2014. április 15., kedd

inFAMOUS SECOND SON

Gyors megemlékezés erről a játékról, ha már végignyomtam.

Ez az első lemezes PS4 játékom, vagyis az első, amit érdemesnek tartottam a megvételre.
Lényegében ugyanaz, mint az előző inFamous játékok, csak bővítve van a szupererők száma négyre és természetesen szebb.

Szinte minden másban teljesen ugyanaz.
Ugyanaz a karma rendszer, ugyanazok az ismétlődő feladatok és ugyanazok a kritikák a játékosok/tesztelők oldaláról.
Még olyat is olvastam valami GTA rajongótól, hogy az a baj, hogy nem lehet bemenni a házakba.
Ez egy teret igénylő, harcra építő szuperhős játék. Nem a házakba kellene beengedni a karaktert, hanem változatosabban támadó, környezet kihasználást jobban igénylő ellenfelek kellenének bele.
Jól látszik a boss harcokon, hogy ezzel nem igazán foglalkoztak: végtelenül sokszor kell ugyanazt a csinálni velük szemben is, összehasonlítva más, mondjuk platformer bossokkal.

Amiben fejlődés történt az a helyváltoztatás.
Sokkal kellemesebb lett azzal, hogy kevesebbet kell mászni, neon és video állapotban pedig új élmény átvágtatni a városon.

A másik kiemelendő pont pedig épp egy dlc.
A Paper Trail nevű kiegészítő tartalom egy játék/valóság hibrid.
A játékban kell megvizsgálni gyilkossági helyszíneket (pld. fotózni, ami elronthatatlan, sajnos nem épp a legjobb így vagy drónokat követni), majd a "valóságban" internetes böngészőn keresztül, fiktív oldalakon kutatni, jelszavakat fejteni, pénztárcába rejtett fotó hátuljára írt infókból, egyebekből.
Kifejezetten alkalmas lenne arra is, hogy az ember otthon játszik, majd unalmában a munkahelyen fejti meg a feladványokat.
A szuperhősködés iránti mániám miatt már az előző két részt is végiggyepáltam, hibái ellenére. (Érdekes, hogy a GTA-kkal nem tudom ezt megtenni)
Ezzel is ugyanez történt, csak most egy generáció elején és így még adott volt egy kis plusz élmény a grafika miatt.
Pár gyors ötlet a jobbításhoz:
Ellenfél mozgáskultúra bővítés.
Good/Evil karma helyett pacifista/célorientált vagy akár még két köztes fejlődési irány implementálása. Ha már abba az irányba úgysem mennek el, hogy valós döntéseket kelljen hozni.
Főellenfelek átgondolása.
Ha már bevezették a graffitit, akkor legyen az inkább elérhető cél: valamilyen kiváló teljesítmény után adasson meg a játékosnak a lehetőség a graffitizésre, bárhol a városban, egy helyen és az a művészi alkotás legyen online megosztva, láthassa azt a többi játékos is.

4 megjegyzés:

  1. Ezzel te sem tereltél egy esetleges kipróbálás, netán vásárlás felé. Az első kimaxolása után mondjuk amúgy is maximum akkor gondolkodnék el inFamous vásárláson, ha érdemi változásokat is tartalmazna a folytatás. Mert már az első sem volt jó, és bőven lenne mit pofozgatni a játékmeneten, a képességfejlesztésen és a morality systemen is.

    Amúgy megdöbbentő, lesújtó, és egyben vicces is, hogy az indexen jobb cikket írtak a játékról, mint amiket a dedikált gamer oldalakon lehetett olvasni róla:

    http://index.hu/tech/2014/04/14/akit_a_playstation_4_fustje_megcsapott/

    Még szomorúbb, hogy már nem ez az első eset, hogy jobb (kézzel foghatóbb negatívumokat és elgondolkodtatóbb mondatokat magába foglaló) játékkritikát olvasok az indexen, mint egy játékportálon.

    VálaszTörlés
  2. Nem is kell foglakoznod vele.
    Ha egyszer lesz PS4-ed, majd kölcsönadom. :)
    Én szeretem, még így is persze.
    Álmaimban is azt csinálom, amit a játékban. :D

    VálaszTörlés