2013. november 18., hétfő

GHETTO SHOOT 'EM UP 3

Tavaly májusban, Angliában vettem meg a Killzone 3-at, 15 Fontért.
Másfél év után pedig bekerült a gépbe.

Hát, ennél többet nem is igazán ért.
Elöljáróban, nagy csalódás volt számomra a Killzone 2. Semmi másról nem szólt, mint hogy fedezékből lövöldözget az ember az ellenfelekre. A harmadik rész első harmada pedig pont olyan volt, mint a második rész: turbóra kapcsolt húsdaráló.
Sehol egy nyugisabb rész, ahol szét lehet nézni, sehol valamiféle motivációt javító faktor, csak három szereplő meg az űrnácik. Akiket most megint azért kellene utálni, mert úgy néznek ki, mint a világháborús németek? (na jó, egyszer volt valami asztalon egy szétdarabolt hulla, hűha...)
De a csapattársak is nullák. Nincs okom gondolni rájuk, nincs okom félteni őket. Ezt a részét a játéknak félvállról vették. A helghast katonai vezetésében játszódik le egy hatalmi harc, de hát kit érdekel? Akkor lenne érdekes, ha valamelyikük elgondolkodna azon, hogy mit csinál, nem csak azon, hogy napalmmal vagy atommal végezzen népírtást. Nekem teljesen mindegy, hogy egy kövér és kopasz vagy egy Malcolm McDowell kinézetű Hitler ellen harcolok. Mindkettőt leszedem.
Vagy miért menjek megmenteni Narville-t? Csak azért, mert amúgy velünk van? Persze, meg kell próbálni, de játékos motiválásban láttam már komolyabb dolgokat is.
Pár hónap múlva csak arra fogok emlékezni a történetből, hogy a két náci főnök hatalmi harcot vívott, semmi másra.

Sajnos a játékból sem fogok sok minden másra, csak arra, hogy volt benne potenciál, amit nem használtak ki.
A harmadik Killzone demójában is szereplő, fúrótornyos pálya előtti részek nem mutattak semmit, a város a 30 méteres, cutscene-k közti szakaszaival meg a dzsungel, nagyon nem jöttek be. Vagy lekorlátozott, előre lezsírozott minden történés vagy egyszerű tutorial, mint a dzsungeles pálya, de a tanulás után nincs lehetőség a tanultak alkalmazására. (a multit nem próbáltam, nincs kedvem multizni, pedig az jó lehet)
A vége felé a nulla gravitáció, az óriás póktankos bossfight, meg a "vezetős" részek kellemesek voltak, felüdülést nyújtottak az agyatlan zúzásban. Ami tényleg agyatlan. Csak jönnek, mindig ugyanúgy, és mindig le is szednek, aztán Rico feléleszt én meg Ricot, aztán már nem. Brrr...

Az a képzet maradt meg bennem a játékból, hogy egy ISA katona kinézetű űrhajó vagyok egy 2D-s shmup-ban és repülnek felém a helghast kinézetű kis űrhajók, mindenféle alakzatban. Én meg balra jobbra mozogva lelövöldözgetem őket.
FPSHMUP.
De a shmupokban legalább vannak jó kis bossok, ebben az egészben egy ilyen volt.

A jetpack is minek kellett vele? Egy helyen volt érdekes, amikor két irányból tudtam közelíteni vele.

Összességében tényleg jobb, mint a második, de sajnos kiaknázatlan.
Nem tudok döntéseket hozni benne (mondjuk variálni azzal, hogy melyik fegyverrel és hogyan oldom meg az adott szituációt).
Nem lehet/kell a belerakott játékelemeket hasznosítani (a betanítós részek után nincs lehetőség jetpackezni vagy lopakodni, körbeosonni pályákon).

Sokkal jobb lett volna az is, ha a csapattársakat kidobják és szép csendben lehet haladni, nem állandóan nézni, hogy épp merre megy objektíva jelölő Rico Velasquez úr...

Remélem az új rész már fejlődik valamit (sajnos a twitchen látott gameplayek alapján megalapozatlan a reménykedésem), mert úgy néz ki, ezt az epizódot sem fogom elkerülni, ha tényleg megveszem a Killzone pakkos PS4-et.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése