2012. december 3., hétfő

PAYWALL 2 - BRUTAL STREET

Tegnap este akadtam bele a Brutal Street c. iOS játékba. Ideiglenesen ingyenes, ezért rá is ugrottam és kipróbáltam, de pár óra múlva újra tapasztalnom kellett a rosszul (demotiválóan) kialakított fizetési modellt.

A játék egy verekedős játék, amiben egyszerre 3, később 4 karaktert lehet egyszerre irányítani. Megérintve és irányba húzva lehet kijelölni, hogy hová menjenek, s ha a célban van valaki, akkor azt támadják, támogató karakter esetén pedig gyógyítják, stb.

Gyakorlatilag egy tower defense játék, amiben lehet mozgatni a tornyokat.
Van boxoló feka, gógyító pultoslány, elmebeteg lövész, szintén elmebeteg japán iskoláslány szamurákarddal, kung-fu őrült, stb., stb.

Rendkívül addiktív és humorossá teszi az elnagyolt erőszak, még akkor is, ha ismétli önmagát a játék és többnyire arra kell odafigyelni, hogy a gyenge gyógyító/lövész karaktereket távol tartsuk a balhétól a dobálós/lövős ellenfeleket pedig egyből leszedjük valami speckó támadással.
A pályák teljesítéséért a játék pénzt és power up pontokat ad, melyekért felszerelést és képességeket lehet venni.

A felszereléssel nincs is gond, mert ami a boltban van, azt elejtik többnyire a pályákon is az ellenfelek. A karakterfejlődés viszont lassú.
Emiatt és azért, mert a negyedik karakter csak akkor lehet a csapatban, ha ezt 2500 játékpénzért megvásároljuk, rengetegszer kell újra és újra végigmenni a pályákon.
Addig, amíg ki nem fejlesztjük a karaktereket arra a szintre, hogy az adott rész főnökét le tudják nyomni, nincs is baj.
Az akkor van, amikor ez már nem sikerül és nagyon kellene az a negyedik karakter a csapatba.

Jelenleg ott tartok, hogy mindenkin jó felszerelés van, jók a képességeik, de hiányzik a fránya 4- slot a csapathoz. Van 1400 creditem, de 2500 kellene.
Mivel egy komolyabb pálya kiváló teljesítéséért jár nagyjából 40 credit, olyan 27 meccset kellene lenyomnom, hogy elérjem a célt.
Az nagyon sok meló, s miután a karaktereim már nem fejlődnek elég gyorsan (az új képességekhez nagyon sok PWR UP pont kell és ezekből meccsenként talán ha 10-12-k kapok) gyakorlatilag vagy bevállalom az unalmas órákat (nem akarom) vagy rákényszerülök, hogy játékon belüli vásárlással vegyek magamnak crediteket (szintén nem akarom).

Ezért a játékért szívesen kifizettem volna pár Eurót, de tartok tőle, hogy ha egyszer el is érem a 4 fős csapatot, azután is kínszenvedés lesz a fejlesztés. Ami azt jelenti, hogy üzleti stratégia áldozatává válhatok. Persze egy-egy alkalommal kiadhatnék 220 Ft-ot, nem halnék bele. De pénzen venni képességeket és utána azokkal nyerni meg a harcokat, már nem ad sikerélményt.

Sokkal jobb lett volna, ha néhány karaktert fizetőssé tesznek (mondjuk az utolsó kettőt, a Bruce Lee féle nunchakust és a punk csajt) vagy ha alapból egy teljes játékot vehetek, amiben nem arra utaznak, hogy negatív érzelmekkel ingereljem magam vásárlásra.
Mert hát pont az ellenkezőjét váltják ki ezzel annak, amit szeretnének: elfordulok a játéktól.

Felvet mindez egy fontos kérdést: sikeresek lennének az ilyen in-app purchase stratégiák vagy még csak most tapasztalgatják a módszereket a fejlesztők?
Az pedig végképp fura, hogy a néhány játékteszt, amit átfutottam, sehol sem említi a paywallt. Tényleg annyira felületesek lennének a tesztelők, hogy pár menet alapján ítélkeznek, mielőtt még eljütnának a fizetni kell küszöbig??? Ha ez a trend marad a jövőben is és tényleg beköszönt a f2p ideje, akkor sok olvasó fog majd nagyon nézni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése