2018. április 22., vasárnap

IRIA ZEIRAM

Amikor én még kissrác voltam (inkább érettségi előtti tinédzser) és a szüleimmel olyan helyre költöztünk, ahol épp nem volt kábeltévé, akkor átjártam a nagyszülői házba váltogatni a csatornákat. A francia zenecsatornán, az MCM-en volt egy rendszeres anime ajánló műsor, a Manga Zone. Ennek volt főcímzenéje a Jesus Christ Pose a Soundgardentől, így örökre megjegyeztem, de nem csak ezt, hanem az egyik epizódban látott Iria című animét is. Ezt az utóbbi hetekig azonban nem sikerült megnézni. Főleg azért, mert egy idő után eléggé elfeledkeztem róla, de amikor a youtube-on nézegettem, hogy milyen játékokat lennes érdemes pótolni SNES-en, megláttam egy az animéhez kapcsolódó akció platformert és az eszembe juttatta.

Bepótoltam és egyik szemem sír, a másik nevet. Sajnos annyira azért nem izgalmas a történet, mint vártam, viszont stílusában kiemelkedőnek tartom. Az oké, hogy koromnál fogva jobban szeretem a '90-es évek simán hetero vonalát, mint az újkori tinilányos vagy nagyon otaku felállást, de egyszerűen jó ránézni a rajzokra. Egyszerre nagyon részletes minden, ahogy odafigyeltek az olyan apróságokra, mint ahogy a karakter a haját, hajbavalóját igazgatja, másrészt a világ, a járművek, az egyedi technológia is rendkívül kidolgozott.
(Azóta már sorban áll a Crying Freeman, a Guyver első részeit viszont sehol sem lelem...)

8 megjegyzés:

  1. https://nyaa.si/view/961946

    (szerintem simán kihagyható, nem a legjobb)

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Pár rész után egyelőre meg nézhető és mindig is erdekelt.

    VálaszTörlés
  3. Szívesen.
    Elkezdtem nézni az Iriát, jól néz ki. A sztori kicsit gyenge, de a grafika, és az érdekes ötletek miatt jó megnézni az ilyeneket.

    Ja, meg a Cobra Kai. Tökjó. Most kezdem a harmadik részt.
    "
    - What's Guns N' Roses?
    - I'm going to pretend you didn't say that.
    "

    VálaszTörlés
  4. Hát, tényleg nem hozta az elvárásaimat, de utánanézve ez az eredeti OVA és van egy másik, 26 részes anime, ami részben remake, többet dolgoz fel a mangából és hűebben. Elkezdtem azt szedni ugyanonnan, remélem lemászik.:)

    VálaszTörlés
  5. Le is jött és belenéztem. Elsőre ez sem váltja meg a világot, talán a mangát kéne megnéznem. Az biztos, hogy a tv-s remake verzió hosszabb, gyorsabb, de az OVA szebb volt és véresebb így elsőre...

    VálaszTörlés
  6. A 26 részes sorozatot nem kezdtem el. :)

    VálaszTörlés
  7. Befejeztem a Human Resource Machine játékot, mindenkinek csak ajánlani tudom, zseniális. Van mobilra is.

    VálaszTörlés
  8. Megnéztem végre az Iria Zeiramot. Tetszett a grafika, a stílus, és a világ. Végül befejezted a 26 részes Guyvert?

    VálaszTörlés