2013. február 5., kedd

FAR CRY 3

=KEDVES CITRA=
SAJNALOM HOGY CSAK UTOLAG KOZLOM VELED DE HAZAUTAZTAM ROOK ISLANDROL MERT MAR NEM BIRTAM TOVABB AZON AZ ELMEBETEG SZIGETEN AHOL MINDENKI AZZAL VAN ELFOGLALVA HOGY KABSZERT KEVERJEN AZ ITALOMBA= AZ ELETBEN MARADT BARATAIM HAZAERTEK A HALOTTAKERT PEDIG BOSSZUT ALLTAM=A DROGBAROVAL FOGLALKOZZATOK INKABB TI DE HA GONDOLOD GYERE UTANAM= P.S. AZT HISZEM ELKAPTAM TOLED VALAMIT=        =JASON BRODY=

22 óra után csak sikerült eljutni arra a pontra, ahonnan nincs tovább: a játék kifújt.
A meg nem nyitott képességek már másodlagosan sem fontosak (még egy picit gyorsabb tárazás, még egy kicsit több életerő, még egy kicsit hosszabb sprintelés, stb.), a történethez kapcsolt küldetések baromi unalmasak (mert nem engedi a játék szabadon megoldani őket, aztán jön még egy kis láma qte. Az igazán jó részek, mint az észrevétlen orgyilkosság vagy település felszabadítás élmény volt, de már teljesen önismétlő ennyi gyakorlás után. Lényegében utóbbi nem más, mint egy grafikailag felturbózott Tenchu: a kavics dobálás helyettesíti a mérgezett rizst, a fejlövés a shurikent, a taposóakna pedig a (khm) taposóaknát. Igazán élveztem eddig, de remélem azt senki sem gondolta komolyan, hogy majd begyűjtöm a térképen jelölt összes kincset, levelet és relikviát.
Az olyan lenne, mintha folyamatosan ugyanazt a dolgot próbálnám újra és újra és újra, ahogy az a játék legfontosabb idézetében is szerepel.

Az viszont biztos, hogy ennyire szép játékkal eddig nem találkoztam. Persze szép volt az Uncharted meg sok minden más is. Na és sosem játszottam olyasmikkel, mint a Crisisok, de amilyen színeket időnként produkált az FC3 - gondolok itt sokszor a vízre - az tiszteletreméltó.

110 megjegyzés:

  1. Utóbbi időben én is félbehagyom azt, amit megunok, régebben úgy éreztem, hogy be kell mindent fejezni, ha már eljutottam benne valameddig. Tavaly a Grandia 3 volt ilyen, elkezdtem, aztán kb. 20 óra játék után nem bírtam tovább, nagyon unalmas, pedig az első két Grandia tetszett.

    Most a Dragon Quest 9 megy, 30 óra után most már ha hamarosan nem jön valami érdekes fordulat, hagyom a fenébe. Aztán jöhet valami más, mondjuk a Sands of Destruction, vagy valami Playstationos régiség..:)

    VálaszTörlés
  2. En most fejeztem be a Valos Halalt. Majd holnap este aradozom egyet rola.:)
    Jatekbol meg az uj Alienssel akartam folytatni, de nem biztatoak eddig a velemenyek.:(

    VálaszTörlés
  3. En most fejeztem be a Valos Halalt. Majd holnap este aradozom egyet rola.:)
    Jatekbol meg az uj Alienssel akartam folytatni, de nem biztatoak eddig a velemenyek.:(

    VálaszTörlés
  4. Most fejeztem be a Valos halalt. Holnap este aradozom majd egyet rola.:)
    A nem eleg jo dolgokat felbe kell hagyni, mindegy is, hogy konyv, film, jatek vagy kapcsolat.:)

    VálaszTörlés
  5. Közben megtörtént a fordulat, és nagyon jól feldobja a sztorit, ami mostanra kezdett vontatottá válni. Eddig, azt kell mondjam, hogy ha a Square-Enixnél valakinek lenne esze (micsoda gondolat!), akkor HDsítve kiadhatnák a DQ9-et nagykonzolokra (mindre), és nagyon sikeres lenne. Nagyot lendítene a cég hírnevén, van annyira jó a játék. :) Persze beforgattam a monitort függőlegesbe, meg rendes kontrollerrel játszom teljes képernyőn, de azért így is hiányzik belőle a 8-ban megszokott látványvilág.

    Könyvben Abercrombie - Best served cold regényébe kezdtem bele nemrég, még nem mernék róla véleményt mondani, az eddigi könyvei jók voltak.

    Folytatod majd a Takeshi Kovacs könyveket?

    VálaszTörlés
  6. Mindenkepp, de elobb ezt ki kell beszelnem magambol.:)
    Remelem a folytatas nem sima borlehuzas visszatero ellenfellel.

    Nekem nagy kedvenc volt az FF9, ujra is kellene jatszanom vegre angolul. Vagy akar japanul, mert a 8 es ez voltak a nyelvtudasom erdekeben bemutatott aldozat.

    VálaszTörlés
  7. FF9 nem volt rossz, főleg az eleje, a parti összemesélése tetszett nagyon. A befejezés/lezárás viszont szerintem gyengére sikeredett, és az előző rész karakterfejlesztési lehetőségei után a 9 elég szegényesnek érződött.

    Inkább a Grandiát választanám Playstationos játéknak, akár japánul is, az angol szinkron nem a legjobb benne. Igaz, ha a játékmenet miatt akarsz játszani FF játékkal, azzal nem ér fel. Nincs igazán minijáték, gyűjtögetés, ilyesmi, főleg a harcrendszer élvezhetőségére (ami magas) épít. Ezzel szemben akkora igazi kalandérzést nem kaptam sok játéktól, mint a Grandiától. A Game Arts legjobb játéka szerintem. Néhány zene : 1 2 3 4

    Kijött egy játékmenet video a Wasteland 2-ből: link

    VálaszTörlés
  8. A Valós halállal kapcsolatos ömlengésem most két napig elmarad technikai okokból.
    De nem tudom mi legyen.
    Menjek tovább Takeshivel vagy inkább tartsak szünetet és nézzem meg Morgan fantasy-jét...:)
    Mondjuk mitha az nem lenne magyarul, ezért inkább rámegyek a Törött angyalokra.
    Hátha hozza a szintet.
    Vagy játszhatnék is. :D

    VálaszTörlés
  9. A Broken Angels-re már nem is emlékszem, asszem valami katonás-zsoldosos jellegű volt, nem nyomozós. Újra kellene olvasnom a trilógiát, a Valós halálból is csak foszlányok ugranak be, volt valami nindzsatest, vagy ilyesmi...:D

    A magyarul vagy angolul olvasáshoz: Életem egyik legjobb döntése volt, hogy kb 4 éve elkezdtem angolul regényeket olvasni. Nagyon kibővülnek a lehetőségek. Persze az elején szenvedés volt, de megérte. :) Ráadásul amióta Kindle-n olvasok, a beépített angol szótárral kényelmesen lehet szótárazni is, bár szerencsére egyre kevésbé szükséges. Az író fantazi könyvét én kihagyom, annyi jó fantazi regény van, nem fog hiányozni pont ez. :)

    Szeritem ki fogom próbálni az új Tomb Raidert, ha majd kijön pcre. PS3 nem volt, így lemaradtam az "áncsártid fíling"-ről, kiváncsi vagyok rá. :D

    VálaszTörlés
  10. Biztos, hogy jot tenne az angolomnak, de ennyi ev japan tolmacskodas utan sajnos ujra muvelnem kell az anyanyelvemet is, mert baromira romlik.
    Szoval egyelore maradok a Torott angyaloknal.

    A Valos halalt majd felelevenitem a bejegyzesemmel neked, amit ma megirtam, de bent maradt a munkahelyi gepben, holnap meg munka helyett a tegnap lerobbant kocsimat vontatom fel a fovarosba...
    Ezek a "technikai okok"...:)

    Aztan a vegen szerintem nekiallok majd egy angol konyvnek is ujra (bar olvastam mostanaban ilyet, csak nem regeny volt).

    VálaszTörlés
  11. Na, megint megmentettem egy világot. 42 óra játék után végére értem a Dragon Quest IX-nek. Még lehetne vele tovább nyomulni, miután vége a sztorinak, de azt hiszem, ennyi elég lesz. A történet kielégítő volt, persze a DQ kategórián belül nézve, az egyetlen bajom vele az volt, hogy túl sok, túl könnyű, és egyébként is teljesen felesleges csatát kellett lenyomni. Tiszta időhúzás, ami nem adott hozzá a játékélményhez semmit. Csak azoknak ajánlanám, akiknek sok idejük van, és/vagy rajongói a DQ sorozatnak...:)

    VálaszTörlés
  12. Én meg azt hiszem, hogy lenyomom a Dead Space 2-t végre. Már kétszer félbehagytam, egyszer azért, mert korruptálódott a 360 mentésem, amikor átraktuk a hdd-t egy másik konzolra, aztán PS3-on valami más miatt félbemaradt.
    3-adjár jöhet a pc verzió. :)

    Kipróbálva boxon a 3. rész demóját, csak ámultam a grafikán, kíváncsi vagyok, hogy a második rész felhúzva milyen lesz ahhoz képest.

    VálaszTörlés
  13. A Dead Space-eket még nem próbáltam, de ami késik, nem múlik. Úgy érzem, egyre inkább retrójátékossá válok, újabb játékok már tényleg csak nagyon-nagyon ritkán tudnak lázba hozni. Van jó néhány bepótolandó klasszikus játék "tartozásom", azzal elleszek... kb akármeddig. :) Belekezdek a Chrono Trigger-be, aztán majd meglátom.

    Ma volt egy érdekes könyvlista az io9-on, lehet hogy be kéne szereznem belőlük néhányat. (francba, az élet túl rövid az olvasáshoz)

    VálaszTörlés
  14. Az olvasás tényleg durva. Most néztem, hogy hetekbe telt, mire kiolvastam a Valós halált, de ott is az segített, hogy volt 4 napom egyben, játék és net nélkül.

    Emellett én is inkább rpg-znék egyet. Lehet, hogy összeszedem magam és nézek valami olyan sorozatot emulátorral, ami kimaradt.
    Mint mondjuk a Fire Emblem.

    Ezt mostanában találtam, már rég meg kellett volna jelennie:
    http://www.kickstarter.com/projects/2088045881/paper-sorcerer
    Paper Sorcerer
    Persze lehet, hogy csak ránézésre jó..

    VálaszTörlés
  15. A Fire Emblem nekem se volt még meg. Meg ott van még a kategóriában a sokkal jobbnak mondott Der Langrisser is. Szépen megy a higan emulátoron.

    Paper Sorcerer - majd kíváncsi leszek rá. :)

    VálaszTörlés
  16. Pffff...
    Pedig hogy vartam..:)
    Egy baratom meg ezzel ervelt regebben a Wii U mellett, hogy milyen jo is lesz a.mozgaserzekelo a kezben...:)))

    VálaszTörlés
  17. Most indulok a Proto Dome-ba a Lab 32-esen át. Kezd tetszeni a játék, lehet, hogy végigjátszom. :) (Chrono Trigger)

    VálaszTörlés
  18. én csak egyszer próbáltam. tetszett nagyon, de aztán rájöttem, hogy már az elején kihagytam pár érdekes karaktert és ez annyira lelombozott, hogy félbehagytam. :D

    VálaszTörlés
  19. Biztos, hogy egy csomó dologról lemaradok, nem nézek leírást, meg semmit, csak játszok. De nem baj, ha annyira jó lesz, simán újrajátszhatom majd valamikor. :) (a tárgyaláson nagyon bejött, hogy mennyire odafigyelt a játék, hogy mit hogyan csinálok)

    VálaszTörlés
  20. Oké, ez tényleg durva.

    VálaszTörlés
  21. Na igen, valójában úgy érdemes.
    Én elrontottam ott, hogy másokkal beszélgetve megtudtam dolgokat..:)

    VálaszTörlés
  22. ezen még röhögtem pedig...
    https://www.youtube.com/watch?v=8J8SzBhjqaQ
    hello my darling:)))

    VálaszTörlés
  23. Fizetek!
    (a fejlesztők is a specialitást rendelték)

    (egy nagy, előre megfontolt, szándékos átverés ez a játék)

    (erős kilenc pont. a százból)

    VálaszTörlés
  24. ÖHHHHH!!!:D
    Erre nem is emlékeztem..:D

    VálaszTörlés
  25. Psycho pass 17 rész után: végre kezd érdekelni a sztori, innen még akár jó befejezése is lehet. :)

    VálaszTörlés
  26. Uhhh... Errol megfeledkeztem, amikor tonkrement a letoltos merevlemez a gepemben.
    Most, hogy van benne uj azt hiszem ideje ujrakezdeni.
    Csak mar megint a kadban olvasom a Torott angyalokat.:)

    VálaszTörlés
  27. Úgy tűnik, a Square már a puszta jelenlétével képes nagyon csökkenteni egy bemutató színvonalát. :D

    VálaszTörlés
  28. Neked milyen az első benyomás a ps4-ről?

    VálaszTörlés
  29. Tetszik, hogy nagyobb masszívabb a kontroller és mintha tovább fejlődött volna (Vita irányba) a dpad.
    Előbb-utóbb veszek majd Vitát és ha ezalkalommal jó lesz a remote play, akkor az is jó. Nagyon szépnek tűnt a Knack remote play közben.
    Amúgy a bemutatott játékok eddig nem izgattak.
    Talán az autós játék (furcsamód) a leginkább, mert ezeket a Ridge Racer 7 óta kihagytam teljesen. :) Az online játszmákkal együtt.

    De a Killzone egy teljesen ugyanolyan folyosó lövölde, mint volt (persze trailerhez ez is jó), a Capcom sárkányos játéka ennyi alapján QTE játék is lehetne.

    A szolgáltatások nem izgatnak, mert meg tudom várni a letöltést, a share meg olyan, hogy nem baj ha van, ne kelljen állandóan az ipadért nyúlkálni.

    Majd meglátjuk. Igazából ár és kínálat kérdése lesz, de ahogy igazán nem vonzott még semmi sem PS4 vásárlás irányba úgy igazából nem is taszított el tőle semmi.

    VálaszTörlés
  30. A hardver egy átgondolt, jól összerakott konstrukció. Innentől a játékfejlesztőkön múlik, hogy milyen játékok lesznek rá. Nem lehet többet a programozhatóságra fogni, ha valamit elrontanak.

    A játékfelhozatal meg nyilván gyér, de nem is lehet elvárni rögtön mindent, nézzük csak meg a Wii U tavalyelőtti bemutatását.

    Hogy játékban mire lesz jó az érintőfelület a kontrolleren, azt nem tudom, de talán csak túl szegény a fantáziám. :D

    VálaszTörlés
  31. Azt az érintőfelületet baromira nem értem.
    Az OUYA-n is van, gagyibb verzióban, de minek?
    Max annyira lehet hasznos, mint egy egér trackpad, ha az ember böngészőt használ a konzolon.
    Nem tudom.

    Egy dolog biztos: ha nem buknak meg ezek a gépek és lesznek rá exkluzív játékok, akkor egy idő után az ember kénytelen lesz váltani. Lévén az előző generációsokra már nem fog megjelenni tartalom.

    VálaszTörlés
  32. http://www.youtube.com/watch?v=rGlu3e9kdks&feature=player_embedded
    Hát ez tényleg működik és tényleg launch title év végére...
    Jó könnyűre volt mondjuk állítva, gondolom a prezi miatt..

    VálaszTörlés
  33. Mondjuk valamilyen pointer (kurzor) vezérléséhez nem rossz, de akkor meg rossz helyen van. pl. Bal karral mozgatom a térképet a Starcraftban, a jobb oldalon levő gombok (b,a,y,x,kör,stb) helyére opcionálisan betehető érintőfelületen meg hüvelykujjal mozgatom a mutatót. Vajon mikor jönnek rá, valami ilyesfajta megoldásra?

    VálaszTörlés
  34. Ez a video bizonyítja, hogy nem csak előre renderelt mozit láttunk. Legalábbis részben bizonyítja, hiszen átvertek már így is (Colonial Marines). :D

    VálaszTörlés
  35. A videoban pont mondják, hogy menüben mászkáláshoz jó. És tényleg. De csak ezért felesleges.

    Nekem mindenesetre tetszik, hogy nem erőltettek semmi nintendós baromságot. Normál kontroller, normál gép alapvetően, update-elt tudással.
    Nem az irányításban kellene keresni a reformot, hanem a játékban kellene megírni.

    VálaszTörlés
  36. "Nem az irányításban kellene keresni a reformot, hanem a játékban kellene megírni."

    És ehhez most azt gondolom, hogy minden feltétel adott lesz. :)

    Egyébként van egy-két dolog, amit meg kellene oldani a kontrollereknél is. Például ilyen a mutatóvezérlés stratégiákhoz, vagy a célzás fps-hez. Lehet, hogy meg lehet tanulni valamennyire jobb karral célozni, de én a falra tudok mászni tőle. Csak próbálj ki egyszer egy fps-t egérrel. :D
    Erre a cserélhető gombkiosztás, ahol bepakolhatok egy érintőfelületet a gombok helyére, nekem jó ötletnek tűnik.

    VálaszTörlés
  37. "Egy baratom meg ezzel ervelt regebben a Wii U mellett, hogy milyen jo is lesz a.mozgaserzekelo a kezben..."

    Nemrég botlottam bele ebbe.

    VálaszTörlés
  38. Végigvittem a Chrono Triggert. Talán majd egyszer még előveszem valamikor. Bevallom, nem tett rám akkora hatást, de nem volt rossz élmény.

    Belekezdtem a Breath of Fire-be. Ma már nyilván nem hagynánk figyelmen kívül a hibáit (Bah! Gyűlölöm a random harcokat!), de eddig újra és újra meg tudott lepni valamivel. Úgy láttam először, hogy ez sem lesz különb a ’megszokott jrpg sablontól’, unalmas harcok, ostoba történet. Mondtam magamnak, kortanulmányként gyorsan végigmegyek rajta, azt kész. :D Ehelyett mit kaptam: fokozatosan nyílnak meg a lehetőségek (és itt nem a bejárható területekre, és járművekre gondolok, mint a hasonló rpg-kben). Először is ott a vadászat minijáték, ha sikerül sarokba szorítani a világtérképen szaladgáló vadak egyikét, akkor hátrahagy valamit, a szarvas agancsot, a vaddisznó húst. Aztán a szereplők spec tulajdonságai, Nina teleportál, Bo át tud vágni az erdőn, Karn minden ajtót kinyit, és hatástalanítja a csapdákat, stb. Lehet horgászni, árulni a bolhapiacon a nálam lévő tárgyakat, van bank. Most jövök a víz alatti városból, nem tudom, hogy mi lesz a következő meglepetés… :D

    Te mivel játszol?

    VálaszTörlés
  39. Uhh...
    Hát én a 2. Breath of Fire-rel kezdtem a jrpg-zést (akkor még nem tudtam, hogy mi a neve vagy hogy japánok csinálták) az első teljesen kimaradt.
    Őszintén szólva hetek óta nem játszom, mert túl fáradt vagy elfoglalt vagyok hozzá.
    Egyik hétvégén hazamentem 4 napra szülúkhöz, aztán visszafelé elromlott a kocsi, utána a bkv-zás miatt felborult az életem, keresgettem új autót, megvettem, hozzám jöttek a szüleim, stb.
    Ma lenne olyan alkalmam, hogy egyedül is vagyok, energiám is van, de nincs kedvem. Mást csinálnék.
    Beterveztem pedig, hogy a Dead Space 3 megjelenése miatt végre végignyomom a második részt, de nincs kedvem nekiülni.
    Legszívesebben (pont anapokban gondoltam erre) újrakezdeném a Breath of Fire II-t újra.
    De még odáig sem jutottam el.
    Csak iPaden ökörködöm a pont ingyenes Plants vs Zombies-zal újra (mennyivel jobb, mint konzolon) meg próbálgatok más címeket (War of Eclipse, Crow).

    Leginkább 2D jrg-hez lenne kedvem, találtam is egész jókat meg jónak tűnőket ios-re/androidra, de ezzel meg már megvárom az OUYA-t. (lévén az összes ilyen érintőképernyős dpaddel működik, azt meg utálom).

    Szerintem ma sem játszani fogok, hanem olvasom kicsit a Törött angyalokat.
    Valahogy a Dead Space-hez most nincs gyomrom. Nem nyomasztó szarral akarom tölteni az estémet, miután végigtoltam egy nyomasztó napot a melóban. Inkább kipróbálom milyen fullhd-ban, emulátoron a BoF.:)

    VálaszTörlés
  40. Arrol nem is beszélve, hogy megjött a PS1-es Ghost in the Shell játék az ebayről.
    Annak sem akarok csak úgy nekiülni.
    Majd inkább szombaton, kialszom magam előtte és durr.

    VálaszTörlés
  41. Snes játékhoz crt tv lenne az ideális, ha nincs, próbáld ki ezt a shadert, egy kicsit módosítottam az eredeti értékeken, így nagyjából használhatónak tűnik. Majd még megpróbálok hozzá valamilyen barrel distortion effektet hegeszteni, ha lesz időm, meg kedvem, úgy még tv-szerűbb. Mellékeltem screenshot-okat is, ha letöltötted, majd jelezz vissza légyszíves, hogy törölhessem. :)


    Ghost in the Shell játék? Nem hallottam róla, az milyen?

    Én talán valamivel később, a Final Fantasy 8-cal kezdtem a jrpg-ket, azóta is nagyon elfogult vagyok azzal a játékkal. :D

    VálaszTörlés
  42. hogy te miket nem tudsz...
    leszedtem, jöhet a pass..:D
    ghost in the shell
    http://www.youtube.com/watch?v=Nl3jbZ7JJ8I

    VálaszTörlés
  43. Bocsi! jelszó: You shall be as gods

    VálaszTörlés
  44. lehet, hogy inkább psp-n kellene nyomnom az emut, de már nagyon rég volt, amikor utoljára használtam és nem tudom, mi indulna most el azon a firmware-en...

    VálaszTörlés
  45. Meg a Xenosagában is ez volt a jelszó, amit Shion beír a legelején, amikor belépnek a tutorial szimulációba. :D

    VálaszTörlés
  46. Ez a GitS nagyon hangulatosnak tűnik. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ajánlottam antaru figyelmébe. Itt van róla a legkorrektebb leírás:

      http://hg101.kontek.net/gits/gits2.htm

      Ez az a fajta ritka gyöngyszem, ami mára szinte teljesen eltűnt a nagyköltségvetésű játékok palettájáról. Instant akció, ötletes játékmenet, arcade nehézség, kiváló prezentációval megspékelve. Mindenfajta sallangtól mentes. Játék a játékélményért.

      Törlés
    2. Köszi, ezt feljegyzem. Nem kizárt, hogy valamikor sort kerítek rá. :)

      Törlés
  47. Egyébként bejelentették a Legend of Grimrock 2-t. :)

    VálaszTörlés
  48. A Grimrockot tudom, hála a twitternek, várom is nagyon.
    Mindenképp kell bele több faj/kaszt és minél előbb jöjjön.

    A GitS-et meg kipróbáltam gyorsan (3 menet training) és jó béna voltam (ami nem baj, mert ebben biztosan lehet fejlődni) viszont egész tűrhető a tévémen. Úgy vettem észre, hogy ezek az újabb hdtv-k már felskálázásban is sokkal jobbak, a korai 720-asomon elég csúnyák voltak a PS1 játékok, de ezen az újabb 1080-asin mintha jobb lenne minden.

    A játéknál még nem tudtam eldönteni, hogy ez eredetileg is analóg karra volt-e tervezve (PS3-on nyomom és ott bekapcsolom az analóg módot) vagy akkoriban az még nem volt fícsörr.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Alapból Dual Shockra lett tervezve, még rezeg is. Plusz a 16:9-es képerányra is fel lett készítve már akkoriban. Menüből állítható. Nem rossz egy '97-es PlayStation játéktól.

      Törlés
  49. Bal analóg kart alapból használja.

    VálaszTörlés
  50. Ez vajon milyen lehet?

    VálaszTörlés
  51. Egyszer mar szemeztem vele, de emlekeim szerint nehezen fellelheto es tul draga volt ahhoz kepest, amilyennek latszik.
    Pedig egy jo motorball jatekert sok mindent odaadnek...:)

    VálaszTörlés
  52. Most már tényleg el kéne olvasnom. ;(
    Aztán majd belenézek...öö...megkérdezem egy ismerősömtől, aki már hallott róla, hogy milyen.

    VálaszTörlés
  53. Tomb Raider két óra játék után: fél óra után majdnem abbahagytam, megyek egy csőben, qte, megyek egy csőben, qte. Nem kérek több qte-t, köszi. Az underworldben meglebegtetett lehetőség, hogy qte helyett belassul, és közben cselekedhetek, ahogy akarok, jobb lenne. Itt is volt eddig egy hasonló, de nem úgy tűnik, hogy erre menne rá. De inkább ne legyen ilyesmi egyáltalán. Majd, ha valami meglepően jól sikerül, vagy véletlenül nagyon látványos mozdulatsor lesz, az lesz az igazán emlékezetes, nem az előre ilyennek beállított jelenetek.

    Felfedezés, barangolás van, eddig picit túl kicsik a helyszínek, de legalább nem cső.

    Puzzle, fejtörők: hát, egyetlen 'tomb' felderítése után ez sem mérvadó, eddig nem vitték túlzásba.

    Azért az animékben, japán játékokban megszokott kameraállások itt is bejöttek, nem tudom, hogy a kiadó miatt-e, vagy sem. Mindig a 'legmegfelelőbb' testrészekre irányul a fókusz.

    Lehet, hogy végigviszem.

    Gépigény: az idén öt éves gépemen normal/high beállítások mellett 39 fps. Elég jól kezelhető bill.-egér kombóval, főleg a célzásnál.

    VálaszTörlés
  54. Ez alapjan nem tul vonzo, ahogy szamomra az uj kinezet sem...:(

    VálaszTörlés
  55. Egyébként kellemes meglepetésként ért, hogy a feladatok megoldását nem mondja el előre. Jó pont.

    VálaszTörlés
  56. Csak elkezdtem én is.
    Ultimate-en azért helyenként durván beszaggatott, de csak így szép a haja. :D
    Egyelőre levettem az anti-aliasingot nullára meg az árnyékok felbontását és így egész jó.
    De még nem jutottam el elég messzire, hogy tudjak mondani valami mást azon kívül, hogy szép. :)

    Most megyek főzni, aztán jön a nagy kérdés:
    folytatom még ezt ma, vagy inkább megnézem a Good Will Huntingot, amit még sosem láttam.:D

    VálaszTörlés
  57. Gyorsan dugjátok el a csirkéket! Jön Lara Croft, és már csak párszáz XP kell neki a szintlépéshez!

    VálaszTörlés
  58. talan mondanom sem kell, de a good will hunting nyerte az estet.
    ott hagytam abba, ahol a japan csaj es a mankos oreg eltunik, mikor felebred lara, aztan mindenki keresi oket. jott egy farkas es az istennek sem tudtuk eltalalni egymast..:)

    VálaszTörlés
  59. És lakmározának vala szarvast, és nyúlat, és hollót, ordas farkast, és zsenge egereket...

    VálaszTörlés
  60. Ez jo volt. Kar, hogy szinte bocsanatot ker az iro a leirt es egyben teljesen jogos negativumokert.

    VálaszTörlés
  61. Szerintem teljesen igaza van. Jó kis játék lenne ez, ha hagyna játszani. Ugyanakkor ezt a kategóriát (külső nézetes, fedezékharcos akciójáték) jó irányba mozdítja ezekkel a nyíltabb terepekkel (van köztük pár nagyon jól kidolgozott). Ezért érthető a tartózkodás a lehúzásától. A közönségnek is bejön, ha tovább haladna ebbe az irányba, még lehetne jövője. Persze a Tomb Raider-t mint játékstílust elfelejthetjük, ez persze nem jó.

    VálaszTörlés
  62. TR: Hát nem. Jobban jártam volna, ha a youtube-on nézem meg. Bár az épp ekkora időpocsékolás lett volna. Még becsületből megpróbálok végigmenni a maradékon.

    VálaszTörlés
  63. Ennyire kezen fog?
    Ma probaltam jatszani vele, de csak Temple Runoztam es Pitfalloztam helyette...:(

    VálaszTörlés
  64. Vannak benne jól kidolgozott, nyitott helyszínek, ahol azt csinálsz, amit akarsz. Ez annál szomorúbbá tesz, mert látni lehet benne a lehetőséget. Ilyen pályákkal, ilyen fasza hangulatteremtéssel micsoda játék lehetett volna. Aztán megint jön a hullámvasút. Ezek a youtube-on nézve (én eddig csak ott találkoztam a stílussal) izgalmasak és érdekesek, játékosként azonban szörnyű.

    VálaszTörlés
  65. És természetesen, ha ott vannak az NPC-k a közeledben, azonnal elmondják a megoldást. Néha kedvem lett volna odalőni egyet nekik.

    VálaszTörlés
  66. Ah...
    Egy barátom szerint pedig "szinte minden tekintetben picsa jó"...
    Itt várt rám Lara, én meg fél 3-ig csak mobiljátékokat nyomtam az éjszaka...:D
    Majd próbálom még rávenni magamat, de a youtube-os játékokhoz nincs kedvem...

    VálaszTörlés
  67. De csakazértis játszani fogok vele legalább 10 órát. :D
    Most, hogy jönnek ki a tesztek, lehetséges, hogy összeáll (magától) megint egy ilyen:
    http://player2.freeblog.hu/files/2010/12/fable3.png

    Plusz tartozom még egy Ni no Kuni verzióval is magamnak.

    VálaszTörlés
  68. Ha valaki hozzászokott a kötöttpályás játékokhoz, akkor elhiszem, hogy rácsodálkozik a nagy szabadságra. Lehet vele játszani, ha nem zavar, hogy az égvilágon semmi sem múlik a játékoson, az XP/skill rendszer illúzió, a harcok előre megrendezettek, stb. Néha van egy-két olyan helyzet, ahol máshogy is meg lehet oldani egy-egy összecsapást, lopakodással. De nagyot csökkenik a beleélésem, amint rájövök, hogy nem érdemes minden pillanatban résen lenni, majd ha jön ellenség, azt úgyis előre felvezeti a játék.

    Eleinte ideges lettem, ha magától fáklyát gyújtott, mert ilyenkor sokszor nem engedi eltenni, nem vehetek elő íjat, sem semmilyen kétkezes fegyvert, csak pisztoly van, vagy az sincs. Mi lesz, ha a sarok mögött ólálkodik valaki? Semmi sem lesz, mert majd csak akkor kell figyelned ilyesmire, ha a játék jelzi. :(

    (Ja és a vége felé járok, itt már Lara magától is elejt egy-egy segítséget, nem kell, hogy bárki a közelben legyen. Nehogy a szegény szerencsétlen játékos ne tudja egy perc alatt megoldani a feladatot, még elmegy a kedve a folytatástól) :D

    VálaszTörlés
  69. Tizennyolc és fél óra lett a vége 90%-os teljesítéssel.

    VálaszTörlés
  70. 18? Az nem sok. Mármint ahhoz képest, hogy 90%.
    "Sajnos" tegnap Worms és Mortal ment, ma meg újra a Plants vs Zombies vitte el a rövidke estémet. Talán szerdán behúzok egy szabadnapot és akkor...:)
    De annyira jutúbos játéknak tűnik, ezért nem izgulok miatta.

    VálaszTörlés
  71. A sztorin végig lehet szaladni sokkal gyorsabban is, én elég sokat szoktam nézelődni, meg bóklászni. (pl xenoblade, ami 156 és fél óra volt elsőre, abból vagy 20 óra szótárazás, 30 nézelődés) Még visszamentem kicsit a befejezés után sétálgatni, most 96%-on áll. De innen már nem folytatom. :)

    VálaszTörlés
  72. Áh...
    ERŐLTETNEM kell, hogy játszani akarjak vele, ezért abbahagytam és töröltem.
    Egyúttal újra is raktam a Windowst és elképesztő, hogy milyen gyors tud lenni. :)
    Most azon gondolkodom, hogy még flasht sem telepítek rá, hiába kérik az oldalak. :)(egyelőre semmiképp)

    VálaszTörlés
  73. :) Végül meddig vitted?

    Találtam egy überszemétköcsög játékot: Dr. Robotnik's Mean Bean Machine. Letehetetlen. :DD

    VálaszTörlés
  74. Mondhatni semeddig. Valami 10 perccel mentem tovább, aztán inkább Wormsoztunk. :D

    VálaszTörlés
  75. A Robotnikot ismerem, jó kis Puyopuyo klón.

    VálaszTörlés
  76. Elgondolkoztam, hogy játszani kéne az első, "ős" Tomb Raiderrel, úgyis fent van a GOG-n. De először befejezem a BoF-t, már nincs sok hátra. A Robotnikban nem jutottam túl a harmadik pályán, de még fogok fejlődni, hehe :)

    VálaszTörlés
  77. Ezen már én is gondolkodtam, de nem volt kedvem kontroller irányítást dobni a pc-s alá. Pedig biztos nem nagy kunszt. :)
    Max leszedhetem PS3-ra a PS1-est, de nem vagyok biztos abban, hogy jól mutatna a plazmán.

    VálaszTörlés
  78. Hát igen, semmi sem nagy kunszt, ha már van gyakorlata benne az embernek, nulláról indulva azonban ilyen egyszerű dolgok is tiszta szívásnak tűnhetnek. :) Az Xpadder nevű program sokat segít, csak az meg fizetős. Ha kipróbálnád, tudok kölcsönözni egy régesrégi verziót, amit használok, abból eldöntheted, hogy kell-e neked ilyesmi. :)

    VálaszTörlés
  79. Köszi az ajánlást, talán majd élek vele.
    De egyelőre más játék vannak amúgy is tervbe véve. :D

    VálaszTörlés
  80. Reggel kinéztem az ablakon, vízszintesen szállt a hó az ablak előtt, és azóta sem hagyta abba. Ma nem megyek sehova, játéknapot tartok. Megnéztem a puyopuyo-t, konkrétan a puyopuyo 2-t snesre. Ez még jobb, mint a Robotnik, itt legalább viccesek az ellenfelek. Van egy kis, ugráló pötty, felette a felirat egy nyíllal, hogy itt vagyok. :D Ez a játék könnyebb, a Robotnik szivat, de nagyon. Szerintem ma végére érek a BoF-nek, itt a vége felé van egy két szemét dungeon. :)

    A GOG megint alkotott: kiadtak két olyan játékot, amiket mindenképp ki akarok majd próbálni, ezek a Blade of Darkness, és az Omikron.

    VálaszTörlés
  81. ma is ez lesz.
    Remélem lehet kaját rendelni pizzériákból, mert kinézve már ásni kellene a kocsihoz. És akkor is gondolom csak a kínaiba tudnék menni vele.
    (jól elfelejtettem bevásárolni, csak reggelire való van itthon)

    VálaszTörlés
  82. Itt most 24 óra hóesés után elállt, hirtelen nulla fok lett, és most kezd olvadni. (Közép-Dunántúl) De a szél még erős.

    Tegnap (ma hajnalban) befejeztem a Breath of Fire-t. Igazi jó kis régifajta rpg volt (annak minden hátrányával). Nem tudom, mivel folytassam, Lufia, vagy Legend of Dragoon (az élet nagy dilemmái). :D

    VálaszTörlés
  83. Ma a pc-vel szenvedtem. Telepítgettem dolgokat, játékokat, kevés sikerrel.
    Aztán a végén kikötöttem ennél a higan nevű emulátornál.
    Belekezdtem a neses első Castlevaniába, de nem bírtam sokáig. Ehhez már nincs türelmem. (a repülő fejek lelöktek párszor a szakadékba és kész vége)

    Aztán belenéztem én is az első BoF-ba, annak ellenére, hogy sosem játszottam. A kettő azért ennél jóval szebb, de ez sem rossz.

    VálaszTörlés
  84. Megnézted a shadert? Nemcsak sneshez, hanem a többi géphez is használható a higannal, csak hát maga az emulátor még csak snes emulálásban erős (de abban nagyon). Át kell állítani a Settings/Configuration/Driver résznél a videot OpenGL-re, a hangot XAudio2-re, akkor a legjobb. :)

    Elkezdtem a Lufia and the fortress of Doom-ot. Négy óra játék után kijelenthetem, hogy a BoF nagyságrendekkel jobb játék. Ráadásul ahogy halad előre az ember a BoF-ben, annál érdekesebbé válik. Majd mindenképp akarok játszani a BoF2-vel is valamikor. A lufiát meg most már hagyom a fenébe.

    VálaszTörlés
  85. Meg nem. A higanhoz is ugy jutottam el, hogy a JNES crashelt, a Nestopiaval nagy neezen megoldottam, hogy jo legyen a Castlevania (vsync es kepernyomeret), aztan attertem SNESre, mert a jatek nagyon oldschool.
    A ZSNESben viszont alapbol nincs nekem tetszo felbontas, ezert szetneztem es ratalaltam erre. Mar csak azt kellene megoldanom, hogy fullscreenen tenyleg full screen legyen, de talan ez is jatekfuggo. A lenyeg, hogy alul es felul marad meg fekete hely a kepernyon. De amugy tok jol nez ki, szep, mosatlanul pixeles.

    VálaszTörlés
  86. Teljesen teljes képernyő pillanatnyilag nincs, mert az eredeti felbontást szorozza fel, hogy ne torzuljon a kép. De valószínű hogy lesz benne később, a korábbi verziókban már létezett ilyen. Ha végigcsinálod a szinkronizálást, akkor teljesen sima, akadásmentes 60fps-t kapsz. Itt a guide.

    VálaszTörlés
  87. Mégse. Most nézem, ez az alul-fölül sáv tényleg hiba. Remélem, kijavítja a köv verzióban. :)

    VálaszTörlés
  88. Lufia 2: Na ez már igen! Dungeon puzzle dögivel. Tetszik. :D

    Nálad mi a játék?

    VálaszTörlés
  89. Ez a Lufia II nekem is fel volt írva korábban Sticky notesra, de ott is maradt.:)

    Nagy nehezen lejövök most már a Plants v Zombiesról (egyik este nem tudtam aludni miatta, mert álmomban is csak azt láttam... Szánalom..:)

    Aztán az utóbbi két napban a Dead Space 2-t nyomtam, pótlólag.
    Ha már így megfáztam, legalább ennyi jó volt abban, hogy nem mentem dolgozni.
    De most túl gyenge vagyok ahhoz, hogy véleményezzem.
    Mindenestre már majdnem értem, hogy miről szól. :D

    VálaszTörlés
  90. Ja és ellőttem a Dead Space 2 online részének 2 napos trialját...
    Hát mi ez a "SÁTÁNISTA" szar? :D
    Anyám azt látta volna, ahogy kisgyerek nekróval karmolgatom a katonákat...:D

    Hirtelen egy kicsit kaotikus volt, de legalább még nem lőtték le a szervert.

    VálaszTörlés
  91. "egyik este nem tudtam aludni miatta, mert álmomban is csak azt láttam"

    egyik nap a puyopuyoval voltam így :D

    VálaszTörlés
  92. Ezért is kellene már az a rohadt jó idő. Elmúlik a megfázás és kisüt a nap, rögtön beülök a kocsiba és levezetek valahová vidékre, ahol még nem voltam.

    VálaszTörlés
  93. Érdekes játéknak tűnik: Dragon Commander

    VálaszTörlés
  94. hát az első rendelők megkapják 6 nap múlva, a tippem az, hogy én pont egy hónappal azután.
    biztos döcögősen indul majd, meg talán felmegy tegra-6-ra, mire kiforr az egész. :)

    VálaszTörlés
  95. És a Kickstarteres Tim Schafer játék: Broken Age.

    VálaszTörlés
  96. Oké, új bioshock befejezve, ez tényleg jó sztori. Simán megéri a pénzét. :)

    VálaszTörlés
  97. Eddig az összes kimaradt és amennyi feltolult játékom van, attól tartok, hogy ez is ki fog.
    Amúgy miért változtatták meg a csaj fejét?
    A régi szebb volt.
    Emlékeim szerint játszottam (vagy csak láttam????) a demót (vagy az első perceket???:) egyszer régen és tényleg érdekes volt.

    VálaszTörlés
  98. A kettővel én se játszottam, nem is érdekelt, az első részben szerintem jól le volt zárva a történet. A harmadik teljesen új sztorit mesél. Egyébként játékként nem tökéletes, tegnap még a végkifejlet hatása alatt voltam, most már inkább megvárnék vele egy árcsökkenést. :) A lány változását nem vettem észre, de erről spoilerek nélkül nem is lehetne beszélni. Én örülök neki, hogy az elején felvezetett gyengécske tanmese helyett a végére átmegy scifibe. :D

    VálaszTörlés