D), viszont ott meg a sztori/szereplők nagyon bénák.
    Ha most nyernék a lottón, inkább repülős játékot szeretnék csinálni, nem rpg-t. Az rpg-ket újra fel kellene találni, hogy érdemes legyen foglalkozni velük, így csak időpocsékolás.

    VálaszTörlés
  17. Te3gnap nyomtam kicsit a Grandia 2 pc verzióját, amiben van nehezítés, de nagyon hamar elaludtam rajta. Előtte sokat nyomtam a Busin0-t, na azt azért élveztem, kivéve a képminőséget a monitoron, bár nem volt vészes sem.
    Persze most vidéken vagyok a régi gépemmel. ha hazamentem, szerintem kipróbálom végre az új Zeldát, ha már azt mondják, hogy végre jól fut emun.

    VálaszTörlés
  18. Oké, nagyon kipihenten elvagyok a Grandia 2-vel.:) De abból már kiöregedtem, hogy mindenkivel beszélgessek a faluban...

    VálaszTörlés