2015. május 26., kedd

GRANDIA - SZÓTÁR

Régóta csinálom már azt, hogy játék vagy rajzfilm/film nézés közben szótárazom a szavakat. Mindez saját használatra történik, ezért nincs benne minden, csak azok a szavak és kifejezések, amiket vagy nem ismertem korábban, vagy gyakran elfelejtem őket, esetleg csak simán érdekesek. Sokszor félbe is marad játék közben a dolog (amikor a játékot magát is félbehagyom), de mindenesetre a felhőnek köszönhetően meg is oszthatom ezeket a fájlokat, hátha valakit érdekel. Most épp a Grandia fut otthon, ezért legyen ez az első ilyen. A frissítése természetesen folyamatos, amíg játszom.
link a szótárhoz (online excel file)

124 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jóó!!! Töltöm lefelé de sebtiben. :D
    (majd nézni fogom, nagyon tetszik, köszi)

    VálaszTörlés
  2. Majd frissitgetem. Eloszor persze csak a szavakat irom bele. A fordítás többnyire munkahelyen történik.

    VálaszTörlés
  3. Ezek a beszélgetések tetszenek nagyon a Grandiában. Amikor nem csak a megszólított mond valamit, hanem a karakterek válaszolgatnak is, nem némák. :D

    VálaszTörlés
  4. Ja, én sem vagyok híve a néma főhősös játékoknak. Grimrock féléknél oké, de egy ilyesfajta jrpg-ben pont jó az, amit a Grandia hoz. Sokkal gazdagabb így a beszélgetés. Az meg külön bejön, hogy nem valami amnéziával megspékelt, néma lelkinyomorék kalandjait kell követni, hanem egy teljesen érthető gyereket.

    VálaszTörlés
  5. Meg vacsoránál, táborozásnál is egész jól eldumálgatnak, hülyéskednek. Közelebb hozza a szereplőket.

    VálaszTörlés
  6. Uh.., Reggel autoszerelohoz megyek, ami tesomekhoz van kozel es itt alszom náluk. Na van egy nem tul regi crt-juk es ahogy ezen a tv-n kinez a Grandia... Éles, szines, csodálatos. Az otthoni tv-m ehhez kepest nulla mar, pedig meg az sem gaz, nem homályos. Venni kene meg egy ilyen tv-t retrohoz...

    VálaszTörlés
  7. Igaz, én is CRT-n játszok, mert a scanline effekt egész egyszerűen meg se közelíti a kívánt torzítást. Képernyőn meg fantasztikusan jól tudnak kinézni az arra tervezett játékok. Csak gyakrabban kell pihentetni a szemet. :D

    VálaszTörlés
  8. 凛凛しい顔 - talán méltóságteljesre tippelnék, vagy ünnepélyesre, de csak tipp. Sajnos nincs mentésem, mert akkor meg lehetne nézni, hogy minek fordították. A kanji asszem fagyottat jelent.

    https://www.youtube.com/watch?v=tRnzrEHF7WE

    :D :D

    (az erdeje nem pontos j?)

    VálaszTörlés
  9. Esetleg katonás megjelenésű?
    A goo szótár a kiritto-t hozza jelentésnek.

    VálaszTörlés
  10. De az! Mentségemre, sutyiban irkáltam meló közben és épp egy cikket olvastam Aokigahara - az öngyilkosok erdelye címmel, amiben igy volt elrontva a -j. Én meg egyszerre figyelek három felé.:D De azért Köszi.:)

    VálaszTörlés
  11. Majd még rámegyek a szavakra, ez még csak a listázás, ebéd közben szeretek rákérdezni kollégáknál, hogy van-e ötletük.:)

    VálaszTörlés
  12. Mindenesetre, szeretem az ilyen kiszótárazást, mert tudom mihez kötni a szavakat. Kiri no jukai (jártam ott), stb.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, így könnyebben emlékszik az ember, mert élmény kapcsolódik hozzá. :)

      Törlés
  13. Tegnap amúgy nagyon szívtam a játékkal, sokszor fagyott ki új terület betöltése közben. De csak városok közt. Vagy ócska a lemez, vagy az action replay szarakodna? Nem tudom. A zúgó hang a videók alatt inkább az előbbit sejteti. Mindenesetre youtube-on mar bejelöltem az összes átvezetőt tartalmazó videót és ipaden nézem, amikor jön. :D Most már Segata Sanshiro-n nyomom végig, mert végre megszoktam a kontrollert.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De lehet, hogy a Saturn olvasófeje.

      Törlés
    2. Igen, de akkor azt várnám, hogy dungeonön belüli töltésnél is lesz ilyen néha. Majd eldől, max szerzek egy Saturnt kölcsönbe.

      Törlés
    3. Vagy ha viszi az írt lemezt, azzal kipróbálni, és akkor kiderül, ha a lemezt a hibás.

      Törlés
    4. Azt szerintem nem tudja. Gondolom, ahhoz chip kell.

      Törlés
    5. Igen, most néztem, tényleg chip kell. :(

      Törlés
  14. Nekem nagyon bejön. Ha lehetne, annyit segíthetnél még, hogy a kana szavak mindegyikét leírhatnád kanjival a mondatban, ahonnan kiemelted a szót. Mert még nem mindig tudom szétválasztani a mondatot, főleg ahol nagy halom kana van egyrakáson. :D

    VálaszTörlés
  15. Egyébként a ririshii kao szituációban épp azt bizonygatja Dzsásztín, hogy hol van ő még a haláltól, szóval valami férfias, strapabíró arcberendezés lesz ez.:)

    VálaszTörlés
  16. Oké, azt megoldom majd. Azért írtam eddig így, mert a játék is kevés kanjit használ, inkább sok katakanát és szóközöket. De persze menni fog.:) Talán a gyerekek miatt van így, vagy mert régen ez is ette a memóriát?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Ha valaki elborult elme rám bízná a japán írás megreformálását, első dolgom lenne bevezetni a szóközöket. :D

      Törlés
  17. A régi konzoloknál keményen kellett zsonglőrködni a kanjikkal, mert nem volt elég a memória hozzá.

    VálaszTörlés
  18. De ha már elmentél a misty forestig, már szépen haladsz. Kb első lemez fele. :D

    VálaszTörlés
  19. Csaltam, még nem tartok ott. Épp most keresünk gyógyfüvet a kis szarvas-farkas lánynak. Persze tegnap szabadnapos voltam, kocsi nélkül, haladtam. Csak pár fagyás lassított.

    VálaszTörlés
  20. Akkor még picit arrébb van. Tökjó részek jönnek. :)

    VálaszTörlés
  21. Sajnos ma elég későn értem haza, de belerakok még egy kicsit. Csak vigyázni kell, mert ezek a mentőhelyek nincsenek egymás seggében.:)

    VálaszTörlés
  22. Próbáld ki emulátoron a lemezt. Nem kell bios, se semmi extra beállítás.
    Szedd le a 012betaR4-et innen : http://www.geocities.jp/mj3kj8o5/ssf/
    Tedd be a lemezt a pc meghajtójába.
    Simán indítsd el az ssf.exe-t.
    Az option menü option részében, ha több optikai meghajtód van, azta CD drive legördülő menüben ki kell választani. Utána az EZ settings tabon a Highest Compatibility melletti Set gombra klikk. És újra kell indítani a programot (ssf.exe), és már indul is. Ha zúgott a bejelentkező intro video, és most nem zúg, akkor jó a lemez. :)

    VálaszTörlés
  23. Kipróbálom majd, mihelyst visszapakoltam a dvd olvasót a gépbe. :D
    Közben lekaptam a csomag2-t, mert majdnem elfelejtettem. a GitS amúgy nekem megvan Ámérikából. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emlékszem, azért is tettem, így össze lehet majd hasonlítgatni. :D

      Törlés
  24. A másik viszont jól jött nagyon. Csak most nem szabad még hozzányúlni.:)

    VálaszTörlés
  25. Ririshii - Még nem sikerült másnál rákérdezni, de most már valami rettenthetetlen, félelmet nem ismerő jelentésre tippelek. :D
    Este már nem volt erőm játszani, de talán jobban is tettem. Ezek a ritka mentések még inkább betettek volna az alváshiányomnak.

    VálaszTörlés
  26. Huszáros. :D :D
    Aludni márpedig szükséges. :)
    Úgy emlékszem, az esetek többségében vissza lehet sétálni az előző mentésig. Kis séta, de nincs már ellenség, tehát nem veszélyes. Bár aztán, melyik ellenség veszélyes? Most nézegettem a nehezítő patch végigjátszását a yt--n, egy csomó helyről kivették a Recover opciót a mentéshelyeknél. :)

    VálaszTörlés
  27. A huszáros jó! (mondjuk nem a Grandiába)
    És igen, nem túl nehéz.
    Bár egyszer már meghaltam, az Ido romok előtti faemberek (mokujinek) nyírtak ki, amikor nagyon lazára vettem a dolgot.

    VálaszTörlés
  28. A vége felé valamelyik auto stratégia is elég lesz a csaták többségéhez. :(
    Pedig nagyon jó taktikai lehetőségek vannak a harcrendszerben. Annyira szeretném, ha valamelyik újabb játék lemásolná. :D

    VálaszTörlés
  29. Tudom, csipog ám a telefonom Mindenre.:) csak épp héven ülök. Félek, hogy a hétvégén nem sokat leszek otthon.

    VálaszTörlés
  30. Pár napig kocsi nélkül voltam, most mentem érte, így újra megtanultam értékelni az autós közlekedést. Korábban is kellett kelnem a buszozás miatt a napokban, hulla vagyok...
    A hév meg úgy hullámzott, hogy olvasni már veszélyes volt rajta.:)
    Amúgy az összes hozzászólásról emailt kapok és úgy veszem észre őket, az emailekre is ugyanúgy jön a hangjelzés, persze.:)

    VálaszTörlés
  31. Én meg most veszek biciklit. Kocsim nincs, a buszjegy nagyon drága, a kertem 7,5km távolságra van. :D

    VálaszTörlés
  32. Vettem C64-et, meg biciklit. Teljes a boldogság. :D :D

    VálaszTörlés
  33. Na, milyen joy van a C64-hez? (nekem is van egy gépem, de egy táp kellene hozzá, meg valaki lenyúlta a magnómat is, szóval az vagy floppy is kellene persze)
    A kedvencem és amilyen nekem sosem volt, az a fajta kézbe vehető, vékony stickes, és a tűzgomb nem a karon van, hanem a talpazaton. Bár ez nem minden játékhoz jó, nyilván.
    Ilyesmi:
    http://www.hackshed.co.uk/wp-content/uploads/2014/03/atarijoystick-265x300.jpg

    VálaszTörlés
  34. Én egyébként konkréten elbaltáztam a napot. A heti kialvatlanságra rátettem azzal, hogy felkeltem korán. Mindig felébredek 5-6 óra alvás után, de vissza tudok azért aludni. Ma viszont nem, felkeltem, főztem, Superman képregényeket keresgettem/olvasgattam, aminek a vége az lett, hogy délután megint aludtam egyet. Szóval most jön még csak a kockulás, minden mást lemondtam, mert most fél 9-re szedtem össze magam.
    Szóval jöhet végre egy kis Grandia folytatás. Csak tudnám valahogy kikötni hangfalra. A crt tv-m mono és nincs fülhallgató kimenete. Mellesleg az egész a hálószobában van. Kihozhatnám a nappaliba az erősítőhöz, de ahhoz kellene még egy kompozit patch a tv-hez, amit nincs kedvem keresgetni. Rákötöttem egyszer már a plazmára is, de azért az nem volt akkora élmény, csak méretben. :) Pedig jó lenne rácsatolni valahogy a pc-hez használt kis hangfalaimra... Mondjuk ha sok baj lesz vele, előbb vagy utóbb átülök az emulátor elé.

    VálaszTörlés
  35. Ilyen: http://retrocomputers.hu/index.php?page=shop.product_details&product_id=182&flypage=flypage.tpl&pop=0&option=com_virtuemart&vmcchk=1&Itemid=2

    de megvannak az eredeti, géphez kapott joyok is, csak le van törve a tetejük, ilyen : http://www.thegameconsole.com/commodore-64gs/commodore-64gs.jpg

    de csak az alsó tűzgomb használható rajtuk. :)

    VálaszTörlés
  36. Az elsőt nem ismerem, de az eredeti az amúgy elég jófajta volt, sokáig használtam.
    És a mai napig emlékszem, hogy valami olyasmi volt ráírva, hogy cheetah annihilator, azaz gepárd megsemmisítő...
    Gondolom a sebességre utaltak vele, nem állatok lelövésére. :D
    Huh, idén beugrottam a retro kütyü akármire és volt szerencsém nyomni egy kis Wizard of Wort, ami ma is ugyanolyan királyság. A kedvenc játékom viszont talán még ma is a Master of Magic, amit sosem sikerült végignyomni, csak youtube-on... :D
    https://www.youtube.com/watch?v=wS3ClOkxG7k
    Beégett a zenéje (Rob Hubbard) és mindig akartam egy hasonlót csinálni. Ha enyém lenne a világ összes ideje, nekimennék a game maker vidóknak és a végén ennek a fejlesztett verziója lenne a cél.
    Másik kedvenc a Piracy
    https://www.youtube.com/watch?v=iWpTVlYd7TM
    Nem értem miért nincs ebből új. (Amúgy van belőle táblás, de beszerezhetetlen)
    Plusz a Raid on Bungeling Bay... Waaw...: D És még annyi más.
    https://www.youtube.com/watch?v=BeCZaxVP0nk

    VálaszTörlés
  37. Még nem nagyon néztem át, hogy milyen játékok vannak hozzá. De mivel régi jóbarátomtól vettem, valószínűleg kb ugyanazok a játékok, mint amik nekem megvoltak. :D (vajon hogy lehet ez? :D :D :D)
    De nekem még megvan valahol itthon a Newcomer eredeti, Valhalla páholyos kiadása. Játszani már nem fogok vele, de legalább megnézem, hogy nem mentek-e tönkre a lemezek. :)
    Magnó nincs hozzá, asszem valahol van még egy kazettám, amire csak annyi van írva hogy Játékok. :D

    VálaszTörlés
  38. Én végig tudtam nyomni az Usagi Yojimbo-t, de senki se hitte el nekem. :D :D

    VálaszTörlés
  39. En is. Azt hittem, hogy jo vagyok benne, de kesobb rajottem, hogy az elejen meg yomtam az F betut ami sebezhetetlenne tesz...:)

    VálaszTörlés
  40. uh.. Most már azért kiakasztóan könnyű a játék, főleg Gadwin társaságában. Mondjuk az Esőhegyi bossfight kemény volt, épp csak sikerült. De a sima ellenfelek csak időhúzásra jók.
    Még mindig az első lemez...

    VálaszTörlés
  41. Az esőhegyi boss a Typhoon tower? Ott Gadwin bohóckodásán röhögtem. :D
    Onnan még négy-öt nagyobb helyszín, aztán cd2. :D (szépen haladsz)

    VálaszTörlés
  42. Azaz. 雨月の山 japánul. Ugetsu no yama. Most értem Gumbo-ba, de már nincs erőm folytatni ma. :D

    VálaszTörlés
  43. Meglett a hétvégén az első cd? :) (kb hány óra játék?)

    VálaszTörlés
  44. Nem, szombaton játszottam, de az utolsó komment óta nem haladtam. Vasárnap nem játszottam, más programom volt. Többek közt bepótoltam a Hobbit 3-at, ami nem is volt olyan rossz, mint amivel annak idején lebeszéltek a moziba nézésről, sőt...

    VálaszTörlés
  45. A héten sem nagyon fogok sajnos haladni. Ma edzésről jövök, épp most. Holnap és holnapután este mozi (japán filmhét van a Toldiban), csütörtökön este edzés megint. Péntekre szerintem zombi leszek, úgyhogy majd talán hétvégén.:/ De hát ez van.

    VálaszTörlés
  46. Sebaj. A szótár jó. A kapparai-ra a goo dictionary definíciója:
    掻っ払い
    人目を盗んで、すばやく品物をかすめ取ること。また、それをする者。
    (nem tudom, talán sima tolvajnak lehetne fordítani)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megvan: A trükkös tolvaj a jó megoldás. (szerintem) :D

      Törlés
  47. Mi ez a homárfalu?:D
    Ilyet még soha nem tapasztaltam. :DDDDDD

    VálaszTörlés
  48. Ganbo. Most sikerült végre körbejárni, már az agyamra ment a brekegés...:)

    VálaszTörlés
  49. Nem töltöttem ott sok időt. :D Gyors fesztivál, azt repülés tovább.

    VálaszTörlés
  50. Hát, én próbálok végigbeszélgetni minden lehetőséget, mert legalább azt lehet élvezni a játékban (és tanulni belőle), a harcot nem. Hiába jó a harcrendszer, talán majd a második részben élvezni fogom. Az egész "tűzhegy" epizód egy ütéses ellenfelekből állt, a tűzsárkány boss is kb. egyszer rásebzett Sue-ra vagy 20-at, mielőtt vége lett. De azért nekem sincs már türelmem mindenhez, a fesztivál fináléja előtt nem mentem már oda senkihez, hogy elmondják, mennyire örülnek annak, hogy megjelent egy "bátor pár", aki vállalja a "feladatot". :D
    Az a brekegés kikészített. Pedig pont tegnap vettem RCA-jack átalakítót (a régit sehol sem találom) és kikötöttem a pc-s sztereó hangfalaimra a hangot, mert a tévém csak mono. :D

    VálaszTörlés
  51. Hát igen, nem véletlen, hogy nehezítő patch-et csináltak hozzá. :) (ami egyébként egész jól sikerült, ki kell használni benne a harcrendszer lehetőségeit) Lesz még elég érdekes helyszín, meg humoros jelenet, szóval simán megéri továbbmenni benne. :) A csaták meg úgyis túl könnyűek, gyorsan le lehet zúzni minden monstert. :D

    VálaszTörlés
  52. Itt a sárkány csata a peccseltben.
    https://youtu.be/YXvTiwSZCTw?list=PL463B5B79DBA6A801

    (ez egy könnyű bossfight)

    VálaszTörlés
  53. Hekotareru: (rosszul betűzted)
    http://classic.jisho.org/words?jap=hekotareru&eng=&dict=edict
    Rikaichan:
    http://kepfeltoltes.hu/150612/hekotarenai_www.kepfeltoltes.hu_.png

    VálaszTörlés
  54. Elírtam, de amikor kerestem, akkor még jól írtam be.
    Viszont nem találtam rá kifejezést, köszi. :D

    VálaszTörlés
  55. A jisho.org még ír egy ilyet is hozzá: Occasionally written - 凹たれる

    VálaszTörlés
  56. Van értelme, ez a hekomu jele is.:)
    Talán kérdezted és elfelejtettem válaszolni, de most értem vissza Gumbo-ba a hegyről és közel 39 óránál járok. Persze sok a jegyzetelés, ami miatt többet mutat az óra, mint kellene.

    VálaszTörlés
  57. A hekomu-ra rákeresve már egyértelmű, köszi. :D
    A teljes játék nekem, opcionális dungeonok nélkül volt kb 55 óra, persze angolul.
    A köv helyszín érdekes lesz. :)

    VálaszTörlés
  58. Az ajin-t az angol játék humanoidra fordította.

    VálaszTörlés
  59. Hmm... Végülis az... :D
    Ma nem megyek sehová és már a Twin Towernél harcolok a seggrázós medúzákkal.
    A zene menő.

    VálaszTörlés
  60. Martian trailer: https://youtu.be/Ue4PCI0NamI
    (a könyv nagyon király volt, remélem, nem szúrja el a filmet Ridley apó)

    VálaszTörlés
  61. A 生えてる kiejtéséhez hateru-t írtál. :)
    ( jelentéktelen apróság, csak az volt vicces, hogy pont azt írtad, hogy el szoktad téveszteni a kiejtést :D )

    VálaszTörlés
  62. Ja hát munka közben irkálok bele, olyankor nem vagyok a topon.:) De újra meg újra át szoktam nézni. Majd javítom, Köszi. Haeteru, természetesen.:)

    VálaszTörlés
  63. Kihagytam, csak utólag néztem meg a trailerek egy részét. De szentelek neki egy rövid, megemlékező bejegyzést.:)

    VálaszTörlés
  64. Megnéztem a konferenciák egy részét, de már inkább a retro játékokat részesítem előnyben, így kicsi az esélye, hogy játsszak bármelyik újdonsággal. Úgy vettem észre, hogy a Nintendónál komoly irányváltást tervezhetnek.

    VálaszTörlés
  65. Hasonlóan vagyok én is a dologgal, már nem kapkodom, nincs időm tartani a lépést és inkább azzal játszom, amivel épp kedvem van, akármilyen régi vagy akárhányszor nyomtam korábban. Persze érdekel több új dolog is, de nagyon látszik, hogy a jövőben amit nyomok, azt inkább pc-n fogom nyomni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam most nagyon aktuális a dolog (és nem csak videojátékoknál). Végeztem a Witcher 3-mal, nagyon sokáig nem fogok, illetve nem fogok tudni új játékot venni. Szívem szerint a Dark Souls 2-vel játszanék, de még használtan is pont annyiba kerül, amennyit még nem adnék érte. Így belefogtam a Persona 3. részébe, mivel a negyediket olyannyira imádtam. És akkor itt jön képbe a "kedv" dolog. Nagyjából minden tekintetben gyengébbnek érzem a negyedik résztől, talán még azt is mondhatnám, hogy fele annyira tetszik a játék, viszont az hajt előre, hogy majd csak jobb lesz, illetve hogy elmondhassam ezt a részt is végigjátszottam. Na már most ennek van-e értelme? Nem lenne jobb félre tenni az egészet így 5 óra után, elkönyvelni a "nem tetszett" játékok soraiba, és valami egészen másba belekezdeni? Pláne úgy, ha munka után hazaérve az teszi ki a szórakozásom, és rabolja el a maradék időmet a napból, hogy egy olyan játékkal játszok, amit nem is élvezek?

      Úgy 2 éve fogadalmat tettem, hogy pár óra játék után ha valami nem tetszik, hagyom a fenébe. Úgy látszik nehezebb dolog ez, mint gondolnám. Azt mondjuk hozzá kell tennem, hogy csak nagyobb neveknél fordul elő az ilyen...

      Törlés
  66. Végre értelmes változások a Pillarsban. Még a végén kikupálódik a rendszer. :D
    https://www.youtube.com/watch?v=I0GvsA6exuY

    VálaszTörlés
  67. Starcrawlers: https://youtu.be/a3VFqpxfqB0

    VálaszTörlés
  68. Hmm.. Érdekes. Én most az Invisible, Inc. videókat nézegettem. Konkrétan egy pályát Angry Joe-nál és nagyon bejön. De ma még le kell nyomnon a Gaping Dragont Dark Soulsban.:)

    VálaszTörlés
  69. Hát persze, hogy a Tales of Symphonia is jön pc-re. :D :D :D
    http://store.steampowered.com/app/372360/
    Mi az a tizenpár év....

    Most még egy FF12 remaszter jöhetne. :D

    VálaszTörlés
  70. Ez is érdekesnek tűnik:
    http://www.gog.com/game/ronin

    VálaszTörlés
  71. Megjelent a Grandia 2. :D :D

    http://store.steampowered.com/app/330390/

    VálaszTörlés
  72. VAlamiért ugyanannyiba kerül steamen, mint GOG-n. (wtf) :D

    (drága, ennyit nem fizetünk) :D

    VálaszTörlés
  73. Mennyi is? A céges gépem japán proxy-n keresztül éri el a netet és ezért nálam 1485 Jen, de le van árazva 2000-ről. :D
    15 Euró?
    Ennyit nem ér, mert meg van PS2-re is.

    VálaszTörlés
  74. Igen, 15 euro. Ráadásul 20-ról van leakciózva. Mondjuk, a PS2 változat a leggyengébb. Alternatív beszerzés kerülhet kilátásba. :)

    VálaszTörlés
  75. Hehe, tettek bele hard mode-ot. :D

    VálaszTörlés
  76. Elég korrekt remaszternek tűnik. Grafika feljavítás (felbontás, textúra filter, fény/árnyék effektek), japán hangsáv, kontroller támogatás, hard mode. Jobb, mint amire számítottam.

    VálaszTörlés
  77. Jól hangzik. Mondjuk jól megfeneklettem az első vegigjátszásával, de már automatára raktam a harcot és úgy is időrablásnak érzem. Megnézem majd yiutube-on a végét...
    Nagyon nem vágyom most rpg-re, mert a Might & Magic végül taccsra tett, de a Grandia 2-be kivételt teszek majd.
    Csak most épp netem sincs szeptember elejéig, mert költözöm.

    VálaszTörlés
  78. Ráér, biztos lesz valamilyen nagyobb leárazásban később. És a Grimrock 2? Azt már nem kell megvenni. :D

    VálaszTörlés
  79. Azt majd elölről kezdem, valamikor. De előbb beujitom az új pc-t.:)

    VálaszTörlés
  80. A Tomb Raider 4 végigjátszást nézegetem (nemhogy játszanék vele inkább). Egy csomó dologra nem emlékeztem, pedig ez volt a kedvenc részem.
    https://www.youtube.com/playlist?list=PL42C1A93653655646

    VálaszTörlés
  81. Rupán zá sződ!

    http://kotaku.com/the-new-lupin-the-third-anime-series-looks-terrific-1726579040

    (most pedig megyek és megnézem a második sorozatot, az még hátravan)

    VálaszTörlés
  82. Most daráltam a Mr. Robot-ot, szerintem egész jó sorozat. :)

    VálaszTörlés
  83. Arra nagyon kíváncsi vagyok, az lesz a következő, amit nézek. Majdnem egy hónapig voltam net nélkül, tegnap kötötték be az új albiban. Plusz tegnap raktam össze az új gépet is, innentől a glorious master race tagja vagyok..:) Csak sajnos használni nem tudtam még, a költözéssel is foglalkoznom kell és holnap vidékre bútorozunk, talán szombat este már telepítek is valamit. Aztán nagyjából vissza is tér az Online jelenlétem majd. Bár a régebbi albi kitakarítás, gáz és villany visszaíratás még hátra van. Pedig Metal Geareznék már egyet.:)

    VálaszTörlés
  84. Kill la Kill 7 rész után: nem ez lesz a kedvenc sorozatom :)

    Mit tettél az új gépbe?
    (én már 7 éve használom ezt a szegényt, dehát retrózáshoz, meg pillars of eternitykhez nem kell erős gép)

    VálaszTörlés
  85. Már nem tudom, mi van a hetedik részben. :D
    Nekem nagyon fura volt, de helyenként formabontó.

    A gépben i5 6600K van (ez az új Skylake család eleje) és GTX970.
    Nem volt olcsó, de ezennel végeztem a konzolos játék vásárlással.
    A Metal Geart még megvettem, mert nagyon vártam, de ezentúl csak leárazva és "leárazva" veszek játékokat.
    Sok minden miatt döntöttem így. Részben az említett pénz miatt, részben azért, mert amennyi időm van, amiatt felesleges két közel egyforma felhozatalú gépet tartani. (PS4 és PC) A kickstarteres cuccok is előbb kint lesznek pc-n. Aztán ott van ez a mindent peccselünk dolog... Így már nem látom a fiztikai példányok polcon tartásának értelmét. Plusz még jobban is néz ki. Bár a PS4 elég jól teljesít, most. A döntést kb. akkor hoztam meg, amikor az Arkham City-t végigtoltam PS3-on, aztán elkezdtem az Arkham Originst PC-n és az a képfrissítés és felbontás kinyírta számomra az egészet. :D Ja meg amikor most elkezdtem a költözést és kb. 4 sporttáska játékot hordtam át az egyik lakásból a másikba és még van. Átgondoltam, hogy hányat fogok ebből még egyszer gépbe rakni és...

    :)))
    Hamarosan csinálok egy nyilvántartást és az eladhatókat eladom a picsába.

    VálaszTörlés
  86. Nem a hetedik rész után, hanem az első hét rész megnézése után. A grafika/animáció nagyon tetszik, csak ordibálás-visítás-üvöltés nekem nem annyira vicces, mint aminek valószínűleg szánták. :)
    Na mindegy, most belenézek még a Magi-ba is, hátha.

    Király gép. Nem tudom, én mikor fogok újítani, talán majd,ha behal, ami most van. :D

    VálaszTörlés
  87. Ja hát engem is megviselt a végignézése. Eleinte csak a japán társadalomnak célzott szatíra "villanások" tartottak a monitor előtt, amikor néztem. Meg kb. Kiryuin Satsuki segge... :DDDDD
    De a végére egész érdekes lett a történet csavarása is. Mondjuk a Nudista Strand / Metal Gear már nagyon beteg volt. Sosem lesz a kedvenc animém, az biztos.

    A Magi ehhez képest felüdülés lesz, szerintem.

    A pc egyelőre nagyon bevált. Akinek nincs, annak nagyon ajánlom a jó SSD-t és sok memóriát (tehát 8GB+) a gépbe, nagy élmény az, hogy nem kell várni arra, hogy elindul valami. Plusz most áldoztam egy rendes házra is, ami méretét tekintve jó nagy, ellenben tényleg nagyon szép csendes. A terv az, hogy ezt a generációt kihúzom ezzel a konfiggal, hacsak meg nem bolondítanak valami Oculus témával majd. (esélye kicsi, de van)

    VálaszTörlés
  88. A régi aranyszabály, hogy annyi ramot a gépbe, amennyi belefér. :D
    Vinyó viszont nem kell, hogy nagy kapacitású legyen, mert úgyis megtelik hamarosan, akármekkora. :D
    Meg van a ramdisk nevű csoda, meggyorsítja a gépet, és meghosszabbítja a vinyó/ssd életét.
    pl: https://www.softperfect.com/products/ramdisk/

    VálaszTörlés
  89. Mondjuk egyre többször tolják az ember képébe Ryuuko fenekét. :D

    Meg ezek a nevek.... 鳳凰丸礼 (Hououmaru Rei)

    VálaszTörlés
  90. Ja, az egész katasztrófa, még nyelvtudással is.
    Egész képernyős brutál kandzsi összetételek. :D
    Mondjuk a senketsu kamui jó volt, főleg a kamui ugyebár ainu nyelven istent vagy szellemi lényt jelent, ezt oldották meg a kami+i (isten+ ruha jelekkel) a senketsu-ra nem emlékszem, de talán még tiszta segget is jelenthet. :D

    VálaszTörlés
  91. Friss vér. 鮮血 Jól passzol. :)

    VálaszTörlés
  92. Most nézem, a Hououmaru egy 19. századi japán hajó neve.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Japanese_warship_H%C5%8D%C5%8D_Maru

    VálaszTörlés
  93. Csak végignéztem a Kill la Kill-t, és azt kell mondanom, hogy nagyon jó volt. :D
    Az elején idegesített az eszelős stílus (az excel sagát, meg a gurren lagann-t se tudtam megnézni), de valamennyire hozzászoktam a végére. A grafika szuper, a sztori agyelborulat, de a maga nemében zseniális. :)

    ezt azóta sem tudom elfelejteni: https://youtu.be/61GFr8fVs6g
    :D

    VálaszTörlés
  94. Öö... Akkor nem nézted végig az Excel Sagát, de nem tudod elfelejteni? :D

    VálaszTörlés
  95. Ja, már értem... Ehhh... :DDDDDDDDDDDDDD

    VálaszTörlés
  96. Lehet, hogy majd valamikor megpróbálom ezeket még egyszer, most eléggé megugrott a toleranciaszintem. :D
    Most a Magi-t nézem, az eleje nem igazán tetszett, de talán belendül.

    VálaszTörlés
  97. Hát, én elkezdtem a Witchblade-et, találomra, mert valahol előjött. (asszem a "kölcsönző" sorozat listájában) és meglepett, hogy ez az amerikai képregénnyel tényleg rokonságban van. Kemény másfél részt bírtam megnézni eddig belőle, talán nézhető lesz, de nem várok sokat. Utána viszont mindenképp megpróbálom előkaparni valahonnan a Guyvert, amit mindig meg akartam nézni, de sosem jutottam el odáig. Régen azért, mert nem jutottam hozzá (VHS korszak), azóta meg kiment a fejemből. Pont a Witchblade-ről jutott eszembe, hogy abban is valamiféle testre növő páncél volt.:)

    VálaszTörlés
  98. Régebben írtad valamikor, hogy belenézel a Rurouni Kenshin-be. Nekem tetszett a sorozat, valamikor újra meg kellene nézni. :D
    (szerintem a rurouni itt vándor akar lenni 流浪人, csak a főcímben kanával írják)
    Van benne sok sessha (拙者), meg katajikenai (忝い), jó szamurájos animéhez méltóan. :D

    VálaszTörlés
  99. Sajnos ezzel el vagyok maradva. Ma délutántól "szabadulok fel", hosszú idő után.:)
    Lehet, hogy bele is nézek, bár most nagyon a Metal Gear van a porondon, azzal is haladni akarok.

    VálaszTörlés
  100. Bikini Warriors - ismerős jrpg pillanatok néhány percben. (+csajok) :D

    VálaszTörlés
  101. higan új verzió: http://byuu.org/emulation/higan/

    főleg a gba emuláción javítottak sokat.

    VálaszTörlés
  102. Hát, nekem nagyon szét van esve a kocka életem.
    Most lesz két hete, hogy nem játszottam.
    Oké, végignéztem a Penny Dreadfult, de messziről sincs annyi időm, mint szeretném...
    A köv. három napból is kettő ki van lőve. Áh...

    VálaszTörlés
  103. Az kemény. Az időbeosztással könnyű elszállni, nekem soha nem megy. Idén egy játék volt, a pillars, annak is van már kiegészítője, de még nem kezdtem el. Lehet, hogy sort kéne keríteni egy grimrock 2 újrára, de nem tudom, hogy hogyan. :D :D
    Olvasni se olvasok annyit, mint szeretnék. (ezzel kapcsolatban majd küldök egy mailt :) )
    De legalább megint elkezdem japánozni, meghoztad a kedvem. :D

    VálaszTörlés
  104. Ja hát az olvasás az kilőve. Választanom kell mindig és a film/sorozat üti a játékot, játék üti az olvasást, az edzés meg mindent üt. :)
    Amúgy tegnap nem töltöttem le a Tim Burton Batmant japán szinkronnal/felirattal és nem fogom megnézni és nem töltődik a Returns, a Hobbit 1-2 sem nagyon lassan.

    VálaszTörlés
  105. Hehe, nekem szinte pont fordítva van. :D
    Biciklivel járok+kerti munka=edzés kilőve. :D
    Próbálok inkább olvasni, mint filmet nézni, a játékos kedvem meg lecsökkent picit.
    Ha nézel japán filmet, a Cha no aji-t ne hagyd ki. 茶の味 (ha még nem láttad)

    VálaszTörlés
  106. Huh, nekem most "betett" megint pár dolog. :) Megint elromlott a kocsim, úgy néz ki, hogy csak nekimegyek a diplomának és tanulnom kell, aztán most hétvégére meg még egy osztrák út is be van időzítve. Pedig jó lenne már letudni a Metal Geart (van benne vagy 100 órám) és utána nekiállni valami újnak. Három játék van kiszemelve: Alien Isolation, Sunless Sea és az Elite Dangerous.

    VálaszTörlés
  107. Elhalálozott a számítógépem. Nyolc és fél év kemény használat után elszállt az alaplap.
    Most vettem gyorsan egy olcsó használt laptopot, ez jó lesz netezéshez, meg sorozatnézéshez. :)
    Játékra alkalmas gépet meg talán majd egyszer. :D

    VálaszTörlés
  108. Egy dologra biztos jó lesz az Oculus, az pedig a járművezetős játékok. (autóverseny, mechwarrior, space-sim)
    De simán el tudok képzelni hibrid/megreformált műfajokat is, pl egy rpg-vel ötvözve. Mondjuk hogy egy idegen bolygón vagyunk, és a karakterünk egy vtol-sikló pilóta, amivel küldetésekre küldik, felfedezni, akár szörnyekre vadászni, vagy alienekkel harcolni a területért, szokásos dolgok. :D De lehet ősi elfeledett idegen civilizáció romjait felkutatni, akár föld alatt, hatalmas barlangrendszerekben. :)
    Nem bánnám, ha nem rontanák el a dolgot a most népszerű tps nézet erőltetésével.

    VálaszTörlés
  109. Megnéztem a Guyver két hatrészes évadját (ova), de nem igazán jók szerintem. :D
    Van még belőle remake, de azt már nem fogom elkezdeni.

    VálaszTörlés