2012. szeptember 24., hétfő

100 ROGUES

Ismét bebizonyosodott, hogy a játékokkal kapcsolatos lexikális ismereteim csak kétéltű seggek alulról történő csókolgatására valók.
A 100 Rogues ugyanis egy 'roguelike' játék. Ez valami olyasmit jelent, mint a Doom-klón. Az eredeti Rogue még 1980-ban íródott, a rogulike játékok fő jellemzői pedig a random elrendezésű dungeonök, az elhalálozással járó game over és a körökre osztott haladás. (Ilyet persze már látott mindenki, én is, utoljára valamelyik DS-es Mana játékban, de nem tudtam, hogy roguelike kategória).

A 100 Rogues ugyanez érintőképernyővel, humorral, sok-sok újrakezdéssel. Gyakorlatilag igazi árkád játék, amiben az az érdekes, hogy egy nekifutással milyen messzire sikerül eljutni. (Olyan 25 próbálkozásba került, mire eljutottam a 8. szinten lévő, második bossig és sikerült is lenyomni.)

Visszanézve a játék árváltozás történetét, úgy havonta egyszer ingyenessé válik, de egyébként is olyan 79 eurocent, amiért két teljesen eltérő módszert igénylő karaktert adnak (kereszteslovag és tündér varázsló), aprópénzért vehető még egy alakváltó gyíkember és egy csontváz harcos is. Sőt, a játékban történő előrehaladás során meg lehet nyitni a legyőzött szörnyek és ellenfelek egy részét (a cigány varázslónőket nem, pedig ilyenek is vannak a játékban...:) próbálták volna honosítani..:D), akik nem tudnak fegyvert és páncélt variálni, de ugyanúgy kitanulható képességekkel telerakott fejlődésrendszerük van, mint a normál karaktereknek.

Ez a kínálat meg is adja a bőséges variációs lehetőséget ahhoz, hogy újra és újra kezdje az ember. Az pedig pluszban érdekessé teszi a játékot, hogy időnként előkerül egy tárolószekrény a játékban, s az abban elhelyezett tárgyakat később másik karakterrel is ki lehet venni. (Ha a tündér talál egy jó varázskardot, azt érdemes berakni, hogy késpbb a lovag dolgát megkönnyítse majd..)

A játék kegyetlen, de újra és újrakezdeni való. A játék aranyos, telis tele kedves sprite karakterekkel. A játék zenéje pedig jó, kellemes Castlevania és FF Tactics koppintás.

A játék olyan szempontból is érdekes, hogy ott lesz az OUYA kezdőkínálatában, s ez alapján jogosan lehet számítani arra, hogy tényleg portolásra kerülnek rá hasonló játékok. Akár az a rengeteg kontrollerre kitalált is, ami iOS-en és androidon van. S ezek folytatásai, fejlesztőik új játékai pedig már közvetlenül íródhatnak a konzolra.

4 megjegyzés:

  1. Az egyetlen roguelike, amit próbáltam, az a Desktop Dungeons volt. Itt játszható:

    Desktop Dungeons

    VálaszTörlés
  2. Ezzel vagy valami nagyon hasonloval jatszottam mar.

    VálaszTörlés
  3. Amit mindenképpen tudok javasolni, az a Binding of Isaac, a képi világa és a kihívásai is figyelemre méltóak, pc-n emlékeim szerint aprópénzért hozzá lehet jutni.
    Ezt meg fogom nézni, most úgyis megyek végig az iOS kínálaton, első körben érdekel kb. minden, válogatni majd csak néhány hét múlva fogok.

    VálaszTörlés
  4. Úgy vettem észre, hogy érdemes megnézni appstore-on a játékok adatlapjait. Alul (az új verzióban hirtelen nem tudom hol, de nem lehet eltéveszteni) van egy rész, ami az ártörténetet mutatja be és azon jól látszik, hogy ez a játék is kb. havonta egyszer lemegy ingyenesbe, de a többinél is meg lehet figyelni, hogy mikor érdemes megvenni.

    Van egy oldal/alkalmazás, az appshopper
    http://appshopper.com/
    amin létrehozva egy accountot, be lehet állítani kívánságlistát, s az arra felvett szoftverekhez beállítani, hogy küldjön-e mailben jelzést, ha csökken az ára vagy frissül a verzió.

    Azok a 'szemét' gamebooks lapozgatós könyvek nem nagyon akarnak olcsósodni, pedig a lite verziót kipróbálva az egyikből teljesen rabul ejtett.:)

    VálaszTörlés