2014. február 3., hétfő

PLAYER 2013


Az óévben az alábbi (2013-ban vagy régebben megjelent) játékokkal játszottam legtöbbet és/vagy legszívesebben:



Assassin's Creed IV - Black Flag (PS4)
Nem titkolom, hogy a Creed IV-be csak azért vágtam bele, mert az új konzolra kellett valami, mert az új konzolon olyasvalami kellett, ami nagyon szép és még el is telik vele az idő és az Assassin's Creed sci-fi vonalának története az egyik legjobb volt ebben generációban. Aztán nagy rákészülésként még arra is képes voltam, hogy végigszaladjak a Creed III-on, aminél csak azt éreztem, hogy szalag mellett dolgozó, betanított munkás vagyok és hülye műszakvezetők helyett bugokkal kell harcolnom. De a történet befejezése miatt megérte. Kipróbálhattam a Vitás Liberationt is, ami sokkal hangulatosabbra sikerült, sok jó, de kiaknázatlan ötlet is van benne, de nem jó játék. Ezek után nem túl nagy kedvvel ültem neki a 4. résznek, de meglepetésemre, a számomra leginkább fontos lopakodós részek egész jók lettek, a hajózás is fejlődött picit és a játék tele van kellemes humorral (Ubisoft önirónia a szöveges részekben), ezek mellett pedig videojátékban talán az eddigi legtermészetesebb környezettel bíró játékot tették elénk, gondolok itt arra, hogy nem gyufásdobozokból épített hatású a város, hanem minden pontján más. Esélyes sincs az év játéka címre, de kiválóan telik vele a generációkezdés.

Batman: Arkham City (pc)
Visszatekintve a tavalyi, "2012 játékai" bejegyzésre látható, hogy azért csúszott át idénre ez a játék, mert tavaly egyszerűen nem voltam hajlandó beszerezni a drm meg a csak előrendelőknek szóló Macskanő, stb. miatt. Pedig kiváló játék volt, ugyanúgy élveztem minden pillanatát, mint az Arkham Asylumnak, s talán még jobban is. (Még akkor is, ha erről a baráti körömben mindenki másképp vélekedik)
Sajnos az új rész az Arkham Origins pedig szintén átcsúszik a következő (idei) évre. Jó lesz majd akkor, ha kijön belőle a GOTY vagy valami nextgen változat, esetleg majd megint pc-n, ha befoltozták rajta a lyukakat.

Catherine (PS3)
Na ezt tényleg kár volt kihagyni. Bár PS Plusban megkaptam "ingyen", ha találok belőle majd jóárasítottat, akkor biztos felteszem a polcra. Utoljára PS1-en voltak ilyen elvetemülten egyedi játékok. Ha idei lenne, ott lenne a top10-ben.


Coconut Dodge Revitalised (PS Vita)
Ez egy régebbi PS minis játék idei, felhúzott változata. Rém egyszerű játékmenetű, "egygombos" játékocska, de nem lehet letenni. Nagyon ügyesen variálta meg a 2d shoot 'em up lövedékkerülgetését a készítő azzal, hogy gyakorlatilag kikerülendő és ki nem kerülendő lövedékekre osztotta a befelé potyogó tárgyakat (halált okozó kókuszdiók és kincsek). Sajnos olyan csillingelő hangot ad ki a játékban a kincs felvétel, hogy attól szétreped a dobhártyám, ezért mindig rendesen lehalkítva játszom vele.

Dead Ahead (iOS)
Az év legjobb két legjobb zombis játéka közül az egyik. Ilyen szívet melengetően gyönyörű pixelgrafikát már nagyon rég nem láttam és a játék is kiváló, pontgyűjtögetősdi. Csak az irányítás fogott ki rajtam párszor, meg az, hogy sokat kell benne gyűjteni újfajta fegyverekre.

Dead Space trilógia (pc)
Ez ideinek számít, a 3. rész miatt, a többit csak úgy(!) újrajátszottam. Az rémlik, hogy nagyon sokan lesajnálták már a trilógia befejező részét, pedig szerintem semmi baj sincs azzal, hogy emberi ellenfelek is vannak benne. Ami nem tetszett, az a legvége, amikor már egy nekromorf "halálcsillagot" is bedobnak a levesbe. Azért kár volt, meg azért is, hogy nem mentek rá jobban az űrben, roncsok közt navigálós, kalandjátékosdira. El tudtam volna képzelni egy olyan játékot, ami szinte csak ott játszódik roncsok között és a szörnyek elleni lőszer/gyógyítás mellett az oxigén tartalékolás a másik leghangsúlyosabb menedzselendő pont. Helyenként akár úgy, hogy a játékosnak kockáztatni kell, visszaútra is marad-e elegendő levegője.
Azt a szembeszúrós jelenetet nem tudom, hogy képzelték...

Demon's Souls (PS3)
Igen, a piros szemű lovagtól megijedve azt hittem, hogy ez a játék játszhatatlanul nehéz. Aztán kiderült, hogy csak másik irányba kellett volna menni, hogy már megjelenésekor szerelmesévé váljak. Végigjátszani nem sikerült, de 8 bosst legalább kicsináltam, mielőtt beletört a bicskám.


Dragon's Crown (PS3/PS Vita)

Erről a podcastban is esik szó. Nagyon várt játék volt, de sajnos nagyon felemás lett. Szeretném, de az év egyik igazi csalódása, mert csak hard módban tud játék lenni, azt meg elrakták egy kötelező, húsz órás normál mód mögé, mindezt karakterenként külön-külön. Az rpg elemeket meg kukázni kellene belőle.

Dungelot (android)
A Dungelottal úgy vagyok, mint a korai táblás vagy kártyás játékokkal. Ha egyszer megtanultam a szabályokat, akkor már nem tud újat mutatni, csak reagálok és gépiesen dolgozom, illetve a szerencse az, ami a sikert vagy sikertelenséget leginkább befolyásolja. De mire eljutottam a szabályok megtanulásáig, nagyon kellemes élményben volt részem.

Far Cry 3 (pc)
Vadállat grafika és kellemes lopakodás/bázis felszabadítás. Azt hiszem, hogy ez a játék/motor az, ami leginkább pozitív hatással lehetett a Creed IV-re is. Sajnos végigjátszani már nem volt erőm, de fényévekkel jobb élmény volt a szigeteken tekeregni, mint mondjuk Los Santosban a GTA V-ből.

Flying Hamster HD (PS Vita)
Egy olyan shmup, amilyenekkel régen játszottunk és amilyenekből többet is el tdnék viselni. Félek, hogy addig nem fogom látni a végét, amíg meg nem nézem youtube-on, hogy a játék vége felé (víz alatti rész), hogyan lehetne életvesztés nélkül játszani.

Grand Theft Auto V (PS3)
Egy brutális kinézetű város, jobbnál jobb kocsik és egy nekem való rádióadó miatt ugyanazt éltem át, mint a Vice City-nél: beletettem pár napot a céltalan felfedezésbe, aztán el is felejtettem.

ibb & obb (PS3)
Kooperatív platform játék jó ötletekkel, a vége felé már helyenként túlságosan elgurult gyógyszerű pályatervezéssel. Elfelejteni nem fogom, de egy végigjátszás után (a vége miatt) többé elővenni sem.

Mass Effect trilógia (pc)
A vége egy köcsögség. De a végéig nagyon szerettem, na. :D Óh, és ez a trilógia - egyben lenyomva - tanította meg, hogy kell egérrel és billentyűzettel játszani.


Persona 4 Golden (PS Vita)
Ebben most már közel 40 órám van és a "dungeonök" miatt nem is említhető egy lapon olyan grandiózus jrpg-kkel, mint amilyenek régen a Square játékai voltak, vagy mint amilyen a Xenoblade lett. De nagyon szépen össze van rakva, japános, de nem elmebeteg ruházatú/kinézetű, hanem hihetőhöz közelebbi szereplői vannak, imádnivalóan jó a nyelvezete angolul és szeretem, ha egy játék figyeli a reakciómat és visszareagál. Kedvesebb voltam az egyik lányszereplőhöz, másnap reggel máris benyomtak egy olyan poént, hogy "azt álmodtad, hogy luchador álarcot viselve bírkóztatok egész éjjel" (vagy valami hasonlót).

Pitfall! (iOS)
Idén is rengeteget ugráltam és csúszkáltam Pitfall Harry-vel, mindaddig, amíg meg nem jelent a trónbitorló Sonic Dash.


Plants vs Zombies 2 (iOS)
Jött a papírforma. Egy baromi jó játék pár helyen megtűzdelve újításokkal, ez alkalommal azonban ingyen. De még mennyire ingyen: ebben a játékban nincs olyan paywall, ami a jó játékost sújtaná, sőt, már szégyelltem is magam, hogy nem kell fizetnem és simán végigjátszom.
Egyébként a Dungelothoz hasonlóan ez a játék is rutinná válik, ha egyszer kitanulja az ember (csakúgy, mint mondjuk a Magic the Gathering), de az odavezetű út jó hosszú és tele van humorral.

Punch Quest (iOS)
Talán a legjobb mobiltelós játék, amivel idén játszottam. Kaszmannal sokáig ligában voltam és csak úgy repkedtek oda-vissza a kihívások a game centerben, de aztán sajnos nagyon elhúzott, fel sem tudom fogni hogy. Iskolapéldája annak, hogy két "gombbal" is mennyire jó játékot lehet készíteni, emellett paywall mentes is. Hálából fizettem érte utólag, fejlesztőt támogatandó, nem megvettem.

Resogun (PS4)
Nagyon szeretem a Stardustot PS3-on. Ez olyan, mint az, ezt is nagyon szeretem. Egyszer már meg is néztem a végét, mostantól jön majd a pontvadászat.

Rotolla (iOS)
Ez az egyik olyan játék a listámon, amivel sosem találkoztam volna, ha nem magyarok készítik és nem hívják fel rá a figyelmemet. Érthetetlen, hogy sehol sem találtam róla magyarul tesztet vagy ajánlót, pedig nagyon jó kis, megbolondított tetris-féleség.

Sonic Dash (iOS)
Az tavalyi év elsöprője, szinte nem is volt nap, hogy ne került volna elő. Persze ez is "csak" egy tempölránklón, de játszható, az akadályok kitanulhatók és még így is időnként fel-felbukkan egy-egy új. Paywall nincs, hibája talán annyi, hogy néha egy-egy emelkedő végén hirtelen csapják az ember arcába a nehéz akadályokat. Megfogadtam év végén, hogy idén elérem a 2 millió pontot, de már most 3 milliónál járok. Innen kezdve persze csak a küldetések teljesítésével történő szorzó növelés szab határt az eredménynek, de ezek a küldetések is elég változatosak. Simán az év legtöbbet játszott, kedvenc mobilos játéka nálam, 2013-ban.
a 3D-s Sonic mechanika is ebben működik a legjobban: pont azt hiányolom a többi, nagygépes játékból, hogy nincs 3 sávra osztva az útvonal, amin Sonic fut. Persze vállgombokkal lehet balra és jobbra mozdulni, de nem elég pontos, úgy kéne működnie, mint ebben a játékban.

Sonic & All-Stars Racing Transformed (PS Vita)
Az év meglepetése számomra. A Mario Kartot nem tudtam megszeretni, mert nem csak a karakterei idegenek számomra, de a sznékelős driftelés is teljesen kikészített, s mindig csak úgy játszhattam vele, hogy multiztunk a többiekkel, akiknek megy. A Transformed viszont fasza kis outrunos drifteléssel kényeztet, olyasmivel, mint a PSP-s Ridge Racer, csak itt minden drift után ki lehet hozni egy boostot is egyből. A pályatervezés kiváló (szemben az előző résszel), több Mario Kartostól is visszahallottam, hogy ez jobb, mint az, ami elég kemény. Változatossá teszi az is, hogy minden szereplőnek van 6 fajta beállítása, a járműveknek 3 formája és nagyon jó, ahogy a víz hullámzása befolyásolni tudja a játékot (frankón el lehet nyomni egy boostot adó stuntot egy váratlanul feldobó hullámról is). Ezt a játékot annyira szeretem, hogy miután már majdnem a végére értem az USÁból importált Vitás verziónak, képes voltam PS Plusból letölteni az európait és újrakezdeni az egészet, csak hogy most már a dlc-k is meglegyenek. Majd mindezek után még PS3-ra is beszereztem, de a Steam Sale-nél is ott remgetett a kezem az egérgombon.
Sokan a nehézségét róják fel egyetlen hibaként, pedig pont a nehézsége az, amit az előző rész játékosainak kérése alapján húztak fel erre a szintre. Itt már tényleg csak a profik tudják kimaxolni a játékot, akiknek benne van a kezében minden pálya és az is, hogy hová melyik moddal/karakterrel kell menni.

Super Knights (iOS)
Ennek a játéknak már volt vagy 3 címe, mire Super Knights lett belőle. Eredetileg talán Knights of the Round Cable volt. Kétgombos csoda, egyetlen hibája az, hogy nem lehet tökéletesen belátni, honnan és mikor jönnek az ellenfelek, így időnként akaratlanul is ütközik velüj az ember.

Street Fighter x Tekken (PS Vita)
Ez a játék annyira, de annyira nem érdekelt PS3-on, de amikor megláttam Vitán csak bámultam, hogy milyen gyönyörű, játszva vele pedig pontosan azt kaptam, amit az Alpha sorozattól. Pontosan úgy is játszom vele, ugyanazokkal a karakterekkel: Ryu, Ken, Chunli, Guy, Cody.


Tomato Panic (iOS)
Akár csak a Rotolla, ez is magyar, radar alatti játék. Most visszatekintve rá világos, hogy nekem ez kicsit nehéz és örültem volna ha boostolhatom valahogy a séfem felpörgési sebességét, mert sokszor azon haláloztam el, hogy rá várok. Nyilván van valami más módszer a hatékony játékhoz, de még nem jöttem rá és a készítőjéből sem szedtem még ki, mi az.

Touch My Katamari (PS Vita)
Ez a játék ami semmit sem tett hozzá az eredetihez azzal, hogy érintőképernyőssé (is) vált, de mégis ugyanolyan jó. Nananananana...

Vanquish (PS3)
Ez nagybetűs játék, amit nagyon sokáig cserben hagytam. Egyedül a blőd átvezetőket kellene kivenni belőle, egyébként teljesen hibátlan.


Völgarr the Viking (pc)

Szuperhardkór Rastan utánzat, Rastan holttestével az első pályán. Igazi férfiaknak, nagymellű valkűrökkel. Nagyon szeretem, nagyon folytatni kéne.

Az év csalódásai: Dragon's Crown, Tomb Raider, The Last of US, Beyond: Two Souls, Remember Me, Injustice, Ni no Kuni, GTAV.

Pótolnám: Sonic Lost World, Spelunky, Arkham Origins, Outlast, Killer is Dead, Wonderful 101, Deadpool,  FC3 Blood Dragon, Guacamelee, Sly 4, Zombi U, DmC.

Az év zenei meglepetése: Bülbüls - Csillageső

Az év filmes élménye: Harrison Ford tényleg lehetett volna szuper színész, az Ender's Game alapján. A lostos Kate-et még mindig bárhol-bármikor. Sosem hittem volna, hogy a Vámpírnaplókat imádni fogom és vele fogok lefogyni. Nagyon jó volt még az új Bates Motel és az év során nézett Downton Abbey.

52 megjegyzés:

  1. Fasza, hogy ilyeneket találok vázlatként elmentve...:D
    Mondjuk ez is csak a podcastot várta, aztán el is felejtettem teljesen.

    VálaszTörlés
  2. Ez azért nem kevés játék, gratula. :) Ha lesz időd emulátorozni az évben valamikor, akkor ajánlom a psx-es Legend of Dragoon-t, egy egész jó jrpg. (A Grandiát azért nem emlegetem fel, mert már sokszor mondtam :D ) Mondjuk a psx emulátort beállítgatni nem kis feladat. És ps2 emulátoron játszható a Final Fantasy XII Zodiac Job System, kapott angol nemhivatalos fordítást. :)

    VálaszTörlés
  3. Illetve a portal első részét, ha még nem játszottad végig, akkor az is jó ötlet. Az egyik legkiemelkedőbb játék az elmúlt években.

    VálaszTörlés
  4. A Portal nagy elmaradásom, mindkét rész.
    Lassan beütemezem azt is és lassan le kéne állnom a játék felhalmozással.
    Az Vitás Ys-t még előrendeltem, de mostantól STOP. :)

    VálaszTörlés
  5. Reborn új weboldal: http://www.elemental-labs.com/reborn/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg trailer: http://www.elemental-labs.com/reborn/media-trailer.html

      Törlés
  6. Ebből jó lenne már bármi ingame...

    VálaszTörlés
  7. Az sajnos még egy kicsit arrébb van, most tervezik az új kickstarter kampányt. :)

    VálaszTörlés
  8. Játszottam úgy egy órát tegnap a Volgarr-al, de teljesen másra számítottam. Az oké, hogy a Demons/Dark Souls nehéz, de ez bazdmeg...az első pályát nem tudtam végigvinni, ha van egyáltalán checkpoint benne még odáig sem jutottam el. Egyenlőre sztornó, inkább csapatom a Pandoras Tower-t, ugyan egy rakás hulladék az irányítás, de maga a játék eléggé élvezhető tud lenni, meg van egyfajta hangulata. Mondjuk ez pont az a játék, amiben kb. semmi filmes nincs, de a gameplay sokszor kuka tud lenni. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vettél Wii-t, vagy emulátoron játszod? :)

      Törlés
    2. Még tavaly novemberében vettem egyet. Azóta a Xenoblade is megvolt, ami gyakorlatilag az egyetlen olyan Wii-s cím volt ezidáig ami letudott kötni és tetszett is. Last Story-t 10 óráig bírtam, Super Mario Galaxy 2 három óra alatt eldöntöttem, hogy ez nem az én világom, de pl. így végiggondolva a Wii-s Dead Space egész jó ZS kategóriás cucc volt. :D
      Amire még így nagyon kíváncsi vagyok az a Twillight Princess, és valamelyik Metroid Prime, plusz még 1-2 cím talán, aztán adom el a francba. Xenoblade miatt jó volt, meg arra is, hogy megkérdőjelezze a 3DS vételt. Így hogy nem játszottam a Pokemon XY-al nagyon bejön, aztán ha elém kerülne lehet 2 óra játék után dobnám el a francba.

      Törlés
    3. Én kipróbáltam még jó régen valamelyik DS-es Pokemon-t, de nem igazán tetszett. Elütni az időt, ha van sok, arra jó.
      3DS-re eddig a Dragon Quest 7 remake érdekelne csak, tehát nem veszek konzolt. :)

      Törlés
  9. Baaaaaaaaaaaaaz..... https://www.youtube.com/watch?v=LtD-P6Baf8E

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És a megérdemelt értékelés: http://www.eurogamer.net/articles/2014-02-05-dungeon-keeper-review

      Ami igazán elképesztő, hogy egy csomóan csak megvonják a vállukat, és azt mondják, hogy ez így természetes, mert minden f2p játék így működik. Hát nem. Tavaly volt szerencsém végigjátszani a Path of Exile-t, az is f2p. De ott nincs pay to win lehetőség, csak vizuális effektekért fizethetsz, hogy a karaktered jobban nézzen ki. Érthetetlen módon mégse megy tönkre a cég. :)

      Törlés
    2. Nem beszélve a rengeteg ötcsillagos értékelésről. Az androidos verzióban két választási lehetőség van, vagy öt csillagot adsz, és akkor írhatsz review-t, ami meg is jelenik a boltban, vagy 1-4 csillagot adnál (komolyan, ez a másik gomb a kettőből), és akkor persze nem írhatsz review-t, de felveheted emailben a kapcsolatot a kiadóval, és megírhatod, hogy szerinted mi tenné jobbá a játékot.

      Ez mi!!??!?!?!

      Csoda, hogy kiveri a biztosítékot? :D

      Törlés
  10. Darkest Dungeon : https://www.kickstarter.com/projects/1460250988/darkest-dungeon-by-red-hook-studios

    VálaszTörlés
  11. Huh, még nem volt erőm megnézni, mert Francist nem tudom elviselni (a hangját), csak amikor visszavált a valós énjére. :)

    Amúgy jön ez a Transcendence film Johnny Deppel én meg még mindig nem olvastam el a Szingularitás küszöbént, pedig ott van az éjjeliszekrényemen.
    Kíváncsi vagyok mit hoznak ki belőle.

    VálaszTörlés
  12. Nem kell megnézni a Francis videót, a lényeg ott van az Erogamer cikkben. :)
    Muszáj lesz ezt a durva pénzlehúzást abbahagyatni valahogyan a kiadókkal.

    VálaszTörlés
  13. Dungeon Keeper GOG ingyen, DK2 másfél dollárért.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De a multiplayer promoban is van egypár olcsóság (pl. System shock2, nox, Spellforce2) :D

      Törlés
  14. YIKES... Ma lett volna kis szabadidőm, erre játék helyett a kádban facebookoztam. Dis iz di End. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem vagyok oda a multiplayer cuccokért. :D

      Törlés
  15. Még egy lista: http://scifilists.sffjazz.com/lists_books_rank1.html

    Apropó, a Dűnét olvastad? :)

    VálaszTörlés
  16. Nem. :(
    A film meg a játék megvolt, de ennyi.
    Sajnos mostanában teljesen kész van a szabadidőm, csak munka, edzés, főzés, meg egy kis ps vita, amivel foglalkozom.
    De legalább most már emberi alakom van, valahol 97 kiló környékén.
    Ez a játék a kickstarteren ránézésre nagyon tetszik, ilyeneket telefonra kellene tolni, miért nem én csinálom, áh..:D
    https://www.kickstarter.com/projects/1460250988/darkest-dungeon-by-red-hook-studios

    VálaszTörlés
  17. Sajnos ez az a klasszikus, amit egy feldolgozásnak sem sikerült visszaadni. Ha egyszer valaha lesz rá időd, arra érdemes figyelni, hogy véletlenül se olvass el egyetlen előzményregényt, sem semmilyen kapcsolódó regényeket, mert finoman szólva az eredeti sorozat megcsúfolása. Csak a hat fő könyv. :)

    Gratula a fogyáshoz. :D

    Ezt a kickstarter linket már láttam itt pár hozzászólással feljebb. :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Itt 1-6ig : http://www.goodreads.com/series/45935-dune-chronicles

      Törlés
  18. Háháá! Amikor ajánlottad, akkor rákerestem és kickstarteren bejelöltem.
    Most jött az email, hogy 48 óra múlva véget ér a kampány és újra ránéztem.
    De a kettő közt elfelejtettem, hogy eredetileg épp Te ajánlottad.
    Ciki, mi? :D

    VálaszTörlés
  19. Hehe, nem ciki, megesik. :DD

    Mostanában megint nem játszom semmivel, a Paper Sorcerert is abbahagytam. Lehet, hogy lassan leállok a játékokkal. Persze egy-egy játékkal még biztos fogok játszani, csak már nem lelkesedek fel annyira tőlük, mint régebben.
    A Retribution Falls-t olvasom, kb. a felénél vagyok eddig jó.
    http://www.goodreads.com/book/show/6285903-retribution-falls

    VálaszTörlés
  20. Hasonlóan vagyok vele mostanában, de azt tudom, hogy leállni nem fogok, csak most nem prioritás a játék. (sajnos a könyv még kevésbé)
    Játszanék, csak vagy időm nincs vagy energiám.
    Persze a Candy Crush az megy, de ahhoz aztán nem kell koncentrálni.

    A változást attól várom, hogy költözni fogok, a munkahely közelébe, amivel felszabadul majd több, mint másfél, majdnem két órám egy-egy munkanapon.

    Jelenleg mozibuzi vagyok. Amikor napközben (délelőtt) van edzésem és utána még véletlenül a napom is szabad, akkor szinte mindig bemegyek hazafelé az Arénába és beülök szinte bármire.

    VálaszTörlés
  21. El sem hiszem: neki tudtam ülni picit Paper Sorcererezni! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meddig jutottál?

      Ha jól emlékszem, az ötödik börtönblokk elején hagytam abba. :)

      Törlés
  22. Még csak a második blokk végén vagyok, kinyírt a boss, de valami nagyon gyorsan.
    Most akarok valami tippet nézni hozzá, mert tápolni nincs kedvem. Nem is tudom, hogy ki tudok-e jutni a városba vagy buktam a mentésemet.

    VálaszTörlés
  23. Nem igazán emlékszem, hogy melyik volt az. Ha fizikai, akkor a szokásos méreg, blind, meg olyan varázslatok, amik több körön át sebeznek, aztán védekezés, meg defense visszatöltés ezerrel. :)

    VálaszTörlés
  24. Ha meg varázsló, akkor minél gyorsabban lecsapni, mielőtt még valami bajt csinál. :D

    VálaszTörlés
  25. A Decimator volt az, de már lenyomtam, miután fejlesztettem pár szintet és bekerült a csontváz a csapatba. Eddig talán ez a legjobb karakter, de szépen fejlődik a farkasember is. :)

    VálaszTörlés
  26. Igen a csonti nekem is bevált. Kíváncsi leszek, hogy a többi blokkhoz mit szólsz. :D

    VálaszTörlés
  27. Ha még érdekelnek a poszthumán témájú könyvek, a Diaszpóra címűt olvasom, úgy a felénél vagyok eddig nagyon tetszik. :D
    http://www.goodreads.com/book/show/156785.Diaspora

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt kerestem egy jó ideje, de egyik könyvesboltban sem találtam, így helyette a Leviatán ébredésére esett a választás. Sajnos azóta sem olvastam bele, még az Átjárót is be kéne fejezni(70 oldal van hátra, de mocsok unalmas). Most azt az időszakomat élem amikor rohadtul nem megy az olvasás, pedig itt van egy temérdek fantasy könyv. :(
      Ráadásul még a Galaktika márciusi számát is megvettem, de minek...

      Törlés
    2. A Leviatán nem volt rossz könyv, de szerintem nem volt olyan nagy szám se. :)

      Törlés
  28. Mindjárt rákeresek, köszi az ajánlást!
    A szingularitás küszöbênt meg amennyire vártam, annyira el is felejtettem.
    Kiszállok a kádból és elkezdem olvasni.:D

    VálaszTörlés
  29. http://www.adastrakiado.hu/diaszpora-ekonyv.html

    VálaszTörlés
  30. Gyerekkoromban el sem hittem volna, de meg sem mozdultam szinte és már olvasom is.:)

    VálaszTörlés
  31. Akkoriban még TV képernyőn képzeltem el az olvasást. :D
    (nem mintha bármi bajom lenne a papírkönyvekkel, csak gyerekkoromban erről fantáziáltam)

    VálaszTörlés
  32. Huhh, az elején, a fogantatásnál és fejlődésnél majdnem megtörtem, de most már kezd lecsillapodni a szöveg.:D
    Yatima.
    Az elejét majd újraolvasom, ha már végigolvastam, mert nagyon bedobott a mélyvízbe.
    Érteni értem, mit akar, de rágós volt, nagyon...:)

    VálaszTörlés
  33. Igen, a fogantatás, és az öntudatra ébredés a biológiait törekszik másolni, csak szoftveresen. :)
    Sok olyan elméleti fizikai rész van a könyvben, amit nem értek teljesen, de nem baj, majd elolvasom többször, ha olyan. (pl extra dimenziók még oké, de a féregjáratok fizikája már meghaladta a képességeimet) :D

    VálaszTörlés
  34. Illetve még nem is említettem a világ egyik leg-ultrazseniálisabb novelláját, itt olvasható: http://www.rulit.net/books/24-views-of-mt-fuji-by-hokusai-illustrated-read-64293-1.html

    VálaszTörlés
  35. A Diaszpóra végén már csak nehézkesen haladok előre, az én ízlésemnek ez túl "tudományos". :D De vannak jó ötletei az írónak. :)

    VálaszTörlés
  36. Áh, én sehogy sem haladok.
    Az utóbbi két hetemben a munka és edzés mellett nyakamba szakadt még anyám és a költözködés is.
    Most végre találtam Szigetszentmiklóson egy lakást.
    Még várni kell rá, de most már a keresgetés miatti stressz elmúlt.
    Olvasni és játszani kábé ma tudtam megint egy hete először és egy hete is egy hetes várakozás után sikerült.
    Olvasás nuku, talán ma este, ha addig befejezem a Second Sont.

    VálaszTörlés
  37. Akkor rövidesen fellélegezhetsz kicsit. :)

    Játékból még mindig nem vonz semmi, talán egy Grandia újrajátszás, de az meg várhat.
    Következő könyvnek valami pihentető fantazi kellene, talán elkezdem a Stormlight Archive sorozatot, ez most az egyik legfelkapottabb. :D

    VálaszTörlés
  38. Befejeztem a Diaszpórát. A végére sajnos nagyon kiábrándultam belőle. :(

    VálaszTörlés
  39. Hát én sajnos nem haladok vele.
    Állandóan beesik valami estére, meg az inFamousszal játszottam.
    Most meg minden este költözgetek, egy autónyi cuccal, szerintem még csúszik.
    De ha már megvettem, ez lesz az, amit elolvasok, mielőtt belekezdek másba könyvbe.

    VálaszTörlés
  40. Na nem volt rossz, érdemes volt elolvasni, csak a lelkesedés szűnt meg bennem, ami a felénél még megvolt. :)
    De most már vigyázni fogok, hogy ne ajánlgassak olyat amit még be se fejeztem. :D

    VálaszTörlés